Avatar uživatele
Dochy

Máte někdo povědomí o nějakém dostupném elektromobilu (či jiné alternativě) na popojíždění?

Nějak koukám jak se s elektromobily automobilky předhánějí v cenách… Kdo vyprodukuje dražší. Přitom v Německu pošta začíná nasazovat alektrododávku pro své použití a cena má být na naše kolem 135000. Za cenu kolem 100 000 bychom měli krásné doplňkové vozítko na nákupy a vožení dětí do školky, kde by nám dojezd v řádu desítek km bohatě stačil.

Ta poštovní dodávka:
https://www.no­vinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2988 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Bohužel, takové a za tu cenu zřejmě neseženeš. Osobně ani moc nevěřím té ceně. Jediná možnost, požádat německou poštu.
Elektromobily jsou běžně dostupné na našem trhu. Třeba zde:
http://autoin­.cz/vozy/nabid­ka/71/?utm_sou­rce=sklik&utm_me­dium=cpc&utm_cam­paign=elektro­mobily-nissan
DFostupnostse odvíjí pouze od výše příjmů

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Jedině že by sis to elektroauto taky zbastlil sám, automobilky z cen nesleví – zákon nabídky a poptávky. Stejně mi ale smysl elektroaut nějak uniká. Je dobré jedině snad do prostředí, kde místně nestojíme o exhalace. Auto na baterky mají výfuk v elektrárně. Provoz je sice levnější, ale investice jsou šílené – po 5ti letech aby sis kupoval nové baterie a ty tvoří cca polovinu ceny auta. Takže nakonec neušetříš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tforro

Doporučuji auto na plyn.
Nejlépe koupit auto na benzín a zaplatit 22tis přestavbu na lpg. Za pětistovku se toho dá najezdit fakt hodně. Cena za litr 12,10Kč (v létě 10,20Kč)

Výhody:
2 nádrže
velmi nízké náklady na kilometr
kufr zůstává v celé své velikosti (nádrž místo rezervy)
nevadí krátké jízdy
auto se nepatrně lépe prodává, když je na plyn

Nevýhody:
cena přestavby cca 22tis
minimálně před technickou kontrolou provést tlakovou zkoušku (300kč)
není kam skrytě dát rezervní kolo
nutnost vozit sebou sprej na opravu pneumatiky a kompresor
nesmí se do podzemních garáží

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
dubraro

Automobilky nasadily na elektromobily vysoké ceny, protože je ve skutečnosti vyrábět nechtějí. Ale musí je nabízet, kvůli dosažení požadovaných průměrných emisí v nabízených modelech. Např. šéf Fiatu se při uvedení Fiatu 500 elektro vyjádřil ve smyslu, že doufá, že si to nikdo nekoupí…
Jinak současné elektromobily jsou technologicky jeden velký průšvih. Jsou prostě v reálném životě nepoužitelné. Nelze je používat místo obvyklého auta se spalovacím motorem, ale jen jako jeho doplněk. Tedy musíte mít auta dvě!! Dvě parkovací místa, dvě pojištění… Největší nepřátelé elektroaut v našich podmínkách jsou léto a zima. Vytápění nebo klimatizování, které se u auta běžného děje víceméně vedlejší produkcí spalovacího motoru, se musí u elektromobilu napájet z baterií a vezme zhruba stejně energie jako jeho pohon. Při popojíždění ve městě i více.
Jeden kolega, dost nadšený i dost bohatý na to, aby si elektroauto koupil, si byl vyzkoušet známou Teslu. Z autosalonu v Praze vyjel na zkušební jízdu, ukazatel dojezdu ukazoval 120 km. Vyjel z města na dálnici, zrychlil na 130 … ukazatel dojezdu ukázal 40 km. Na nejbližším sjezdu otočil, auto vrátil a byl z elektromobilu vyléčený.
IMHO řešení současných problémů s automobilovou dopravou není vytlačení cestujících z individuální dopravy do MHD. Hromadná doprava není schopna pokrývat individuální dopravní potřeby. Podle mne je jím přechod z individuálních aut na sdílená či pronajímaná. V první fázi něco jako Uber, koordinovaná spolujízda. Ve druhé fázi po městě rozmístěné robotické sklady na vozidla. V nich vozidla různého druhu, elektro, spalovací, velká, malá… Z nich vám na objednání přijede samočinně řízené auto, takového druhu jaký je pro zamýšlenou cestu, počet osob, náklad atd. potřebný, na požadované místo. Po skončení cesty se zase samo vrátí do nejbližšího skladu nebo k dalšímu cestujícímu. Po městě a v hustém provozu řídí vozidlo automat (méně nehod, minimální rozestupy, nejvyšší propustnost, předem objednané místo k zastavení kde posádka vystupuje…), na méně frekventovaných komunikacích, které se nevyplatí pokrývat systémem řízení provozu, řídí řidič tak jako dnes.

před 2987 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

a dík za příspěvek

před 2987 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

U aktuálních spalovacích motorů je vytápění „zadarmo“, ale klimatizace za cenu cca 5–10% zvýšení spotřeby…

před 2987 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Keplere: největší nároky na spalovací motor jsou právě při studených startech. Pro krátké popojíždění by ten elektromotor měl výhodu (nebo alespoň menší nevýhodu)
A ano, máš pravdu, že elektromobily mají výfuk v elektrárně, ale tam lze docílit vyšší účinnosti a lepší čistoty spalin (v autě je problém doladit výkon, účinnost, práci v režimu proměnného výkonu a proměnných otáček, dokonalé spálení v situaci kdy všude kolem spalovacího prostoru jsou relativně studené stěny válce…)
A pokud by se rozvodné podniky naučili být trochu pružnější, mohli by na dálku spouštět lepší tarif pro dobíjení a tak lépe regulovat zátěž v síti…

před 2988 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

To máš pravdu, na prvních pár kilometrech, než se benzínový motor zahřeje, máš dvojnásobnou spotřebu. Ale elektroauto za současnou cenu? Možná by tým šikovných lidí dokázal nějaké levné auto předělat na baterky za čtvrtinu ceny. Výrobně je určitě mnohem levnější a jednodušší.

před 2987 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Mrkni na tu poštovní dodávku. Právě tohle vypadá sympaticky (teda jako první vlaštovka, dodávku domu nepotřebuji). Automobilky se ženou za reprezentativním automobilem… Co nejvyšší dojezd vyžaduje velký akumulátor, který je drahý a těžký (a spoustu energie spotřebuje na vlastní přepravu), zároveň potřebují využít energii na komfortní funkce (topení, klimatizace) a když už máme takové super auto, samozřejmě nestačí obyč. čalouněné sedačky, ale musí být v kůži a se zlatým lemováním (ok, teď už trochu přeháním 😉
Ale zkrátka navyšují cenu jen proto aby si nesrazili prestiž něčím co bude „jenom“ účelné.

A aby nedošlo k nedorozumění: já chápu že je dojezd důležitý. Ale ne každý potřebuje 500km.

před 2987 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Drap: nojo, ale auto na drobné rodinné pojížďky si přeci nekoupím za
3/4 melounu 😉
Jsem ochoten slevit na dojezdu, výkonu (max. rychlosti), komfortu (topení/klima­tizace), rychlost dobíjení,…
Ale chci levé auto s levným provozem a s minimálními emisemi…

před 2988 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek