V našich zemích je běžné potkat kamion s návěsem, který má dvě
nebo tři nápravy, některé zdvihací. Chápu to tak, že víc náprav lépe
rozloží hmotnost naloženého návěstu a naopak jízda se zdviženou
nápravou se používá při jízde s prázdným návěsem. Na Ukrajině jsem
ale potkával jednonápravové návěsy tažené dvounápravovým tahačem,
vozili na tom mimo jiné i velké těžké betonové obrubníky. Proč se
vlastně takové návěsy vyrábějí, není tam pak nějaký problém s jejich
hmotností při plném naložení? Potkali jste někdy v Čechách český
návěs s jednou jedinou zadní nápravou?
Doplňuji:
Pro představu, o čem je řeč: http://m.j.cz/temp/20100629_5601.jpg Foceno na nádraží
ve městě Sarny, severní Ukrajina, červen 2010.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 4952 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jednoosé nákladní návěsy / přívěsy se dělaly pro zemědělství k traktorům. U nás je norma pro váhu na jednu nápravu myslím 9 tun. Takže jednoosé těžké návěsy se prakticky nevyplatí.
0
před 4952 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U nás se s takovým tahačem (ne)setkáte, páč máme jinou legislativu.
Zatížení náprav je na přední max 10t, a na zadní 8t.
Je to dost složité, ale doporučuji
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/00F119AD-F382-457E-B028-37FB2D9A01F5/0/ndrpr2.rtf
Jednonápravový návěs byl na Avii, PickUp, Forman.....jen na lehké věci.
0
před 4951 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
tento naves, kdyz uz si jej nekdo koupi, pak zrejme jen k preprave velkoobemoveho zbozi s nizkou hmotnosti… divadla v tom vozi kulisy, nebo to lze potkat u stehovacich sluzeb ci kolotocaru
0
před 4951 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek