Avatar uživatele
tony2412

Jsou letní pneumatiky při nehodě v zimním období přitěžující okolnost?

Jedu autem a mám v zimním období letní pneu, někdo do mě nabourá, řeší se v tomto případě moje letní pneu? Pokud je sníh, tak asi dostanu pokutu, ale škodu mi nahradí viník ze své pojistky, doufám. Jezdím pouze po Praze a ještě minimálně, pokud je sníh apod nevyjíždím, takže se mi přezouvat nevyplatí. V Praze sníh nebyl už ani nepamatuju! Rovněž doufám že když nabourám já někoho a je pomalu „jarní“ počasí, tak rovněž škodu v tom případě zaplatí pojišťovna poškozenému z mé pojistky, i když mám letní obutí.

Zajímavá 0 před 1471 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cukrar

Vždy bude záležet na konkrétní situaci. Pokud znalec prokáže, že v uvedenou dobu a v daném stavu byste odvrátil nehodu tím, že byste měl zimní gumy, tak to jistě problém bude. Nevěřím ale tomu, že by k takové situaci došlo.
Obecně Vás nemůže nikdo vinit ze spoluúčasti jen proto, že jste měl v zimě letní pneumatiky.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Já mám dojem, že pojišťovny v takovém případě požadují zvýšenou spoluúčast, ale samozřejmě záleží na okolnostech.
Jinak bych ti spíš doporučil celoroční gumy, pak jsi z obliga, pokud to jsou ty správné, tj. ze značkou S+W.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Schluker

Tak jako u kazde jine nehody se bude posuzovat zavineni. Pokud budete alespon castecne vinikem, tak pojistovna bude odpovidajicim zpusobem kratit pojistne plneni nebo ho zcela zamitne. Pokud je silnice pokryta vrstvou snehu ci ledu anebo lze predpokladat, ze se tak stane, mate povinnost mit obute pneumatiky schvalene pro zimni provoz od listopadu do konce brezna.

Pokud nekoho nabourate na letnich, na silnici bude snih nebo led, pak pojistovna poskozenemu uhradi vzniklou skodu, ale bude ji narokovat po vas.

S pojistovnami nejsou zerty, jak radi ostatni, pokud jezdite minimalne, poridte si celorocni pneu nebo jezdete celorocne na zimnich. Podotykam, ze v obou pripadech musi byt hloubka dezenu v zimnim obdobi minimalne 4mm po celem obvodu pneumatiky. Pneu s mensim vzorkem jiz neni povazovana za zimni.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Jistěže ano. Jedna z důležitých věcí bude posouzení technického stavu vozidel účastníků nehody a patrně první věc bude stav pneumatik. Takže nejen letní/zimní, ale i hloubka vzorku. Pojišťovny jsou velice rády, když se najde jakýkoliv záchytný bod, aby se vyvlékly z plnění. Doporučuji přečíst si následující text:
https://www.ga­raz.cz/clanek/ne-povinnost-zimniho-obuti-se-blizi-21002779#dop_­ab_variant=0&dop_req_­id=VoXUCLDSebE-202010261905&­dop_source_zo­ne_name=autoweb­.sznhp.box&sou­rce=hp&seq_no=1&ut­m_campaign=&ut­m_medium=z-boxiku&utm_sou­rce=www.seznam­.cz

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Sníh není jediná okolnost, která snižuje přilnavost pneu k silnice.
Svou roli hraje i teplota a povrch. Např. jestli je suchý nebo mokrý, namrzlý apod.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Pokud bude sníh, nebo námraza tak ano. Proto je uzákoněno datum přezouvání.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek