Sundat nohu z plynu, sešlápnout spojku, získat zpět přilnavost natočením volantu, kam míří vozidlo a pak plynule zatočit správným směrem.
Setkal v rámci školy smyku.
--
Doplnění z diskuze: Spojka se doporučuje, je to na uvážení. Není
však nutností. Důležité je sundat nohu z plynu a volantem rovnat do směru
zatáčky – bez brzdy, bez plynu.
A dle otáček prostě případně sešlápneš spojku, aby to nechcíplo. Nic
složitého na tom nevidím. Pokud budeš jezdit spořádaně a přizpůsobíš
jízdu stavu vozovky a vozidlu, do smyku se nedostaneš, určitě ne do tak
velkého.
V té situaci nemáš čas v hlavě počítat myšlenky, co a jak uděláš. Nauč se to ve škole smyku, pokud z toho máš takové obavy. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=bqN7I8uy0GU&ab_channel=%C5%A0KODA%C4%8Cesk%C3%A1republika
Upravil/a: Mravenec
0
před 719 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Za jedna smyk, za dva smyk, za tři taky smyk a za čtyři šmik?!? 😀😀😀
Upravil/a: dnb
0
před 718 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud, ale budu mít větší rychlost a nebo jak říkáš stav vozovky např (ledovka) co potom…? Ani spojka ani natočení volantu nepomůže…co s tím
Právě proto říkám, že musíš jezdit obezřetně. Rychlost mít přizpůsobenou právě té ledovce. V nízké rychlosti je riziko smyku velmi nízké.
„Příčinou bývá vysoká rychlost při nájezdu do zatáčky a prudká změna směru nebo špatný stav povrchu silnice (sníh, ledovka, písek, listí…)“
Prostě je potřeba jezdit klidně, s rozvahou, v zimních časech se nikam nehnat jako blázen a vůbec nemusíš mít ze smyku obavy.