https://www.valka.cz/attachments/11191/P1350502.JPG
https://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/5891/5891172-praga-v3s-2.jpg
Kepler: a důvod?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1891 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Není to výsada nákladních aut, je to u všech moderních vozů (moderních v tomto případě znamená mladších než asi 80–100 let). Jen na některých autech je to lépe vidět (ten odklon může být různě velký a lépe je to vidět tam, kde jsou kola zepředu dobře viditelná, zatímco u OA jsou zpravidla skryta pod karosérií)
Tyhle „nepravidelnosti“ by měli zlepšovat stabilitu, řiditelnost a ekonomiku jízdy (opotřebování pneumatik, valivý odpor)
http://www.schroter.cz/ouvskc3/ouv-c-ot34pwrc-koncept.htm
https://slideplayer.cz/slide/3967365/
2Kdo udělil odpovědi palec? Arne1, aliendrone
před 1891 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U malých (resp. méně hmotnostně zatěžovatelných) vozů to není vidět proto, že tyto úhly jsou mnohem menší. Ovšem i u nich jsou vyjímky, především u závodních vozů (a z nich nejvíc u F1). Tam je absolutně primární grip a na opotřebení pneu se prakticky nehledí. (o čemž svědčí i to, že během jednoho závodu klidně vyřídí 2 sady pneumatik) Jinak Dochyho odkaz na geometrii to skvěle vysvětluje. :)
0 Nominace Nahlásit |
Jestli myslíš to, že ta kola nejsou kolmá k vozovce, pak je to dáno konstrukcí nápravy. Při propružení nebo zatížení naopak kola vybočují ven,
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1891 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není pravdou, že to mají nákladní auta obecně. Je to vlastnost kyvadlové nápravy, kterou používala Tatra velmi často pro svou jednoduchost, spolehlivost a velkou světlou výšku. Kyvadlovou nápravu používala také Škoda až do předposledního modelu Š105/120. Měla ji také Š1203. Jiné konstrukce náprav odklon nemění.
0
před 1891 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek