Inspiruje mě tato otázka: „Kdyz jsou tzv."cerne skrinky“ v letadle neznicitelne, proc se potom nestavi cele letadlo z tohoto materialu?"
Zajímalo by mě, teoreticky, jestli pokud by se letadla stavěla opravdu
z odolnějšího nebo dokonce nezničitelného materiálu, zvyšovalo by to
v nějakých směrech bezpečnost cestujících?
Doplňuji:
Však já vím že je to úplná blbost, ale teoreticky by se zase nemohlo stát
že by letadlo shořelo nebo vybouchlo
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Terryle, Alesh před 4788 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Víš na co hlavně umírají upoutaní řidiči při čelním nárazu ? Na
vnitří zranění, protože se jim utrhají vnitřnosti a utrhají se jim tím
víc, čím je auto pevnější a nezdeformuje se. Proto se při konstrukci auta
vytváří deformační zóny !! Takže nerozbitným letadlem by si nikdo
nepomohl a pro pasažéra by byl výsledek nárazu ještě
destruktivnější.
Deformační zónou je vlastně celé auto nebo letadlo. V okamžiku nárazu
deformace materiálu spotřebovává kinetickou energii.
A vlastní působení kinetické energie není na pasažéra tak velké jako by
bylo kdyby se letadlo nedeformovalo.
0 Nominace Nahlásit |
Řekl bych,že když letadlo spadne,tak bude úplně jedno,z čeho je
vyrobeno.
A to, že je č.skř. nezničitelná,je jen zbožné přání.
Ona ani není černá,ale oranžová.
0 Nominace Nahlásit |
Ono fakticky nic neni nezničitelné, a i kdyby se podařilo takové letadlo
vyrobit, tak cestující by stejně většinou nárazem zahynuli a ještě by to
vyšlo hodně draho.
Černá skřínka se zničí jen málokdy, úptrotože je poměrně malá, a je
sestrojena tak, aby pokud možno odolala co největšímu nárazu
0 Nominace Nahlásit |
Njn, je to kravina, jak sám říkáš. 🙂
To, že se to letadlo po pádu rozláme by ve většině případů stejně už
nic neřešilo, neboť by ty pasažéry (a je jedno jestli připoutané nebo
nepřipoutané) rozdrtil 2. Newtonův zákon (zákon síly, F = m * a).
Spíš jsou zajímavé snahy o konstrukci záchranných padáků, tj. že
v nouzi pilot vystřelí padák, který donese letadlo bezpečně na zem.
Zatím to funguje jen u malých letadel.
Taky jsem si říkal, jestli by u těch velkých letadel nemohlo fungovat něco
jako záchranný modul, do kterého by v nouzi nasedli všechny osoby na
palubě a ten by se pak oddělil od letadla a např. na padáku se snesl
k zemi. Princip podobný jako je u lodí či ponorek.
0 Nominace Nahlásit |
Zaujímavé riešenia :)
Ale nikdo neuviedol, že lietadlá sú preto také „papierové“ aby, ich
váha nebola väčšia, než sú pohonné jednotky schopné dvihnúť. Musí sa
vyrábať z čo najľahsích a súčasne pevných materiálov. V navrhovaných
prípadoch, by sa museli dodať výkonnejšie (a ťažšie) pohonné jednotky a
náklady by boli neúmerné ekonomike prevádzky.
Platili by ste za „turistickú triedu“ let Praha-Bratislava len
50.000.-Kč?
0 Nominace Nahlásit |
víte kolik by pak stály letenky? kdyby celé letadlo bylo z nezničitelného materiálu, tak by to bylo stejně jedno – spadne tak jako tak – lidé by do sebe při pádu a nárazu, protože neletí připoutaní, naráželi a pozabíjeli se navzájem. letadla by byla neúměrně dražší a bezpečnost by to neovlivnilo ani v nejmenším…
0 Nominace Nahlásit |
Oni také ty černé skřínky nejsou nezničitelné
dnes jsou to hard disky. Posledně jsem je viděl koukat z rozbité skřínky.
Černá skřínka je pozůstatek z doby kdy se zvuk nahrával na světlo
cittlivý film jako zvuk u filmu.
0 Nominace Nahlásit |
Obávám se, že takový letadlo by se nikdy nevzneslo :o) Přesně tatáž
otázka padla i na sesterské anglické stránce Wiki Answers. Důvodů je
několik: šílená cena takového letadla, příliš velká hmotnost… Navíc
prý i samotná černá skříňka, když spadne z velké výšky,
nepřežije. Ta „nezničitelnost“ je dána i zapracováním do letadla.
Nehledě na to, že i kdyby se letadlo nárazem nerozbilo, lidi uvnitř by ten
náraz zabil.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek