Avatar uživatele
jirka F

Pokud jsem si mobilní telefon změnil na paušální výdaje znamená to pro mě že nesmím nikam volat dokud mně nevyučtují?

Teď babo raď.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 242 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Odpoveď byla označena jako užitečná

jyřýk🤪 šalamoun Knyhovník, já naprosto chápu, že máš tu roztroušenou sklerosu, a tak dále a podobně, ale tohle už je moc! 🤦‍♀️

Jak Ti máme na Tvou otázku odpovědět, když ani nevíme, jaký postpaid plan služeb jsi si zvolil, co je jeho obsahem, co platíš dodatečně, atp.? To prostě nejde, a na to jsi se měl ptát toho pracovníka operátora, co jsi s ním tu službu sjednával, ne? 🤦‍♀️🤦‍♀️

No dobře, no, vysvětlím Ti základní rozdíl mezi prepaid & postpaid plans:

Prepaid plan znamená, že Ty, jako zákazník, nejprve nabiješ na ten virtuální účet peníze: hotově na přepážce u operátora, online kartou, online převodem z účtu, dobíjecím kupónem z trafiky, etc. etc. etc. Ty peníze se zovou kredit.

Tak máš na virtuálním účtu kredit, a z toho kreditu platíš služby. Služby můžeš platit methodou pay as you go, nebo methodou prepaid packages.

  • pay as you go znamená, že platíš za každou spotřebovanou jednotku poskytnutých služeb: za 1 odeslanou SMSu, za 1 odeslanou MMSu, za 1 MB dat, za 1 minutu inicialisovaného hovoru, etc. etc. etc. Výslednou cenu ovlivňuje tarifikace: platíš-li za 1 MB dat tak, že se Ti účtuje každý spotřebovaný (stažený / odeslaný) 1B paketových dat, nebo se to tarifikuje 10+10 kB, nebo, třeba, 100+100 kB, nebo např. 100+10 kB. U hovorů platíš-li za každou započatou sekundu, tj. s tarifikací 1+1, nebo platíš za nějaké balíky sekund, například zaplatíš započatou minutu celou, a pak po sekundách (60+1), nebo platíš každou započatou minutu (60+60), další možné tarifikace jsou 30+1, 30+15, 30+30, 120+60, etc. etc. etc. – vše je věcí dohody. Výslednou cenu to ovlivňuje značně!
  • prepaid packages znamená, že si koupíš nějaký předplacený paket dat, SMS, MMS, volných minut, no a nebo neomezené SMSy, MMSy, volání, data, etc. etc. etc. Takže si můžeš předplatit, například, 200 minut do všech sítí v rámci ČR. A, zase, jako u pay as you go, záleží na tarifikaci, jestli když zavoláš fotrovi „jsem v pořádku dojel!“, což trvá 3s, neodečtou Ti celou minutu, například. Ty pakety si volíš, mohou se obnovovat automaticky, nebo ručně, a vždy za ně zaplatíš z předplaceného kreditu.

Postpaid plan je, vlastně, to samé, také můžeš platit pay as you go, nebo můžeš odebírat postpaid packages, rozdíl je v tom, že platíš až na fakturu, až po poskytnutí služby. Proto, také, spousta operátorů vyžaduje nějakou jistinu, jo, nebo předchozí zkušenost se zákazníkem na basis prepaid, také se aplikují různé stropy:

  • pay as you go na postpaid platformě funguje tak, že ty platíš nějakou, ujednanou, částku za 1 MB dat, za 1 SMSu, za 1 MMSu, za 1 minutu hovoru, atp., s dohodnutou tarifikací, ale až po odvolaném měsíci, po uzavření toho zúčtovacího období, a na základě vyúčtování.
  • postpaid packages fungují tak, že máš nějaký balíček něčeho – neomezený, nebo omezený jednotkami, pokud je omezený jednotkami, další jednotky, zpravidla, platíš pay as you go, nebo objednáním dalšího paketu. Princip je stejný, ale platíš to až po ukončení měsíce, po vystavení vyúčtování, zpětně.

Nevím, proč se na to ptáš, když tomu, beztak, nebudeš rozumět. Ale tak to není můj problém, že.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?jirka F Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Já Ti to mohu vysvětlit na mém postpaid planu:

Mám neomezené volání v rámci ČR, s výjimkou čísel s prefixem se zvláštní tarifikací. To znamená, že neomezeně volám na veškeré mobilní účastnické stanice +420, na JTS, ale i NTS, tzn. prefixy +420 950, +420 974 atp. Neomezené znamená neomezené, tj. ne 3,000 minut, ne 10,000 minut, tarifikace je, proto, obsoletní.

Mám neomezené SMSy na všecky mobilní čísla s prefixem +420 a na JTS a NTS. Opět, bez jakéhokoli limitu.

Mám zablokované MMSy v nastavení účtu u operátora.

Mám zablokovány hovory na čísla s prefixem se zvláštní tarifikací. Prostě se na ně nelze dovolat.

Případné hovory do zahraničí bych platil pay as you go, s tarifikací 60+1.

Mám 1 GB dat paket, tarifikovaný 1B+1B. Pokud bych ho vyčerpal a nezvolil si jiný paket dat, data se zpomalí na rychlost 256kB/256kB a budou neomezená žádným limitem (nikdy se mi to nestalo, mám to vykalkulováno s velkou reservou).

Dostal jsem bonusem, časově neomezený, paket 20 GB dat v EU a zóně 1. Protože ale, podle politiky like as home, čerpám data z toho paketu 1GB, a ten mi stačí s bohatou reservou, je vysoce nepravděpodobné, že bych to využil. Nicméně kdybych si ten 1GB dat spotřeboval, například, v Polsku, mám k disposici dalších 20 GB dat, které mohu čerpat plnou rychlostí.

Za to platím operátorovi cca Kč 250.00 měsíčně, každý měsíc stejně, protože jsem si ten plan poskládal tak, abych pokryl mé potřeby a neměl jsem žádné doplaty. 🤷‍♀️

Avatar uživatele
jirka F

Konec otázky Filip to dostatečně shrnul.

Nový příspěvek