Nemusí to být nutně porucha, může to být vlastnost motoru (tedy pokud je to tak od začátku). A i v tomto případě bych olej měnil, protože výměna je důležitá hlavně proto, že se v oleji usazují kovové špony a podobné svinstvo a ty tam zůstávají, i když olej ubývá, až se tam nahromadí a skončí to katastrofou.
0 Nominace Nahlásit |
nikdo nikoho nenutí měnit olej. ani na pánvičce se nemusí měnit. jezdi dokud to jede. pro mě to smysl má. vyměním filtr, který něco zachytí. další nečistoty budou usazeny ve vaně. když měním, tak dokonce proplachuji stejným olejem,protočím, takže mě výměna stojí 9 litrů oleje. nemusím to dělat, ale chci a finančně mě to nepoloží, jen některé ekologicky založené, ale použitý olej odkládám do sběrného dvora.
0
před 3056 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ta spotřeba je varující, je 2× vyšší než normál. Výměna oleje a filtru má vždycky smysl, intervaly jsou závislé na kvalitě oleje a v každém případě by se měly dodržovat intervaly předepsané výrobcem. Stárnutím olej ztrácí své tribologické vlastnosti, řídne a urychluje opotřebování motoru. Tím, že jej budeš jenom doplňovat nic nezachráníš.
0
před 3056 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A jak vyměníš olejový filtr ? To tam budeš ten olej vracet ? Pak ho ale
přefiltruj, ale ten filtr po těch 10 000 Km vyměň.
Přesto ti doporučuji vyměňovat. Na dně olejové vany se usazují kovové
otěry a také se chytají na magnetu zátky olejové vany.
Upravil/a: mosoj
0
před 3056 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Před výměnou motoru v mém autě jsem měl spotřebu oleje ještě vyšší. A u předchozího auta to bylo zrovna tak. Z vlastní zkušenosti mohu tvrdit, že olej se nemusí měnit. Jeho doléváním se ředí starý naředí novým a mazací vlastnosti jsou zachovány. Ovšem co se měnit musí, je olejový filtr. Měnil jsem ho co 5tis km (mě stojí 60kč). Ten je ze všeho nejdůležitější.
Mimochodem, já nedoléval při té mojí extrémní spotřebě olej nový, nýbrž jsem odebíral olej ze servisu, kde mi ho připravovali z aut, u kterých se olej měnil po 10–15tis km. A tímto stylem jsem najezdil minimálně 80tis km.
Edit:
S těmi kovovými šponami bych to nijak nehrotil. Pokud skutečně vznikají
špony či kovový prach, tak stejně ten motor pujde do kopru. Buď se
protočí kluzná pouzdra na klice/ojnicích, nebo se ztratí tlak na některém
válci. Některá auta ani nemají na vaně výpušťák a olej se odsává
čerpadlem, tak by mě mimochodem zajímalo, jestli si vážně někdo myslí,
že se ten olej odsaje i s těma šponama 🙂
Každopádně motory v takovým stavu se rozhodně neopravují(taková
spotřeba oleje není způsobená jen gufery, ale spíš kroužky, nebo ovalitou
válců), ale mění se kus za kus. Jednak je to většinou práce na 1–2 dny
a je to o fakt velký ranec levnější.
Upravil/a: tforro
0
před 3056 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ahoj, podle mého názoru je to i tak nutné. Moje auto taky žere olej celkem dost, ale i tak jej raději vyměnuji. Asi ne tak často, jak by se dle oficiálních norem mělo, ale měním. Pokud to nechceš řešit složitě a hlavně draze přes mechanika, zkusil bych výměnu oleje dělat svépomocí. já postupoval dle návodu z https://kralmotoru.cz/media/jak-na-vymenu-oleje-v-motoru a vše proběhlo bez problému.
0
před 1734 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: Zajímalo by mě, proč si to myslíš. Má odpověď je stavěná na
zkušenosti provozu dvou aut s vysokým nájezdem km a extrémní spotřebou
oleje – v obou případech to bylo způsobeno ovalitou válců. Špony jsem
v olejové vaně neměl žádné, označil bych to za prach abylo ho tam méně
než na špičku nože.
Mimochodem kromě výměn oleje jsem repasoval a skládal několik desítek
motorů, takže o té problematice vím dost.