Avatar uživatele
Radovan M

Princip řemenového kompresoru

v autě 🙂 Funguje podobně jako turbodmychadlo ? ? ?

nikdo neví ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5320 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
vagra

Pro lepší pochopení je třeba vědět rozdíly ve fungování kompresorů.

Turbo
Rozdíl mezi turbem a kompresorem. Oba jsou to mechanické systémy fungující na principu dmychadla, rozdíl je v tom, odkud k této bohulibé práci získávají energii. Turbo ji získává z proudění výfukových plynů, což znamená, že využívá v podstatě odpadní energie, rozuměj energie, která by jinak nebyla zužitkována. Je tedy efektivnější, ale má několik nectností. Turbo pracuje až od určitých otáček, kdy je rychlost výfukových plynů dostatečná k jeho pohonu. Z toho plyne, že v nízkých otáčkách nedodává téměř žádný tlak. S tím je komplementárně spjata další nevýhoda, takzvaný „turboefekt“, tedy že zdánlivě líný motor zčistajasna ožije erupcí výkonu, což může v určitě jízdní situaci mít neblahé následky v podobě smyku a každopádně to řidiče nutí držet motor ve vyšších otáčkách. Poslední drobností je zvýšení odporu ve výfukovém potrubí.

kompresor
Oproti tomu kompresor je poháněn přímo motorem pomocí řemenu, stejně jako třeba alternátor, či vodní pumpa a tlakuje tak v jakýchkoli otáčkách. Pochopitelně s nižší efektivitou, protože platí zákon zachování energie. Ovšem ve vyšších otáčkách vykazuje obvykle lepší výsledky než turbo. Je navíc mnohem jednodušší jej nainstalovat do vozu, ale bývá také dražší.

Zdroj: http://e46.cz/in­dex.php/bmw-e46-technika/55-technika/82-turbo-vs-kompresor.html

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek