Avatar uživatele
Midoc

Proč Škoda Auto končí s výrobou elektromobilů Škoda CitigoE iV?

Byl o něj velký zájem. Původní cena byla 429 000Kč.
http://www.hy­brid.cz/skoda-konci-s-prodejem-elektromobilu-citigoe-iv-zajem-byl-prilis-vysoky

Upravil/a: Midoc

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Pepa25 před 1388 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

O malá auta už není zájem. I benzínová verze byla totální propadák, natož téměř 2× dražší auto na baterky…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

… protože citigo je na svoji velikost drahý i bez elektriky … zájem ??? kdyby byl, tak nekončí !!! (a něvěř ekoteroristům, vona ta elektřina v autech je daleko škodlivější se všema svejma dopada pro přírodu než benzin či nafta) …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Citigo byl jediný prodělečný model této automobilky.

Zdroj: https://www.au­toforum.cz/pred­staveni/konec-jedine-prodelecne-skody-je-i-konec-jedne-ery-rikaji-britove-takova-auta-uz-v-eu-nebudou/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Proč se neptáš u zdroje…?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

To, co by někdo nazval spiklenecké teorie, a já normální diskuzí, je hned pod článkem. Mnoho komentářů se trefilo do černého, a Němce známe (i historicky) jako svoje boty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Protože je to firma „na baterky“.
Když jsem se v Rusku ptal taxikáře, proč má Octávii upravenou na CNG a proč si nekoupil přímo s firemní plynovou zástavbou, tak mi odpověděl jednoduše – nechtějí nám to sem dovážet.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1163 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Midoc

Nechci elektromobilitu všude.
Pokud jde o elektřinu elektromobilita pro životní prostředí škodlivá je také. Hlavně když se většina el. energie vyrábí v hnědouhelných a jaderných elektrárnách.
Nejlevněji vychází elektřina vyrobená ve větrných elektrárnách, jsou nízké výkupní ceny.
Nejvíce ekologické je chodit pěšky.

před 1388 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… větrný elektrárny jsou pro přírodu a ptáky největší svinstvo, jo a když nefouká, tak si budem pískat >>> větrníky nejsou stabilní zdroj energie …

před 1387 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Midoc

Jednou dojde uhlí, uranová ruda, právě proto se to musí budovat obnovitelné zdroje. Čím více jich bude brzo, tím déle ty fosilní vydrží. Právě proto se to částečně musí nahrazovat už teď.
Větrné elektrárny jsou nestabilní. Přebytky se mohou ukládat v bateriích, elektromobilech. Stabilizovat se mohou i přečerpávací vodními elektrárnami, kogeneračními jednotkami na zemní plyn umístěnými v kotelnách atd.
Úplně jednoduché to nebude.
Co bude už nebude uhlí, uranová ruda ropa?
https://www.te­dom.com/cs/

před 1387 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

Ropy a uhli jsou v tuto chvili jeste obrovske zasoby, uran to same. Jako zajimavy, ale v soucasnosti tezko dostupny zdroj se jevi hlubokomorska loziska metanu. Je potreba hledat nove technologie a nova loziska (i mimo Zemi). Vetrne elektrarny extremne zatezuji rozvodnou sit. Koneckoncu nedavno jsme diky nim malem meli blackout. Precerpavacky jsou zajimava moznost, ale nemaji a nikdy ani nebudou mit dostatecne vykony. Zajimave jsou myslenky na mechanicke uchovavani energie.

před 1387 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Midoc

V Čechách už toho uhlí moc k vytěžení není, uranu také ne. Jsou závazky ČR na snižování emisí CO².

před 1386 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

Zijeme v dobe globalismu. Neni problem suroviny importovat. Koneckoncu bez importu bychom nemeli takrka nic. Snizovani emisi se da zajistit v turo chvili takrka vyhradne elektrinou z jadra. Uhlikova stopa alternativnich zdroju energie byva dost hrozna. Celkove snizovani emisi v ramci Evropy je lhani si do kapsy, protoze abychom mohli lokalne snizovat, tak dovazime veci ze zemi, kde se to neresi.

před 1386 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

@Kepler: o mala auta zajem je, problem je v tom, ze vyvoj maleho auta stoji srovnatelne penize jako vyvoj vetsiho auta a to predevsim kvuli zprisnujicim se emisnim limitum. Na tom malem aute je ovsem vyrazne nizsi marze, takze ekonomicky nedava smysl se tim zabyvat. Cena (ve srovnani se mzdou) aut se stale snizuje. Treba takova oktavka stala v 90. Letech pul milionu a dneska se pohybuje podobne.

před 1388 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Myslím, že kdyby zájem byl, tak by tomu odpovígaly i prodeje. I sama Škoda přiznává neúspěch.

před 1388 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

Keplere, precti si znovu co pisu. Jde o cenu. Mala auta nejsou cenove konkurenceschopna…

před 1387 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek