Zdravím. Máme Mercedes 190 D (2.0) WDB201122 r.v. 86
Pro začátek chci upozornit, že jsem začátečník teprve učící se porozumět vnitřku aut, prosím polopatě.
První problém byla nefungující kontrolka žhavení. Po odzkoušení šlo jen o kontrolku, tzn. žhavit by to mělo. Druhý problém – pod autem se začly objevovat 5–20cm průměr skvrny vykapaný nafty – poškozená palivová trubička kousek před zadním kolem – opraveno (odříznutej děravej kus trubky, napojeno hadičkou, svorky – drží). Nafta už nekape, pod autem sucho.
Hlavní problém – nestartujeme. Po opravě hadičky z které kapala nafta motor hned chytil a bezproblémů odjeto 50km. Druhý den jsem škytal ale nenastartoval. Vyměnili jsme filtry (viz. níže), opět to hned chytlo a bezproblémů. Po asi 8 hodinách chytil, ale až napodruhé. Druhý den v poledne opět bez šance. Jak to chytlo a zahřálo se to, už to chytalo pořád, ale po XX hodinách bez šance… Teď už nenastartuju vůbec. Startování: Po rozsvícení kontrolek a chvilky počkání pro nažhavení po otočení klíčkem motor jen kašle jako by byl bez nafty a nechytne. Doprovázeno nevoňavým bílým kouřem od vejfuku – ne moc.
Odzkoušeno: relé – snad v pořádku, vyměněnej palivovej filtr (i ten malej pod nim), znovunabitá baterie, nafta tam samozřejmě je (± 25 litrů, i jsme při opravě hadičky přečerpávali takže víme)…
Řešení podobných problémů z internetu – voda v rozdělovači, uklepaný drátek mezi váhou vzduchu a řídící jednotkou, špatný kontakty v relé, startér – přerušenej kabel? Co to může být? Něco dalšího? Ještě se chystáme na svíčky…
Doplnění: Po odmontování první svíčky jsme zjistili, že nežhaví 🙂 Tak snad to bude ono… Oběma díky.
Zajímavá 0 před 3355 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dobrý den. Přijde mi divné, že po výměně filtrů to chvíli chytalo a potom zase ne. Mám dvě teorie, zkusil bych prověřit obě pokud bude možno. Zaprvé mě napadlo, zda výměna nebyla provedena špatně či amatérsky a to by mohlo způsobit, že auto nestartuje. Zadruhé si myslím, to co jste tu již napsal, že by bylo dobré vyměnit svíčky. Kdysi jsme taky měli problém, že nám nechtěl startovat naše staré auto a stačilo jen vyměnit svíčku. Každopádně přeji hodně štěstí s autem, již ten ročník mě trochu zarazil, tak snad ještě chvilku vydrží.
0 Nominace Nahlásit |
Hmmm po výměně filtrů to začalo zlobit? To vypadá že se může soustava zavzdušňovat. Abych řekl pravdu, nevím jaký mám Váš vůz palivový systém, dle roku výroby soudím, že rotační nebo dokonce řadové vstřikovací čerpadlo. Ale zase, bílý kouř z výfuku znamená, že je ve válci (ve válcích) trocha vody (chladící kapaliny). Kdyby jenom nešla nafta do vstřikovačů, z výfuku by nešlo nic. Podle mě je problém s padáním nafty, kdy po delším stání (kdy motor už vychladne) má čerpadlo problém natáhnout naftu až z nádrže a dotlačit ji do vstřikovačů. Dělalo to i v létě? Nebo je to závislé hlavně na teplotě okolí?
Nafťák nemá rozdělovač. Nevím, jestli vaše vozidlo má váhu vzduchu, přece jenom se jedná o postarší vůz. Relé řídí jenom startér a ten snad točí? Žhavící svíčky – to by se alespoň trošku čoudilo z výfuku a záviselo by to hodně na teplotě okolí. Po pár sekundách točení by při špatných žhavičích byl cítit pach nafty z výfuku (nespálila by se a její výpary by šly dál).
Pokud nechce vůbec chytnou a jde bílý kouř z výfuku, obávám se, že máte vodu v motoru. Můžete zkusit odšroubovat vstřikovače a nakouknout tou malou ohebnou kamerkou to válců, ale to je asi záležitostí servisu.
Doufám, že Vám to dopadne dobře a bude to jen nějaká prkotina.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek