Avatar uživatele
makis

Mam vůz Škoda Oktavia 19 TDI r. v. 2001 a pořád mi praskají žárovky v brzdových světlech. Co s tím?

Vymenil jsem praskle za nove a svitily jen chvili cca po pěti zmácknutich pedalu a pak znovu. Prosím o radu, rád bych jel s rodinou na dovolenou a takto rozhodne nemuzu. Dekuji za odpoved.

Zajímavá 0 před 2652 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

POkud je to při běžícím motoru, tak bych tipoval na regulační relé alternátoru – prostě to nabíjí víc než by mělo a tím je v palubní síti větší napětí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.

Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se konec přívodů elektřiny nahrazoval vodičem se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci přívodu palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se drát moc nezahříval. Vodič se přímo a konkrétně prodával !!!! jako náhradní díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému člověku nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí požáru!

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Zkontroluj dobíjení a vůbec elektrickou soustavu. Pokud tam je vše OK, zkus žárovky koupit někde jinde (jinou značku) – jestli teď nekupuješ nějaké šmejdy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Arne1

mosoj: samozřejmě vím, že je to elektronický regulátor, ale ze zvyku tomu tak někteří říkají. Možná by s tím specialista na alternátory něco vymyslel, v Brně jednoho znám…

před 2651 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek