Avatar uživatele
Muffz

„Nové“ auto – šli byste do nového, ojetého nebo operativního leasingu?

Kdybyste momentálně vybírali auto a měli dostatek financí, jakou variantu byste si vybrali?

Nové auto:

  • Zaručeně nové auto bez skrytých vad způsobených jiným uživatelem
  • Soukromý majetek
  • Auto neskutečně rychle ztrácí hodnotu
  • Vysoká cena pojištění
  • Vysoká pořizovací cena

Ojeté auto:

  • Nízká pořizovací cena
  • Nižší cena pojištění
  • Soukromý majetek
  • Skryté vady, celkově neznámý stav vozidla
  • Většinou nutné počáteční opravy

Operativní leasing:

  • Nízká cena
  • Bez nutnosti řešit pojistky
  • Nové auto
  • Jen pronájem, po vypršení vám nezbude
  • Maximální povolený nájezd
  • Relativně velké kontroly při odevzdávání auta, placení všech i nepatrných poškození

Určitě jsou ještě další pro a proti, tak stačí doplnit.

Edit: Upřímně jsem překvapen a zaskočen těmi výsledky. Koupě nového auta je jednou z nejhorších investic na trhu už pěknou řádku let. Rok staré auto se prodává za cca 70–75% původní ceny, po dvou letech padá cena až na polovinu. Při koupi auta za milion má po roce hodnotu 700 – 750k (a to musí být v luxusním stavu). Znehodnocení 250–300k za rok je 21 – 25k měsíčně. Když připočítám benzín atp, tak při koupi nového auta jsem každý měsíc ve ztrátě 25–30k. To se vážně nevyplatí.

Nejlepší možností, která tu schválně není, a čekal jsem, že ji někdo řekne, je koupě zánovního, 1–2 roky starého auta. Má minimální nájezd, komponenty +/- nové, navíc se koupí za mnohem menší cenu a je jako nové.

Upravil/a: Muffz

Zajímavá 0 před 2431 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Nové auto

  1. Jako do blba – když nevyčerpám VŠECHNY potenciální možnosti odpovědi, VŽDY dávám „únikovou možnost“ >>> volba JINÁ ODPOVĚĎ (takhle si MUSÍM vybrat jednu ze tří blbých možností)!!!
  2. Forma pořízení auta je ZÁVISLÁ na účelu, možnostech a potřebách. Kategorizovat to do zmíněných 3 možností je pitomost stejná, jako nutnost vybrat si mezi holinkama a teniskama, když jdu na ples. :(
  3. Ta „nejlepší možnost, která tam schválně není“ tam ovšem JE v bodě 2! ZAKOUPENÍM se z nového vozu stává vůz OJETÝ – i když neujel ani jediný metr. Podrobně vysvětlí obchodníci s vozidly.
  4. Asi nevíš, jak to s auty v reálu chodí. Klidně můžeš koupit „zánovní auto“ s malým náletem (navíc ze „zaručeného zdroje“) a zjistíš, že po ujetí několika tisíc začně být hlučná převodovka, motor začne klepat atd. – stačí se podívat ke „specialistům“ >>> AAA auto a jiní… :D :D :D

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lgee

Nové auto

Určitě nové auto, ale tvuj soukromy majetek ro neni stale ro patri statu

Upravil/a: Lgee

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Nové auto

U nového jsi zapomněl na + minimálně 2 roky záruky, v mnoha případech i prodloužená. A její řešení většinou podstatně jednodušší než u ojetiny z bazaru, kde je taky pouze 0,5 roku a předpoklad závad rovněž podstatně vyšší.

Upravil/a: Jiří Bohumil

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

Nové auto

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Malvína

Nové auto

Při dostatku financí není co řešit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Petricia69

Nové auto

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

muffz: Tos s tou anketou vážně moc dobře nepořešil. V anketě jsi nedal možnost pro jinou odpověď (kterou by sis představoval). Většina lidí nekupuje auto jako investici (s vyjímkou beteránů by to byla dost blbá investice), ale protože chtějí jezdit a chtějí mít nějaké jistoty. To nové auto jim těch jistot poskytuje o něco víc (záruka, nikde žádný bordel, zaručeně nebourané, žádná další skrytá vada kvůli které se prodávající auta zbavuje…)

před 2431 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Pokud uvažuješ o koupi nového auta za 1 mega, pak ztrácíš určitě hodně. I když Tvé „odečty“ jsou trochu přehnané.
Pokud koupíš nové za 350 tisíc, poslouží úplně stejně a má všechny výhody nového a ztrácíš podstatně méně.
Měl jsem dostatek financí, ale abych kupoval auto za 1 mega, v tom nevidím, mimo „machrování“, nic smysluplného.
A tak jsem koupil nového Dustříka za 350 tisíc, jsem s ním „na výsost“ spokojený a bude mi sloužit, nový a při mé údržbě, bez problémů, zase nějakých min. 10–15 let, jako všechna předchozí. A tak mě ani jeho postupný pokles ceny nijak netrápí.

před 2431 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Muffz

Se vší úctou, ale pokud Duster a jeho ultra nekvalitní plechy a materiály vydrží víc než 10 roků, tak to bude stejný úkaz jako nehnijící Felda.

Auto za 1 mega není jen na machrování, ale už je to záruka jakési kvality. Ikdyž za mega je i nový Superb a se slovem kvalita bych si nezahrával, ale tak když vynecháme koncerny jako Škoda, Hyundai nebo Dacia, tak se to dá s klidným svědomím říct.

před 2428 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Lamalam

Lgee > moje soukromé auto patří státu?

před 2433 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… taky čumim, to jsou mi novoty, a týká se to jen novýho, nebo i starýho?

před 2433 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek