Pro lepší pochopení je třeba vědět rozdíly ve fungování kompresorů.
Turbo
Rozdíl mezi turbem a kompresorem. Oba jsou to mechanické systémy fungující
na principu dmychadla, rozdíl je v tom, odkud k této bohulibé práci
získávají energii. Turbo ji získává z proudění výfukových plynů,
což znamená, že využívá v podstatě odpadní energie, rozuměj energie,
která by jinak nebyla zužitkována. Je tedy efektivnější, ale má několik
nectností. Turbo pracuje až od určitých otáček, kdy je rychlost
výfukových plynů dostatečná k jeho pohonu. Z toho plyne, že v nízkých
otáčkách nedodává téměř žádný tlak. S tím je komplementárně
spjata další nevýhoda, takzvaný „turboefekt“, tedy že zdánlivě líný
motor zčistajasna ožije erupcí výkonu, což může v určitě jízdní
situaci mít neblahé následky v podobě smyku a každopádně to řidiče
nutí držet motor ve vyšších otáčkách. Poslední drobností je zvýšení
odporu ve výfukovém potrubí.
kompresor
Oproti tomu kompresor je poháněn přímo motorem pomocí řemenu, stejně jako
třeba alternátor, či vodní pumpa a tlakuje tak v jakýchkoli otáčkách.
Pochopitelně s nižší efektivitou, protože platí zákon zachování
energie. Ovšem ve vyšších otáčkách vykazuje obvykle lepší výsledky
než turbo. Je navíc mnohem jednodušší jej nainstalovat do vozu, ale bývá
také dražší.
Zdroj: http://e46.cz/index.php/bmw-e46-technika/55-technika/82-turbo-vs-kompresor.html
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek