Dobrý den, mám takový problém. Dneska jsem jel autem na nákup. Bydlíme
pod hodně strmým kopcem a uprostřed kopce
je přechod pro chodce. Jel jsem teda do kopce, a musel jsem zastavit
u přechodu, protože přecházeli lidi. A když jsem se rozjížděl, tak
jsem hodně šlápl na plyn (a motor se vytočil na otáčky okolo 5000, do
červeného pole). Motor hodně řval a pak šel z kapoty takový zápach, jako
by se něco spálilo. Vím, že by se motor za studena neměl moc vytáčet, ale
ten kopec byl opravdu hodně strmý. Mohlo se něco poškodit nebo ne? Mám auto
Renault 77 kW.
Zajímavá 0 před 2918 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Osobně si myslím že ten smrad byla připálená spojka (popis sedí) – to se při rozjezdu občas stane, jak často záleží na stavu spojky a na tom, jak moc velké nemehlo je řidič (já se třeba považuji za střední nemehlo). Tzn. pokud se to čas od času stane tak se nic moc neděje…
Co se vytáčení motoru za studena týče tak je to něco, co by se rozhodně nemělo dělat ale pokud to uděláš jednou za čas tak se nic moc nestane.
Závěr: Nic se neděje.
0 Nominace Nahlásit |
Zasmrděla spojka a nic víc. To auto za to ale nemůže, ani za ty otáčky. To jen řidičova noha. Přesto, kdyby se ten motor měl poškodit za takový okamžik, tak věz, že by se poškodil i v zahřátém stavu.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Pokud tedy dáváte za uši studenému motoru, nadměrně namáháte všechny
jeho součásti v době, kdy se nedostatečně promazává. Tím zvyšujete
opotřebení pohyblivých částí a nerovnoměrně ho zahříváte, takže vás
může předčasně potkat prasknutí hlavy motoru a hlavně se vytvářejí
větší provozní vůle.
Jinak v mrazivých dnech je právě potřeba motor ohřívat pomalu, protože
právě extrémní výkyvy teplot jsou to, co vašemu motoru škodí
nejvíc.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek