(a) Jawa 050 (Pionýr) – 5 let
(b) Dvojsedadlová Jawa 050 – jak dlouho nevím, po koupi motorky na něm
jezdila matka
© ČZ 125– 7 let
Mimo dvou garančních prohlídek u Accenta nebylo žádné auto
u automechanika.
Š 100 č.3 byla po totálce v roce 1976 na výměně karoserie. Hrazeno
z pojištění viníka.
Upravil/a: mosoj
4Kdo udělil odpovědi palec? Emefej, paul1, Jiří Bohumil, seraphico
před 1380 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Škodovka, Octávie. ale ta původní. Sloužila asi 10 let. Před tím jsem měl ještě Welorexa 350, jestli se ti dá považovat za auto. Ten byl přímo skvělý.
0 Nominace Nahlásit |
Žádné auto jsem nikdy nevlastnil. První auto, které jsem řídil po dodělání autoškoly, byla Škoda 120 asi z roku 1977. V zimě se tohle auto někdy nedalo nastartovat a někdy se nedalo ani odemknout.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jde o mé počátky „motorismu“, tak jako kluk, jsem začal jezdit
na šlapacím motocyklu Wanderer Sachs a poté na Jawa Special 175 ccm, kterou
jsem přestavěl na „teréňáka“. Pak ještě také jezdil na otcově Jawa
350 kývačce se sajdou Velorexem.
Za celou dobu, žádné z uvedených vozidel, nebylo v servise. Vše „sám
doma“.
Motory a auta byla jedno z mých mnoha hobby.
P.S. A zapomněl jsem na služební.:-)
Tak velmi stručně. Trabant, Žuk, Volha GAZ 24, Škoda 1203, Škoda 120. Ta
ale servisována u podniku.
Upravil/a: Jiří Bohumil
0 Nominace Nahlásit |
Ford firsta mk5. Pojezdil jsem s nim rok a vymenil za vetsi a predevsim nove auto. Po 6 letech od koupe te prvni fiesty mam ted ctvrte auto a objednal jsem pate.
0 Nominace Nahlásit |
Felda combi, možná 6–8 let. Nebyla špatná, ale rezla. Před tím jsem
používal stodvacítku a Peugeot 106 ty ale nebyli mé.
Jo a aktuálně mám asi 6 let Partnera (r.v. 2005) a docela dobré auto. Jen
žere o chlup víc než ta Felda (s Feldou v benzínu jsem byl asi na 6,5 l,
Partner žere asi 7,5 nafty, podobný provoz – velká část dálnice, nebo
delší úseky po silnici 1tř. – což možná dává smysl, Partner má
nevýhodu ve větším čelním profilu právě u těch vyšších
rychlostí)
Upravil/a: Dochy
0 Nominace Nahlásit |
Škoda 110L, koupená nová v Mototechně, v r. 1975. Myslím, že jsme ji měli asi 8 let.
0 Nominace Nahlásit |
Skoda 120. Bavilo mě ji i spravovat a pečovat o ni. Byla skvělá na sněhu v kopcích. Další auto už mělo přední náhon a v porovnání se Š120 skákalo jak koza. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Ojezděná Tatra 603/2,měli jsme ji 9 let, nejdál jsme s ní byli na Ukrajině u švagrových příbuzných ve městě Rovno. Tenkrát se moc za hranice jezdit nedalo, komunisti si to hlídali. Výborně se v ní po složení sedadel spalo, pohodlně 2 dospělí a 2 děti. Ani moc nežrala, při 90 km/hod cca 8,5 litrů, za mládí jsem měl tzv. lehkou nohu, teď by to bylo s citlivostí horší. Výhodně (za flašku) se daly sehnat ND a mírně ojezděné gumy.
Upravil/a: paul1
0 Nominace Nahlásit |
Wartburg combi. Asi 20 roků. Vešlo se tam spousta trávy pro zvířata, tři velké plachty kopřiv, 10 balíků slámy, 12pytlů brambor, nebo taky 10 opilých pasažérů při cestě z taneční zábavy.
0 Nominace Nahlásit |
Jiří Bohumil:
Velorex jsem bohužel nikdy neměl příležitost vidět zevnitř, ale mistrová
z tanečních ho měla docela ráda… Že není moc aut, kde v případě
potřeby si necháte novou karoserii poslat poštou 😉
Dochy: já jsem si novou karoserii ušil doma. Koženka a nepromokavá
tkanina na střechu. A dokonce jsem si jej upravil na „Combi“ kdy jsem ze
zadní strany udělal odklopná dvířka z plexiskla a vozil jsem v něm
dřevo (modřín-kulánky 15 cm/ 2m délky) z lesa na laťky pro obklady.
V létě to byl „cabriolet“ bez střechy.:-) A po rovinkách to dal i za
100 km/hod. Ale měl jsem obavy, aby se to nevzneslo.:-)
Při dovolené jsme s ním vyjeli s manželkou až na svah Červené hory a
stanovali u Hučivé Desné (Jeseníky). Tehdy to ještě šlo (1971).
Krásný vzpomínky!!!
To mně povídej. Jenže tenkrát jsem byl těsně po vojně, ženatý s jedním děckem a zařizovali jsme si byt. Koupil jsem ho za 10 000 Kč což byly tehdy všechny moje peníze. Byl pojízdný v pěkném stavu. Zlobila předloha v převodovce. Ozubené kolečko, které se posouvalo po hřídeli praskalo. Po prvé mně ze střepů kolečka za dvě krabičky cigaret nakreslili a udělali kluci co dělali ve Škodovce v Plzni, nové!! Když prasklo i toto, nechal jsem udělat znovu nové a vyměnil i protikus. Pak jsem rok jezdil a bohužel, auto jsem prodal za 6 000 Kč. Neměl jsem ho kde skladovat a navíc, v tu dobu měl takovéto historické vozidlo kde kdo a já měl jiné starosti jako téměř všichni v mém věku.
Jo a první co mně ukradli bylo to víčko chladiče s meďáckou hvězdou. Byl jsem tehdy hodně naivní!!