U dnešních typů ponorek-jaderných ponorek se to nijak neřeší, ty co
měly elektrický pohon tak také ne.
Jak se to řešilo, když byly ponorky s dieselovým agregátem?
Jasně motor spaluje naftu, ale kam jde výfuk? No do vody asi ne, to by ta
ponorka značně bublinkovala. A když by se motor vypnul, nasálo by to vodu a
bylo by po motoru-známe s auty s povodní, že?
Jak to bylo řešeno?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 4344 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pod vodou disel nepracoval nebo pracoval jen při periskové hloubce, kdy byl vysunut šnorchl, protože by jinak spálil „kyslík“ který musí dýchat posádka ponorky
5Kdo udělil odpovědi palec? annas, mosoj, Jikra, anonym, KdojeRaibek?
před 4344 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Motorové skutečně vypouštěly bublinky. Výfuk byl upraven klapkami tak, aby vodu nenasál.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Kamionak09, KdojeRaibek?
před 4344 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ale pánové. Všechny měly elektrický pohon, který používaly pod
vodou.
Motory sloužily pouze k plavbě na hladině a dobíjení akumulátorů
potřebných pro tu plavbu pod vodou !! U konvenčních ponorek je to
dodnes.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, anonym, KdojeRaibek?
před 4343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při chodu motoru se voda přes výfuk do motoru nedostane, ale jakmile se
motor zastaví a hladina vody by byla vyšší, než výška hlavy válců, tak
se voda do motoru dostane, dostane se dovnitř přes pootevřený výfukový
ventil, samozřejmě, jestli je uzavřený, tak se voda do vnitř nedostane,
proto je důležité při brodění přidat plyn, aby se nezacpal výfuk vodou a
motor se nezastavil, jestli máte dostatečně těsný výfuk tak si to můžete
zkusit, stačí rukou ucpat konec výfuku a uvidíte jak se změní chod motoru,
u výfuku který dobře těsní dojde k zastavení motoru, samozřejmě
skoušet při volnoběžných otáčkách a pozor na teplotu.
Jo a na to jsem nepřišel, to je holá zkušenost, pár aut jsem viděl v 97,
při povodních a jsem vyučen v oboru.
U sání platí to samé, každopádně, když se voda dostane do válců tak
to je konečná.
Jinak se uvádí dieselová ponorka, správně má být označení
diesel-elektrická ponorka, snad je z toho názvu každému jasné, jaký pohon
používá pod vodou.
3Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, anonym, KdojeRaibek?
před 4343 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
o výfuk tamale vůbec nejde,voda se ti nesmí dostat do sání.proč
myslíš že mají tatry ajiné podobné vozidla sání na kabině?
Kompletně zatopený výfuk vlbec nevadí,krom těch bublinek ve vodě.
Já třeba při pobvodních 2010 na Liberecku projížděl vodou běžně
hlubokou 2 metry aniž by auto přestalo jet. Jde jen o to kde máš
umístěné a jak dobře utěsněné sání motoru.
I tanky můžou jezdit pod vodou ale nad hladinu čumí trubka sání.
Takže to jak píšeš že když motor chcípne ve vodě, je zůsobeno nasáním vody do sání. A ne do výfuku.
0
před 4343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Typicky za II. sv.války německé ponorky (klasický typ VII.C) měl pro plavbu pod vodou akumulátory, rádius asi 95 nm a rychlost cca 4 uzly. Snorchely byly nasazovány až na sklonku války, potřené kaučukem (pro pohlcení radarových paprsků spojenců). Obecně snorchel nebyl výhodou, často došlo k průsaku plynů do ponorky… Ale to již byla válka prohraná…
0
před 4343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já nevím kde jste přišli na to že ,výfuk si může nasát vodu a tím chcípnout motor.To že je výfuk pod vodou nemá na chod motoru vliv.