Avatar uživatele
independent

Myslíte si, že je elektromobil ekologický?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, Alesh, Drap před 2626 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Těžba a zpracování surovin pro výrobu akumulátorů je hrubě neekologická.

mzm > palivové články? A co energetická, a tím i ekologická náročnost výroby vodíku a kyslíku?

Upravil/a: Lamalam

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Nemyslím. Sám elektromobil ano, ale výroba elektřiny ne.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Podle mého názoru nejen neekologický z důvodů které uvádějí kolegové, ale taky neekonomický. Po dobu životnosti auta je nutno předpokládat, že nastane 2× nutnost výměny baterií, za které zaplatíš zhruba stejnou sumu jako za auto samo. Jediný přínos elektromobilů je, že nepřispívají ke zhoršování ovzduší přímo ve městech.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Rozhodně není, protože ani ten elektromobil nelze vyrobit tak, aby jeho výroba nezatížila životní prostředí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mzm

Na baterky moc ne. Spíš sázím na palivové články, ale ty jsou zatím dost v plenkách. Na nějaký překotný vývoj není vůle…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Ne tak moc, jak se propaguje.
V současnosti je to spíše hračka pro bohaté, kterým na to chudí musejí přispívat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

  1. elektromobil ekologický sám o sobě docela jistě je, žádné plynné exhalace které by vypouštěl do ovzduší
  2. elektromobil však potřebuje baterie, těžba lithia které je pro jejich výrobu kritická už rozhodně ekologicky neprobíhá. Nemluvě o tom, že se nejedná o obnovitelný zdroj
  • tady je však dobré podotknout že nutnost baterií není nic definitivního, elektrické lokomotivy ani tramvaje také baterie nepotřebují a v podstatě jen stačí vymyslet způsob jak by si mohly automobily brát elektrickou energii sběračem z dálničního trakčního vedení, nebo i bezdrátově pomocí indukce. Pokud zásoby lithia začnou docházet a všude kolem bude plno elektromobilů bude vyvíjen obrovský tlak na zavedení takového univerzálního systému trakčního vedení pro automobily a problém s bateriemi tím bude zřejmě vyřešen.

3. elektřina, mnozí tvrdí že výroba elektřiny dnes není ekologická. To jistě pravda je, ale jen absolutně slepý hlupák by neviděl že právě toto se poslední roky dramaticky mění k lepšímu a podíl energie vyrobené ekologickou cestou je stále vyšší. Mnohé státy si dávají blízké cíle na její 30% podíl a do budoucna zřejmě nic nebrání tomu aby se na potřebách lidstva podílely ekologické metody výroby elektřiny stoprocentně, je to jen otázka evoluce odvětví a ten potenciál existuje, zatímco potenciál na ekologičtější benzínové motory už se zůšil prakticky na nulu. Ani není třeba žádný drastický vývoj, potřebné technologie na to v podstatě existují. Rozhodnutí pana Trumpa a jemu podobných rozšiřovat výrobu v uhelných elektrárnách jsou jistě jen dočasné a ojedinělé excesy …

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
independent

tak proč to furt propagujou, vláda, novináři a kdo ví kdo ještě

před 2625 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

mzm: copak o to, palivové články jsou už dávno vymakané, ale problém je se skladováním vodíku. Nádoby musí být pod obrovským tlakem (tuším 300 atm) a zabírají hodně místa. Vázne taky výstavba sítě vodíkových čerpacích stanic. A pak: výroba vodíku taky není zrovna ekologická. Ale jinak vodíku fandím taky.

před 2626 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mzm

Drap: nemyslím, že výroba elektřiny by měla být neekologická. Třeba ve Švýcarsku za druhé SV jezdily parní lokomotivy tak, že topily pod kotlem elektrikou, které mají švýcaři hodně, protože mají spoustu vodních elektráren. U nás je to pravda sporné.

před 2626 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek