Nějak mi nejde do hlavy, jak ten můj kompresor „fouká“. Ne, nejsem
blbej, ale popíšu:
Klasický jednoválcový kompresor poháněný řemenicí. Ve válci pracuje
píst, který je hnán klikovým hřídelem přes ojnici. V hlavě válce jsou
dva otvory. Jeden nasává vzduch, píst jej stlačuje a druhým otvorem vzduch
odchází.
A nyní ten problém. Nejsou tam žádné ventily. Jak je tedy docíleno toho,
že jakmile jde píst dolu, tak právě tím sacím otvorem nasává vzduch a
vytlačuje jej druhým otvorem při pohybu pístu vzhůru?
Pokud by tam byly ventily, tak to pochopím, ale oba otvory jsou přeci
otevřené, takže při nasávání vzduchu to musí sát i tím otvorem pro
výtlak a obráceně.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz před 2809 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kompresor bez ventilů, tak jak jej popisuješ, by určitě nefungoval.
Foukalo by to oběma „dírama“ sem a tam a tlak by se nevytvořil. Něco jsi
přehlíd. Rozvody, jak o nich mluvíš v diskuzi, nejsou u kompresoru
nutné, ventily jsou pouze na pružinách, které je tlačí do sedla. Sací a
výtlačný vždy v protisměru.
S principem aplikace funkce „dvoutaktu“, jak jej popisuje Kepler, jsem se
ještě nesetkal a nevím jak by se u něj tvořil „tlak“. Dvoutaktní
motor pouze využívá postupného výplachu zplodin a potom ihned i sání,
při pohybu pístu dolů po expanzi. Druhým taktem je komprese. Je to výhodné
pouze z důvodu jednoduššího mechanického systému, kde nejsou nutné
ventily a rozvody. Jak by tento princip mohl fungovat u kompresoru trochu
nechápu. Ale nechám se poučit.
Upravil/a: Jiří Bohumil
4Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, JájsemRaibek, dubraro, nyjono
před 2809 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Bez ventilů by pístový kompresor nefungoval. Při pohybu pístu dolů se
plyn sacím ventilem nasává, při pohybu vzhůru se plyn stlačuje a pak
vytlačuje výtlačným ventilem z válce.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kompresor
V pístových kompresorech jsou používány talířové ventily, popsáno
zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ventil
Pak asi existují i kompresory pracující na principu dvoudobého motoru,
které ventily nepotřebují – je tam rozvod pístem. To asi bude tvůj
případ.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dvoudob%C3%BD_spalovac%C3%AD_motor
Upravil/a: Kepler
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, nyjono
před 2809 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kromě toho existují i jiné principy práce kompresorů. Například šroubový nebo odstředivý.
2Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, JájsemRaibek
před 2809 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dokážu si představit i ten „2 taktní“ kompresor, ale vážně pochybuju že by jej někdo opravdu prodával. Jediná výhoda – odpadají nějaké pohyblivé části. Nevýhoda – příšerná účinnost.
Jak píše Bohumil, rozvody nejsou nutné. U kompresoru úplně stačí aby pracovali na principu zpětné klapky. U motoru je to něco jiného. Tam je nutné pro maximální účinnost řídit i správné načasování, které neodpovídá jen rozdílům tlaku před a za ventilem.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2809 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den, je to o tom, že každý kompresor funguje jinak. Máte tu buď malé kompresory, ale pak třeba i velké šroubové kompresory, který nám třeba ve firmě zapojovala firma Vzduchotechnika Praha a je to fakt velké zařízení. Takže on není kompresor jako kompresor a jsou kompresory, které fungují i naprosto odlišně.
Mě třeba zaujal tenhle článek: https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/n/optimalni-ustaveni-kompresoru-v-kompresorovne člověk by nevěřil, jaké detaily a jak na nich záleží… :O
Díky za ten článek. To se dost hodí. A hlavně mi to i hodně věcí objasnilo. Právě nějaký kompresor bych do své dílny potřeboval, ale nevěděl jsem jaký druh zvolit. Teď už mám jasno v tom, že potřebuji šroubový kompresor. Díval jsem se, že co se týče nich, tak je ten výběr opravdu obrovský. Asi nejvíc mě zaujaly ty od Boge, které mají na https://www.kompresory-filtry-servis.cz/
Kepler-no to vím taky, ale kde jsou? Kde jsou rozvody, které řídí
ventily?
Něco takového: http://mototechna.eu/editor/image/eshop_products/341100001-20_l.jpg
Píšeš, že tam ventily nejsou, takže nemusí být ani rozvody. Tak to asi bude ten dvoudobý princip, kde ventily a rozvod nahrazuje samotný píst a otvory ve válci. Jinak si to vysvětlit neumím.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2636 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1348 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |