Bedy
Na jiné Wi-Fi síti je to v pořádku? Jiná zařízení do Vaší Wi-Fi
sítě nemají problém s připojením?
Prokop Buben
Dobrý den.
- Milá Meffinko, pokud chcete pomoci, tak je ve vašem vlastním zájmu to
potenciálnímu pomocníkovi ulehčit, protože ani zde nejsou žádní
jasnovidci nebo telepati apod (osobně mám nejraději křišťálovou kouli či
kávovou sedlinu; ovčí játra jsou mnohem jistější, ale zase méně
dostupná 🙂 ). Předpokládám že ani zde není oblíbeným hobby oněch
potenciálních rádců páčení nejzákladnějších informací od toho, kdo
žádá o radu.
- Uveďte tedy prosím přinejmenším aspoň model telefonu (podle toho
marketu soudím, že půjde o Android, přestože Android Market se už asi rok
a půl jmenuje Google Play). Bez toho se těžko někam pohneme. Nejlépe by
bylo napsat také přesnou verzi toho systému – firmware. Například
Android 4.1.2, sestavení 6.2.B.1.96, Nokia (v Androidu to najdete
v Nastavení úplně dole – Info o telefonu, v chytrých Nokiích stačí
„vytočit“ kód *#0000# a ta verze fw se zobrazí např jako 111.040.1511).
A dále zda je na těch WiFi nějaké zabezpečení, příp. jaké – WEP,
WPA1/WPA2. Taky by nebylo od věci uvést přes jaké prohlížeče jste se
pokoušeli připojit, a možná i typ alespoň jednoho WiFi routeru, ke
kterému jste se pokoušeli připojit. Prostě čím víc informací tazatel ke
svému problému podá, tím větší má šanci, že dostane rychle řešení.
To platí vždy když někdo žádá o radu, a zejména když o ni žádá na
dálku. Ostatně je to zmíněno i zde v Nápovědě 😉
- Telefon v chybových situacích téměř vždy zobrazí nějakou chybovou
zprávu. Jaké je tedy případně její znění? (toto je při potížích
s počítači potřeba uvádět, ty hlášky se nezobrazují jen tak pro nic za
nic – slouží k upřesnění lokalizace problému. Když neřeknou nic
tazateli, mohou zkušenější uživatele přinejmenším navést správným
směrem)
- Jste si jisti, že není omylem zapnutý letecký režim? Telefonovat jde?
Zkoušeli jste datové připojení přes operátora? Na vašem místě bych
obětoval těch cca 15–30 Kč na vyzkoušení, i kdybyste neměli
datový tarif.
- Bylo do telefonu mezi tím kdy byl v pořádku a projevením problému
něco instalováno – a případně co? Nehrál si někdo s nastavením
nějaké aplikace? (nemuselo se to projevit hned, takže se vám to může
jevit, jako že ta potíž nastala „z ničeho nic“. Ovšem nikdy se
pochopitelně nic neděje „z ničeho nic“, všechno má své příčiny, to
si zapamatujte 😉 ). Pokud má paměťovou kartu, zkuste restart bez ní.
Kolik je v něm přibližně uložených zpráv?
- Nevím jestli to tady jde, ale bylo by dobré otázku na něco
výstižnějšího, třeba něco jako „Sony Xperia S – nelze se připojit
k Internetu přes WiFi“ . Pod tou vaší otázkou si člověk může
představit leccos 🙂 . Výstižný název otázky pomůže příště
dalšímu uživateli mnohem rychleji najít řešení podobného
problému 😉
No, a jelikož vás nenapadlo poskytnout ty základní informace, a já
shodou okolností právě dopil kafíčko, tak bych se teď pokusil o ono
hádání z kávové sedliny 🙂 .
Můj tip: jedná se možná o nějaký telefon Sony se starší verzí OS
Android – pravděpodobně 4.0.x Ice Cream Sandwich. V tom případě je na
99,99% řešením aktualizace firmware na 4.1.x Jelly Bean. Resp. šlo by to
napravit i bez té aktualizace, ale to by pro vás bylo zřejmě velice
složité.
PS: při restartu pochopitelně žádná stránka načíst nejde. Nespustíte
při něm žádnou aplikaci, a tudíž se nikam nepřipojíte 😉 Ale to už
vás jen chytám za slovíčko, pardon.