Odpoveď byla označena jako užitečná
Nové pneumatiky mívají na boku barevné označení. Puntíky pomáhají při správném nasazení a vyladění gum. Žlutý puntík označuje nejlehčí místo na pneumatice. K němu by měl být ideálně montován ventil. Záleží ale také na tom, v jakém stavu je disk.
Žádná pneumatika není dokonalý kruh, takže při otáčení kolísá a hází. Červený puntík značí nevyšší bod kolísání, který určují testy výrobce. Na disku by pak měl být označený (například důlkem) nejnižší bod kolísání. V naprosto ideálním případě by pak nová pneumatika měla červeným puntíkem lícovat se značkou na novém disku, aby došlo k ideálnímu vyvážení. Odchylky jsou ale tak drobné, že jde spíš o teorii.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
O pneu k čemu se jedná? Stavební koleško? Bicykl? Pokud vím, barevné značky na pneu nejsou. Pokud někde něco barevného je, nemá to žádný význam. Nevidím důvod, aby na jakékoli pneu bylo označeno umístění nějakého ventilu. Pokud něco je značeno, tak tvarově, profilově a podobně.
0 Nominace Nahlásit |
Pro laika bezvýznamné značky, i kdyby něco znamenaly. Od toho se kola vyvažují, aby byla OK. Není potřeba se tím zabývat.
0
před 2075 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím jestli to jako lajk k něčemu potřebuješ, ale značení na pneumatikách je dost dobře a přehledně vysvětleno na https://kralmotoru.cz/media/co-znamena-znaceni-na-pneumatikach Doufám, že ti to k něčemu pomůže :)
Edison. Tvrdíš něco co není pravda. Pokud je na pneumatice značka, vždy
značila nejlehčí místo axiální nevyváženosti a proto se pneumatika touto
značkou umisťovala k vzdušnému ventilu. Že to neznáš ty, neznamená
ještě že to neexistuje.
Můj problém je ale v tom, že mám na nové pneumatice značky dvě(
červenou a žlutou) a každou jinde.
Navíc po ujetí „100km“ je všechno jinak. Tak nevidím nejmenší důvod se tím zaobírat. Aby to mělo praktický význam, muselo by to být uděláno tak, aby pak nebylo nutno kolo vyvažovat jako celek, což nutné je tak jako tak. Nejezdí se ani na samotném ráfku (a když ano, tak to ztrácí význam) ani na samotné pneu protože to nejde plus výše uvedené. Zkrátka… další blábol výrobců, aby měli důvod na principu placebo efektu ještě více nadsadit ceny pro ty, co tomu věřej, že tím něčemu pomůžou.
A jak to jako funguje, pokud je pneu špinavá, až opotřebovaná? Ty barevné značky by měly význam leda při první montáži, ještě spíše leda při výrobě.
Mosoji, ještě navíc vůbec nepíšeš o jaké pneu se jako má jednat, jestli na pumpik, kočárek… 😁 kdybys alespoň dal fotku… S různými barevnými „fleky“ jsem se setkal na nejrůznějších místech nových pneu a ty neznamenaly vůbec nic.
Kategorie dotazu je „automobily“ takže pneumatika o které je řeč bude zaručeně k paleťáku.
Sice máš pravdu že po pár kilometrech může být všechno jinak, ale pokud člověk z pneuservisu nasazuje novou pneumatiku, může ji nasadit vůči disku libovolně pootočenou. A když už libovolně, proč by ji tam neměl nasadit tak, aby se nedokonalosti pneumatiku a nedokonalosti disku navzájem alespoň trochu nevyrušily? Vyvážit to bude muset tak jako tak, ale třeba mu na to bude stačit poloviční závaží. A geometrickou nepravidelnost nespraví ani to závaží.