Avatar uživatele
klumprt

Na co jsou na Tatře 148 takové ty asi plastové „kastrůlky“ na předních blatnících?

Žádný jiný náklaďák nic podobného nemá. http://img4.hy­perinzerce.cz/x-cz/inz/7914/7914504-blatniky-tatra-148-138-1.jpg
Na obrázku v odkazu je to vidět zblízka, je to to nad blinkrem.

Doplňuji: Asi se to správně jmenuje „předčistič vzduchu“. Zajímavé je, že jsou rovnou dva, možná kvůli symetrii. Novější tatry možná mívají tyhle věci vyvedené až někam nad střechu, protože se třeba ukázalo, že čím výš, tím míň prachu (např. někde na stavbě). Nějaký mechanik – pamětník nám to zde může ještě upřesnit.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, gecco před 2850 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Vzduchový filtr…
😉
__________________
Ano, ´omlouvám se´, je to skutečně ¨předčisti訅
Vlastní filtr je takový plechový válec (svislý) umístěný před motorem (ovšem už za maskou).
A to, že jsou dva…
Nejde o symetrii, ale o to, že motor byl V8 a každá ´půlka´ měla vlastní předčistič i filtr…
😉
https://www.go­ogle.cz/imgres?im­gurl=http%3A%2F­%2Fwww.tatrapor­tal.sk%2Fdata%2Fpo­pisky%2Ft148%2F­t148_18.jpg&im­grefurl=http%3A%2F­%2Fwww.tatrapor­tal.sk%2F%3Fu­kaz%3Dpopisky%2Ft148_sk­%26lang%3Dsk&do­cid=DK6-NdZwgLblXM&tb­nid=i2jQ3g-4Me5k4M%3A&ve­t=1&w=480&h=321&cli­ent=tablet-android-lenovo&bih=600&b­iw=1024&q=sche­ma%20sání%20mo­toru%20t148&ve­d=0ahUKEwiw6d_X__7RAh­WC6RQKHWKQCPMQMwggKAQ­wBA&iact=mrc&u­act=8#h=321&im­grc=i2jQ3g-4Me5k4M:&vet=­1&w=480

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Na adrese v odkazu se dá koupit.

Zdroj: https://www.ska­rab.cz/cs/zbo­zi/predcistic-vzduchu-pc-350-tatra-1972

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Netuším, ale vypadá to jako kafemlejnek na zrnkovou kávu. Ale na fotkách T 148 to vypadá jinak. Je to fakt T 148? Ještě mě napadlo, jestli to náhodou nejsou varovné majáčky. Nejspíš jo.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

Dva mudrci. Nicméně dělají si to sami.

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

klumprt, nějak mi to nedává smysl, proč by měly být nějaké fitry zrovna na blatnících a ne v rovnou v motorovém prostoru? To z každého předčističe vede k motoru potrubí? A co ta anténka tam? Nějak jsem z toho vedle sebe.

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

😉
Kukni na fotku, jejíž odkaz jsem přidal…
😉
„anténka“???
A joooo…
😉
Sorry, ale ty´s nejezdil něčím větším, že ne?
Ta anténka řidiči (v dobách, kdy neexistovaly parkovací – etc. – ´asistents´ ) dávala vědět, kde je ´ konec auta´ – nárazníku, blatníku…)
Aby měl lepší představu, kam až ´může´…
😉

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jo, ty obrysové tyčky znám z T 111, rozhodně nevypadaly jako anténky. Céčko jsem nikdy neměl, ale občas řídil. Pořád mi ale nikdo nevysvětlil, proč by měly být filtry na blatnících. Připadá mi to na hlavu.

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

No jo – jsou to „obrysové tyčky“…
I na PV3S – http://www.ar­mytechnika.cz/me­dia/galleries/1596/pv3s­_radiostanice_r3at­p_001.jpg
________
Filty na blatnících (a jejich filtrační vložkou byla často jen sláma 😉 – kvůli jejich snadné regeneraci (vyčištění nebo výměně ´vložky´…) .
😉
Z dnešního pojetí to byla auta, pod nimiž častěji ležíš, než je řídíš…
😉
Paráda…
😉

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Někde jsem zahlíd, že je to proto aby řidič měl přehled nakolik jsou zanesené a příp. je mohl snadno vyčistit.

před 2850 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek