Avatar uživatele
SportWoman

Proč jsou předměty jako je hudebka, výtvarka a tělocvik hodnoceen známkou?

Vždyt přeci každý neumí zpívat jako Karel Gott nebo malovat jako Picaso nebo běhat jako Zátopek – proč je to hodnoceno známkou? chápu když se někomu nechce malovat tohle a někomu tamto, ale když se někdo snaží a nejde mu to? tak co má dělat?má smůlu že? aspoň že máme novou učitelku na hv ta už pochopila že každý zpívat neumí a tak po nás zpěv nechce, ale ta minulá učitelka nám dávala i 4 za zpěv a ano já ji dostala, ale snažila jsem se ale prostě nezpívám jako slavík.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3962 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Questman

Hele, pokud jde o český školský systém, tak slova proč? a k čemu? ti navždy uzavřou cestu k úspěchu ;)
Doplňuji:
Ještě pro uživatelku marci1,
pokud nebudeš ovládat látku (nesplňovat průměrné časy) na tělocviku, můžeš získat známku za snahu, to jo.
Ale pokud ti na matematice nebudou vycházet příklady v písemce, tak se u toho můžeš potit jak kůň a nepomůže ti to ani zbla ;)

Upravil/a: Questman

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Heleave1

Kdyby se to nehodnotilo tak by tam žáci ani nechodili. Z hudebky jsme byli hodnocený za vědomosti ne za zpěv, nikdo nás nenutil zpívat před třídou ale kdo byl Smetana, Bach a jak vypadá nota celá jsme museli vědět všichni. Podobně i výtvarka. Pokud jsi se aspoň trochu snažil a třeba i něco věděl o technice nebo historii bylo za jedna, pokud jsi něco zapomněl nebo jsi se na to vykašlal šlo to dolů. U tělocviku je to horší ten má limity co by zdravé dítě v daném věku mělo zvládnout. Vyšplhat, kotrmelec, uběhnout stovku, atd. A není to nic přehnaného. Bohužel většina tělocvikářů jsou magoři co si myslí, že jejich předmět je ten nejdůležitější na světě, a podle toho hodnotí :(

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Stingo

Co se týče tělocviku, záleží na učitelce. Já jsem zažila na základní škole dva typy. Jedna nás hodnotila za to, že tam chodíme a snažíme se něco dělat a druhá to brala přesně podle osnov, za kolik musím uběhnout 1500 m, kolik dohodit krykeťákem, jak daleko skočit do dálky, za kolik sekund uběhnout 60 m a podle toho dělala průměry a známky, kravka.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

Ono to není tak jednoduché. Většina učitelů se jistě snaží hodnotit žáka nejen podle toho, jestli má na tyto předměty „talent nebo předpoklady“, ale hlavně jestli se žák snaží a má zájem se něco naučit. Je to úplně stejné, jako když „není“ na matematiku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ruth

Tohle je problém, o kterém se hodně diskutuje a dle mého osobního názoru je známkovaní těchto předmětů naprosto nesmyslné…

Ano věci z HV a VV jako dějiny a teorie, o kterých by měl každý znát alespoň základy… budiž hodnotit známkou, ale hlavním cílem hudební, výtvarné a tělesné výchovy je rozvíjet u dítěte především cit a vztah k onomu oboru, stejně jak jsem se vyjádřila u předešlého dotazu směřovaného na tělesnou výchovu. Tím, že už dětí budeme tento cit rozvíjet, jim naučení se základů půjde samo. I když je třeba počítat s tím, že ne každému, to je jasné.

Já zbožňuju výtvarku, dokonce jsem z ní i maturovala. Na základce se mi ale stalo, že jsme ve výtvarce měli kreslit všichni naprosto stejné jablko, nesmělo se lišit barvou, velikostí ani tvarem… no připadala jsem si jak v geometrii, bohužel výsledek se učitelce bůhví proč nelíbil a dostala jsem za něj trojku… Je tohleto normální?!

Tím se dostávám k tomu, že to všechno opět závisí na učiteli… Jestli chodí do školy jen proto, aby si tam něco odvykládal, odškrtal a oznámkoval a pak měl klid a nebo jestli mu jde skutečně o to, aby v žácích něco POZITIVNÍHO zanechal a nemusí to být vědomosti…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
xxx3

v HV ale zdaleka nejde jenom o zpívání. Známkování samotného zpěvu je samozřejmě problematické (já bych to moc nedoporučoval), nicméně platí (a teď to říkám jako odborník), zpívat se může naučit skoro každý. Problém je většinou v tom, že v rodinách se nezpívá, v mateřských školách se to dělá nekvalitně a na 1. stupni taky, takže výsledkem je pubertální bručoun přesvědčený o tom, že „to nejde“, „nemá sluch“ a podobné postoje, které situaci jenom komplikují. Kdybys s tím ale chtěla něco dělat, tak rozhodně není pozdě.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek