Na křižovatce obvykle stojím s plně sešlápnutou spojkjou na podlahu a zařazenou jedničkou a čekám na zelenou. Trpí tím spojka nebo ložisko? Zkracuje se životnost?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Pájo, Wang před 4779 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano.Opotřebovává se přítlačák a spojkové ložisko.Spojkový pedál je dobré sešlápnout jen na nejnutnější dobu a nohu dát ze spojky co nejdříve pryč.
0 Nominace Nahlásit |
V každém případě se jedná o vyšší optřebovávání zejména
vypínacího ložiska, to je po dobu vypnutí spojky trvale zatěžováno.
Jestli to má ale nějaký praktický význam nevím.U spojkového obložení
záleží na seřízení spojky ale k určitému opotřebování vlivem tření
také dochází.Hlavně se může přehřát.
0 Nominace Nahlásit |
Nedávno se to řešilo tady:
http://www.odpovedi.cz/otazky/nici-se-spojka-kdyz-na-ni-dloho-stojim
U aut s talířovou pružinou je vypínací ložisko trvale v záběru,
takže tento argument už není tak významný. Stát na spojce ale nemá
žádný smysl, takže takový způsob řazení se pořád považuje za
začátečnický.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4779 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ze z toho bude spojkove lozisko smutne a nestastne uz vime. v cem je tedy problem tu rychlost vyradit?
0
před 4779 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
anoname, nikdy nikdo nespočítal, nestanovil, že trpí spojka či
ložisko.
Zkuste si to zdůvodnit sám, příkladem… vozidlo jezdí na dlouhé tratě a
málo řadí,,,, stejné vozidlo jezdí po městě a musí moc často
řadit…víte o kolik procent musí první sešlápnout méně
než druhý?
stačí?
0
před 4779 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek