Aby mohli žáci mezi sebou opisovat. 😄
Existují i jednomístné lavice: https://www.vybaveni-skol.cz/prim-lavice-vyskove-stavitelna-jednomistna.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAuqKqBhDxARIsAFZELmJbwe10k7HWyr7B7pc9Vsn1Gw6JbhNbaTDi5OQwUtUj4xobdgPjhwAaAqizEALw_wcB
Upravil/a: marci1
2Kdo udělil odpovědi palec? Rocker, aliendrone
před 394 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože jde o další vývojový stupeň tzv. školních škamen. A ty se dělávaly pro 2 či více žáků, byla to „psací“ varianta kostelních lavic. Úspora místa je zřejmá, do malé místnosti se vejde více žáků, což v tehdejších jedno a x-třídkách hrálo roli např. v zimě (menší místnost se levněji vytopí, taktéž svíček/petrolejek na menší prostor spotřebuješ méně atd.)
Jenže zásadní nedostatek (s vyjímkou těch na kraji), tedy to, že „vnitřní usazenci“ museli oblejzat (např. při vyvolání k tabuli) ty ostatní a to narušovalo výuku (k čemu asi při tom docházelo nemusím vysvětlovat 😉 ) a obecně vyšši potřeba praktičnosti zredukoval počet míst ve škamnové řadě na nejčastější 2 (i když už tehdy byly snahy o samostatné kousky, které se dochovaly do dnešních doby) a to se tradičně podrželo i po zrušení škamen. 🙂
Přechod na „jednomístný systém“ účinně blokují obvyklé rozměry školních tříd (pamatujících krále Klacka). To víš, místnost se jen tak nenafoukne a jestli do ní chceš narvat 30 (34) fakanů, tak musíš něco obětovat. Pamatuje si dnes ještě někdo sliby havloidů, že ve třídě bude max. 21–25 dětí (protože třídy s 30 žáky jsou neúnosné z hlediska kvality výuky včetně zátěže na učitele)? No, dopadlo to VELMI DEM(ENT)OKRATICKY, pravda a láska zvítězila – jako se vším a ve všem. Enjoy! 😉 🙂 😁
0 Nominace Nahlásit |
Kdo má zájem o učivo, ten se v hodině zbytečně nebaví. A za druhé, bylo by tam málo místa. Po dvou se sedí od nepaměti.