Zajímalo by mě do jaké míry autu škodí, když se snažím zatáčet kolama v autě s vyplým motorem – nefunguje posilovač řízení, to je jasné. Jde o to, že bez posilovače mi jde volant v autě tak těžce, že mám pocit jako bych točením volantu něco lámal a ohýbal všechny trubky v řízení… Jak to funguje když je v řízení s elektromechanickým posilovačem ten posilovač mimo provoz? Je možné auto tím nějak poškodit?
Zajímavá 0 před 2692 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Posilovač akorát pomáhá tvým rukám, takže ve výsledku působí na ty „trubky“ atd. stejné síly, jen část z nich dodává posilovač namísto tvých paží. Posilovač mívají auta s motorem vpředu, tedy naprostá většina současných aut, protože musíš hýbat s řízením zatíženým několika desítkami až stovkami kg (ten motor). Starší auta s motorem vzadu, z českých např. škodivky 1000–100–120, poslední osobní tatry – 603, 613, 700, posilovač neměla a nepotřebovala. Hrozí tam ale ještě riziko jiného druhu: při vypnutém motoru je většinou klíček zapalování v takové poloze, že hrozí zamčení volantu, což může mít za jízdy fatální následky. A kromě toho, pokud otáčíš volantem při stání, nadměrně se opotřebovávají přední gumy v místě styku s vozovkou nebo na čem právě auto stojí.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek