Cestou z práce jsem cítil v autě kouřový zápach. Hned co jsem zaparkoval, ozvala se rána z oblasti motoru a z pod kapoty se vyvalil kouř. V poslední době mi unikala chladící kapalina, sice jsem ji doplňoval, ale v poslední době jsem na to kašlal. Kontrolka hlásila nízkou hladinu chladící kapaliny, ale vzhledem ke krátké jízdě jsem na do nedbal a říkal si, že až bude čas, doplním to a dám to do servisu. Hádám, že se motor asi přehřál, jenomže cestou domů byla podle kontrolky teplota motoru v pohodě. Raději jsem to nijak nezkoumal, jen jsem hlídal jestli to neblafne a byl připraven zavolat hasiče, ale po nějaké době se kouř mírnil, až se vytratil. Vzhledem k tomu, že bych rád ráno jel do práce, má smysl dolít tam kapalinu a zkoušet to znovu startovat, nebo je to v háji? Díky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3240 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne startovat!!!
A do servisu na spagate či plataku…
„Podle kontrolky“ – neni-li v systému kapalina, nemá čidlo jak
měřit…
___
Rána z motoru… Zacni šetřit…
0 Nominace Nahlásit |
Je to „v háji“, jak píšeš. Nestartovat a nechat opravit patrně za tučný peníz. Jen žasnu, že víš o úniku chladicí kapaliny, jezdíš s tím a kašleš na to. To je trestuhodná nedbalost. Kdyby to napsala nějaká žena, tak bych se tolik nedivil. Ale chlap? Zasloužil bys 5 a 20 na holou!
0 Nominace Nahlásit |
nebyla to pára místo kouře? nějak mi nejde dohromady ztráta kapaliny a kouř. pokud se ztrácela voda a nikde to neteklo, tak tekla voda prasklou hlavou (těsněním) někam, třeba do oleje, do válců, nebo ven a stačila se odpařovat. pokud by to po té ráně nateklo do válců, tak už stejně nenastartuješ. osobně bych to zkusil a hledal závadu.
0 Nominace Nahlásit |
sežeň si podval a šup s autem do servisu.teda pokud to už nebude na
vrakáč.
překvapuje mě ale, že někdo ví, že se z auta hulí a ozve se rána a pak
se ptá zda to má nastartovat.To je otázka hodná blondýny.
Pokud chceš volat hasiče pak zkus nastartovat.
0
před 3240 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Předně bych se zaměřil na ten zvuk. Jestli to nebyl kovový zvuk, tak se domnívám, že díky špatnému těsnění pod hlavou šel tlak z válců do vody a explodovala nádržka na vodu. Tomu by odpovídal i „kouř“, který bych považoval za páru. Tzn. že ta nádrž bude děravá. Nicméně pominu-li cenu nádrže, tak u benzínového motoru bych odhadoval cenu opravy levném v neautorizovaném servisu okolo 5tis (sundání rozvodů a hlavy, zarovnáná hlavy, těsnění, šrouby a celkové složení). U nafťáka o trochu víc.
0
před 3239 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro Orwella: To máš pravdu, je to pravděpodobně trestuhodné a trest mě nemine v podobě nervů, peněz a času. Můžeš být spokojen. Únik kapaliny jsem již řešil v servisu, zhruba před rokem, nebo tak nějak. Nechal jsem i vyměnit baňku, protože byla zanesená sajrajtem, tak abych lépe viděl kolik tam toho je. Nějakou dobu to bylo v pohodě, ale potom začala kapalina znovu unikat. Kontrolka se ale rozsvicela i v případě, že kapaliny bylo dost. Naposledy jsem ji doplnil asi před třemi týdny ale protože to pípalo pořád, tak jsem to kvůli nedostatku času přestal sledovat až dnes se mi to vymstilo. Fakt trestuhodné.
Tak předně spokojen nejsem, takovou věc nepřeji nikomu. Nevím, co za chvíli potká mě, takže škodolibost zde není na místě. Já jen, že nedbat na svítící kontrolky upozorňující na možnou poruchu čehokoliv je opravdu riziko. Jedná se pak o cenu opravy v řádech tisíců, nebo desetitisíců. Jeden můj známý takhle uvařil auto na dálnici, kdy došlo k úniku chladicí kapaliny během jízdy a kontrolku tam neměl. Druhý hřešil na problikávající kontrolku tlaku oleje a dopadl ještě hůř – zadřel motor a cena opravy? Ani nechtěj vědět. Já jsem rovněž jednou řešil tento problém s indikací tlaku oleje, raději jsem zastavil a hned vypnul motor. Naštěstí se pak ukázalo pouze vadné čidlo, tlak byl v pořádku. Takže máš zkušenost, podruhé se ti to už nestane.
Je to tak, člověka to vypráská a příště už si dá pozor. Další důkaz, že problémy se mají řešit co nejdříve a ne „až bude ča“. To už bývá pozdě.