Piskani se oziva pri otackach vyssich jak 2200 ot/min, ton piskani se zvysi pri otackach nad 2900 a zhruba pri 3200–3300 ot/min piskani ustane. Prosim o radu, co by to mohlo zpusobit. Zacalo to po vymene vyfuku, zapalovaci civky a stabilizacnich tycek, takze nic co by to mohlo zpusobit. Dela to pri teplem i studenem motoru.Dekuji
Piskani od motoru u Fabie 1.2 htp 40 kw rv 2003
Zajímavá 0 před 3379 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Není pískání jako pískání.
Může být málo napnutý řemen pohonu alternátoru či dalších
komponent.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 3379 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Může to být ložisko a to v motoru, alternátoru, čerpadle, prostě
cokoli, ale také to může být jen obyčejný řemen.
Ostrý pískavý zvuk, který se ozývá z motorového prostoru některých aut
krátce po nastartování, působí nejčastěji klínový řemen. Podle
mínění opravářů stačí k odstranění nepříjemného zvuku kousek
mýdla. „Boky řemenu potřeme toaletním nebo i tím nejobyčejnějším
mýdlem, a je po pískání. Je to rada, kterou znali už naši dědové, a
platí dodnes. Ale pozor, mýdlo sice nepříjemný zvuk odstraní, nikoliv
však natrvalo. Pískající řemen totiž vždy značí, že s ním je něco
v nepořádku,“ uvádí šéf autoopravny ve Starém Plzenci u Plzně Luboš
Samec, který se automobilům věnuje déle než čtvrtstoletí.
Klínový řemen přenáší otáčky z klikového hřídele motoru na čerpadlo chladicího systému, na generátor elektrického proudu, kterým je u současných automobilů alternátor, u některých vozů i na čerpadlo posilovače řízení či na kompresor klimatizace nebo na ventilátor chladiče. Plzenecký automechanik říká, že pískání způsobuje buď nedostatečně napnutý řemen, nebo jeho opotřebené boky. To motorista pozná podle toho, že jsou značně oblýskané. Pískání je plodem řemene prokluzujícího v drážkách řemenic. „Řidičům doporučuji výměnu klínového řemene nejpozději po sto tisících kilometrech,“ pokračuje Luboš Samec. „Stav ovlivňuje také jeho stáří. Když se na bocích řemene objevují malé praskliny, je to právě čas vhodný k jeho výměně. Někdy stačí jen řemen dostatečně napnout. Měl by mít asi centimetrovou vůli při mírném zatlačení na jeho obvod. Přitom pozor: příliš napnutý řemen ohrožuje ložiska vodního čerpadla, alternátoru či dalšího příslušenství.“ Na stav klínového řemenu nemá vliv jen napnutí či množství ujetých kilometrů. Plzeňský mechanik Roman Rež tvrdí, že životnost řemenu zkracuje také nerovnoběžnost řemenic, které řemen pohání. „Nejčastěji se mimo rovinu dostává řemenice alternátoru. Stačí, aby byl – třeba po nehodě – volný či ohnutý držák alternátoru, a boky řemenu se tak nadměrně namáhají. Řemen se vytahuje, boky se opotřebovávají a pískání se ozve dřív. Potíže někdy dělá také křivá řemenice. Důležité je, aby v autě vždy byl řemen správného rozměru,“ upozorňuje Roman Rež, který se věnuje závodním i obyčejným automobilům už od začátku sedmdesátých let. Potíže se životností a opotřebením řemenů řeší výrobci automobilů v posledních letech montáží vícedrážkových řemenů, které jsou třeba i ve Škodě Felicia. „S vícedrážkovými řemeny už problémy prakticky nejsou,“ doplňuje Luboš Samec. „Méně potíží je také s novějšími klínovými řemeny, které mají ve spodní části zářezy. Jsou totiž pružnější než klasické,“ doplňuje Luboš Samec. Klasický klínový řemen pro osobní auto stojí od 105 korun (pro Škodu 120) do zhruba 300 korun (pro zahraniční vozy). Vícedrážkový řemen pro Škodu Felicia přijde přibližně na 220 korun a pro vozy Volkswagen Golf či Passat je za necelé čtyři stovky. Řemen se zářezy, který prodejci nabízejí jako mikrořemen, pořídí majitel stodvacítky za cenu do dvou set korun.
Upravil/a: JájsemRaibek
0 Nominace Nahlásit |
Tipoval bych to na špatně promazaný motor, ale předpokládám stav a kvalitu oleje jste kontroloval? …
Nebo vadné ložiško v motoru …
0
před 3379 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Mosoj řemen alternátoru, a může to být i netěsnost na výfukovém potrubí. Ten výfuk je moje osobní zkušenost, po výměně celého výfukového potrubí se to objevilo a známý pak přetěsnil jeden ze spojů potrubí a ejhle zvuk se přestal vyskytovat, nešlo to nikomu do hlavy ale bylo to tak.
Upravil/a: Rommart
0
před 3379 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Klínový řemen, ložiska, dírka v potrubí (ať už sacím nebo výfukovém), homokineťák, prostě závad může být spousta.
0
před 3377 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek