Avatar uživatele
dmatejek777

Proč auto s manuální převodovkou tak snadno „zhasne“, když se moc rychle pustí spojka?

Proč to ten motor nepobere? A je rozjíždění se spojkou lepší v nové Octavii než třeba ve Felicii? V čem je ten lepší rozdíl? Ve výkonu motoru?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3976 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
lukas.zmizik

to je otázka fyziky pro základní školy… si schopný si na kole zařadit nejtěžší převod a dupnout na pedál tak abys prakticky z nuly jedním špápnutím během okamžiku dosáhl rychlosti třeba 30km/h? nejsi…co se stane? porveš pedál nebo řetěz…a proč ho neporveš, když se s tím kolem plynule rozjedeš?
Doplňuji:
na druhou stranu kamion, který je běžně spřevodován 12-ti nebo 16-ti rychlostními stupni, tak má na „jedničce“ tak krátký převod, že můžes spojku pustit jak rychle chceš, i do kopce a bez plynu a stejně ti to nezhasne motor…

Upravil/a: lukas.zmizik

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Děda Louda

Jedná se o fenomén s krásným českým názvem „volšový nohy“.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cochee

Od toho tam ta spojka je a od toho je tak vymyšlená a zkonstruovaná (třecí odpojitelná spojka), výkonová charakteristika spalovacího motoru prostě vyžaduje takovýto mechanismus, který uvede statickou hmotu (auto, běžná hmotnost kolem tuny a více) do pohybu postupným přenesením kroutícího momentu. Výkon motoru asi nepomůže – pamatuji se na minulost Formule 1, kdysi, když vozy měly mechanické převodovky, stačila trocha neopatrnosti pilota a na startu stál „chcíplý“ monopost (o to hůř, že F1 nemají klasický startér jako konfekční vozy).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Krakis

Myslím,že chyba bude někde mezi volantem a pedály..... 🙂
Doplňuji:
…chce to citovku – jako na ženu…

Upravil/a: Krakis

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

Prosrtě ten motor na to nemá.Když si namontuješ do felicie motor z tanku tak pak to můžná půjde.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
RedBox

Musíš si uvědomit, že při rozjezdu se musí rozpohybovat mnohdy víc jak tuna kovu. Ikdyž je motor dost výkonný, tak má určité otáčky a tím pádem i kroutící moment, když pustíš moc rychle spojku, tak hnací hřídel musí pohnout celou hřídelí hnanou (popř. vloženou), popř. rozdělovací převodovkou, nebo mezinápravovou převodovkou, rozvodovkou (popř. diferenciálem) a teprve potom samotnými koly vozidla. Samozřejmě kola stojí na pevném podkladu a jsou dost zatížená. Pro motor je to prostě moc dřiny na jednou.

Prakticky je to to samý jako když chceš roztlačit auto. Taky do něj tlačíš a ne se rozběhneš a vrazíš.

A dá se říct, že rozjezd je nejsnazší u aut s vznětovými motory. Už jen z principu samotného vznětového motoru, který pracuje s většími tlaky a výkony. Jinak u zážehových motorů je dnes už rozjezd brnkačka, spousta aut se rozjede i z volnoběhu (díky vstřikování).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek