„Vzdělání je to, co nám zůstane, když zapomeneme všechno, co jsme se
naučili ve škole.“
Karel Čapek
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, johana 56, gagaga, marci1 před 2735 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Karel Čapek určitě všechny školní vědomosti nezapomínal a vzdělávání měl vynikající, jak známe z jeho životopisu a děl.
Vzdělání se často zaměňuje za školní docházku. Bohužel.
Robert Fulghum se všechno naučil v mateřské škole. Myslím si, že zde nás jistým způsobem zcivilizovali. Nic jsme do současnosti nezapomněli, možná si ale mnozí víc hrají na svém písečku.
Jsem přesvědčena o tom, že vzdělání ze základní školy je důležité. Naučili jsem se násobilku pravopis, číst, psát aj., tak získali základ pro rozšíření dalších vědomostí a dovednosti
Určitě nevzbuzuje důvěru nejen sekretářka či vedoucí pracovník, kteří neumí pravopis. Zapomněli, co se naučili, možná podcenili..
Nechápu, proč se chlubí herci či některé jiné osobnosti, že na základní škole propadali z matematiky. Mají sice jiné dovednosti, ale proč se dělat zajímavým tím, co neumím.
Střední škola by měla naučit, aby žák si vědomosti upevnil a
rozšířil a uplatnit v praxi, např. jak něco vyrobit, opravit, napsat,
sestrojit , nakreslit atd. Kdysi zůstaly vědomosti v souladu s tím, že
„řemeslo má zlaté dno“. Dnes už tomu tak není. Někdy děti nevědí,
co chtějí, či spíš uvažují, co je pro ně výhodné.
Ale pokračuje stále to, že za podceňovaný pravopis či počty znalosti
z biologie, zeměpisu aj se „platí“, vědomosti se neuložily …
Ten, kdo absolvuje vysokou školu by měl nacházetá nová či neobvyklá řešení, ale nezapomnět na pravopis.
Ale nikdy, neříkejme nikdy. I když se, bohužel,, občas se stane , že zapomeneme i to, co bychom si měli pamatovat. .Ale stačí naťuknout a už je vše jinak. Podělit se o své vědomosti, pokud je to možné …
„Po celý život se budeme potýkat s otázkou, co je správné a co špatné, co dobré a zlé, co je pravda a co lež. Znovu a znovu se budeme vracet tam, kudy jsme vstoupili do místnosti, kde nám, malinkým, s velkou péčí předali elementární poznatky o lidském usilování. Budeme se vracet do školky,“ tvrdí R. Fulghumm
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Kepler Nahlásit |
Dodnes si pamätám definíciu:
1.veta učiteľa matematiky „Polovice sú dve a vždy rovnako veľké, ale
vidím, že tá väčšia polovica z vás ma vôbec nepočúva“
2. veta učiteľa matematiky „Pravý uhol zviera 90°. Veľkosť pravého
uhlu závisí od smeru pohľadu na rovinu tohto uhlu.“ A mal pravdu, ak sme
v deskriptívnej geometrii rovinu naklonili alebo pootočili, uhol sa zmenil
v našom pohľade zmenil.
Annas nechápe „proč se chlubí herci či některé jiné osobnosti, že na
základní škole propadali z matematiky.“ Pretože, keby priznali, že boli
lajdákmi a nechcelo sa im učiť (ak aj mnohí z nás, mňa nevynámajúc)
neboli by hrdinami dňa. Ľahšie je zvaliť vinu na neschopnosť učiteľa, na
zlé počasie, odpadnuté koleso z autobusu a podobne, než priznať vlastnú
chybu. „Keby sme si lepšie ukladali učivo do sivej kôry mozgovej, nemuseli
sme dnes liať pot a drať dosky, čo znamenajú svet, teraz sa musíme veľa
učiť a opakovať pod taktovkou režiséra, čo scénarista napísal“
z monológu istého nemenovaného herca…
Och, neptrpezlivý Kepler… stihla som to v momente spustenia závory a uzavretia otázky…
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
tak to je se mnou špatné, poněvadž si stále pamatuji i dost informací ze školy. Ale třeba je to tím, že jsem ke škole nikdy neměl odpor a nikdy jsem se tupě nebifloval zpaměti kvůli známkám.
0 Nominace Nahlásit |
led, to bylo omylem, zařídil jsem coback. Doufám, že mi to někdo nesmaže jako opakující se příspěvek.
Kepler,
napsala jsem ze zkušenosti. Kolega – obor TV a OBN – zapisoval do třídní knihy – Skok do víšky; Mýčové hry … atd.
Když si toho kolegové všimli, (nebylo možné si toho nevšimnout, když jste zapisoval po něm), vyřešil to tak, že do třídní knihy doplnil obsah hodiny až další den. Jeho manželka byla češtinář, učila na ZDŠ, takže mu text upravila, jak má být zápis pravopisně správně.
Stejně další kolega napsal „Zdělení“ a vyvěsil je na informační
tabuli. Bylo z toho pozdvižení, nejen u kolegů, ale hlavně žáci z toho
měli legraci. Vždy má jiný radost, když se druhému něco nepovede.
Vyřešil to tak, že prohlásil, že zkoušel, zda někdo informace čte.
--