Avatar uživatele
Tuisenim

Nedotáčivý smyk.

Jak podle Vás správně vybrat tento druh smyku? Pokud jste se s ním již setkali prosím popište Váš způsob.

Zajímavá 0 před 749 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Mravenec

Sundat nohu z plynu, sešlápnout spojku, získat zpět přilnavost natočením volantu, kam míří vozidlo a pak plynule zatočit správným směrem.

Setkal v rámci školy smyku.

--

Doplnění z diskuze: Spojka se doporučuje, je to na uvážení. Není však nutností. Důležité je sundat nohu z plynu a volantem rovnat do směru zatáčky – bez brzdy, bez plynu.
A dle otáček prostě případně sešlápneš spojku, aby to nechcíplo. Nic složitého na tom nevidím. Pokud budeš jezdit spořádaně a přizpůsobíš jízdu stavu vozovky a vozidlu, do smyku se nedostaneš, určitě ne do tak velkého.

V té situaci nemáš čas v hlavě počítat myšlenky, co a jak uděláš. Nauč se to ve škole smyku, pokud z toho máš takové obavy. 🙂

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=bqN7I8uy0GU&ab_chan­nel=%C5%A0KODA%C4%8Ces­k%C3%A1republi­ka

Upravil/a: Mravenec

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dnb

Za jedna smyk, za dva smyk, za tři taky smyk a za čtyři šmik?!? 😀😀😀

Upravil/a: dnb

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tuisenim

Mravenec:
Nejsem si moc jistý tou spojkou…proč jen nepustil plyn se zařazenou rychlostí?

Avatar uživatele
Mravenec

viz diskuze

Avatar uživatele
Tuisenim

Pokud, ale budu mít větší rychlost a nebo jak říkáš stav vozovky např (ledovka) co potom…? Ani spojka ani natočení volantu nepomůže…co s tím

Avatar uživatele
Mravenec

Právě proto říkám, že musíš jezdit obezřetně. Rychlost mít přizpůsobenou právě té ledovce. V nízké rychlosti je riziko smyku velmi nízké.

„Příčinou bývá vysoká rychlost při nájezdu do zatáčky a prudká změna směru nebo špatný stav povrchu silnice (sníh, ledovka, písek, listí…)“

Prostě je potřeba jezdit klidně, s rozvahou, v zimních časech se nikam nehnat jako blázen a vůbec nemusíš mít ze smyku obavy.

https://www.az-pneu.cz/clanky/jak-se-vyhnout-smyku

Nový příspěvek