Dnes ráno jsem poslouchala v ČRo svůj oblibený brněnký pořad Toulky českou minulostí.
Šlo o příběh tzv. „cestujícího kováře“ , který je spojený se
jmény Vondřich a Toman a jejich účastí na závodech. Dále s předchůdcem
dnešní Škody, tedy firmou Laurin a Klement,, která začínala v r.
1895 s jízdními koly, přidala motocykly a osobní auta.
–
Příběh o tom, jak se cestující kovář stal mistrem světa, co musel
překonat po stránce technické, ale i vydržet výsměch diváků. Příběh
odhodlanosti, vytrvalosti atd…
"Vypadalo to, jako by byl ten závod rozhodnutý už dopředu… A, a jak se ukázalo, o výsledku měly rozhodnout nikoli výkony závodníků a jejich strojů. Vondřich na stroji Slavia o výkonu dvou a půl HP se stal jednou z obětí mizerného zabezpečení závodu, a hlavně zlomyslně rozsypaných hřebíků na šotolinové silnici…
Máte-li zájem, našla jsem vám pořad na netu.
http://www.rozhlas.cz/toulky/vysila_praha/_zprava/premieru-uslysite-v-nedeli-13-zari--1528216
0 Nominace Nahlásit |
… nebo to že Škodovka byla národní podnik v rukách dělnické třídy, dnes v rukou kapitalistů!
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
makají tam na tři směny až se z nich kouří
lochnesska a inteligence ? to je vtip. že jo
Upravil/a: lexx
0 Nominace Nahlásit |
Například že kdy byla v rukách dělnické třídy ( nebo spíše KSČ a
KSSS ) se ve vyspělém světě mluvilo pohrdavě a vtipkovalo jako u nás
vůči Trabantům.
A dnes v rukach kapitalistů patří k nejprodávanějším automobilům
v Evropě.
Ovšem mnoho zajímavějších informací získáte přímo v automobilce.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek