Avatar uživatele
anonym

Ničí se spojka při plně sešlápnutém pedálu?

Na křižovatce obvykle stojím s plně sešlápnutou spojkjou na podlahu a zařazenou jedničkou a čekám na zelenou. Trpí tím spojka nebo ložisko? Zkracuje se životnost?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Pájo, Wang před 4731 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
michael69

Ano.Opotřebovává se přítlačák a spojkové ložisko.Spojkový pedál je dobré sešlápnout jen na nejnutnější dobu a nohu dát ze spojky co nejdříve pryč.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

V každém případě se jedná o vyšší optřebovávání zejména vypínacího ložiska, to je po dobu vypnutí spojky trvale zatěžováno.
Jestli to má ale nějaký praktický význam nevím.U spojkového obložení záleží na seřízení spojky ale k určitému opotřebování vlivem tření také dochází.Hlavně se může přehřát.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

Nedávno se to řešilo tady:
http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/nici-se-spojka-kdyz-na-ni-dloho-stojim
U aut s talířovou pružinou je vypínací ložisko trvale v záběru, takže tento argument už není tak významný. Stát na spojce ale nemá žádný smysl, takže takový způsob řazení se pořád považuje za začátečnický.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Pokud je dobře seřízená tak trpí jen minimálně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ReHu

Také jsem to tak dělala, ale už ne. Na radu :).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

ze z toho bude spojkove lozisko smutne a nestastne uz vime. v cem je tedy problem tu rychlost vyradit?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

anoname, nikdy nikdo nespočítal, nestanovil, že trpí spojka či ložisko.
Zkuste si to zdůvodnit sám, příkladem… vozidlo jezdí na dlouhé tratě a málo řadí,,,, stejné vozidlo jezdí po městě a musí moc často řadit…víte o kolik procent musí první sešlápnout méně než druhý?

stačí?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek