Protože takový čip není rohlík. Není jen tak jednoduché vyrábět čipy, jen tak někde na koleně. Je to složitý a drahý proces.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je umíš vyrobit, pokud možno za stejnou, nebo menší cenu než v Číně, můžeš začít. Se Škodovkou se jistě dohodneš.
0
před 1130 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Čipy dokáže v ČR vyrobit pokud vím jen pár firem. Vesměs nástupci Tesly, převážně tuším v Rožnově. Je otázkou jaký proces vůbec zvládají (typicky jde rozměr nejmenší realizovatelné struktury, ale není to vše). Pak je jedna věc být schopen něco vyrobit, druhá pak splašit podklady a licence přímo pro daný typ. Procesory se vyvíjejí léta a pochybuju že si škodovka do aktuálních aut objedná a zaplatí vývoj a výrobu s tím, že čipy budou k dispozici (možná) za pět let a v cenách odpovídající evropské výrobě.
0
před 1130 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsme automobilová „velmoc“, přesto i u nás platí, že vyrobit čip není totéž, jako ušít autopotah.
0
před 1130 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Easy – prostě NEMŮŽE. MUSÍ používat čipy (nejen čipy, ale i mnohé jiné komponenty), které nasmlouval a objednal či vyrobil mateřský koncern. A když smluvní výrobce/dodavatel nestíhá, co naděláš.
Nejprve se musí uspokojit poptávka německých značek (VW, Audi – jistě chápeš, že si Němci nezavřou fabriky doma v Rajchu), pak přijde na řadu „zbytek západu“ (Seat), no a teprve PAK vnitřní kolonie západu (nějaká Škodovka, PCHE!).
Ostatně jako by nestačila PROVOKACE Škodovky, když drze začala vyrábět přinejmenším srovnatelná auta s mateřským VW, ovšem cenově MNOHEM přijatelněší (a tím podkopávala jejich odbyt). Rozkazy z Rajchu snížit kvalitu výroby (vyrábět HORŠÍ auta) přišly jen tak tak na poslední chvíli. A ty bys chtěl vyrábět čipy (navíc přímo u nás!) pro Škodovku? (S ohledem na situaci by se to výrobcům dokonce i VYPLATILO, bo lepší nějaké čipy [byť dražší], než ŽÁDNÉ – zastavení výroby!)
A nechtěl bys náhodou rovnou třeba to, abychom měli za stejnou práci a stejné náklady i STEJNÉ MZDY jako v Rajchu? Nejsi náhodou AGENT GRU? Nebo čínských komunistů? ;) :D :D
0
před 1130 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je sice pravda, že čip „na koleně“ nevyrobíš, ale…
V případě automobilových čipů NEJDE o nějakou HI-TECH záležitost,
jako třeba u PC procesorů či grafických čipů s technoploií 7nm
apod. :)
NAOPAK, používá se PRASTARÁ technologie s hustotou integrace dnes u výpočetní techniky (PC, mobily) zcela NEMYSLITELNOU (ovšem o to LACINĚJŠÍ), bo pro účely auta to BOHATĚ dostačuje. Problém je v licencích, smlouvách atd. na západ od nás, nikoliv v tom, že by „to nešlo“. :(
Jasně, ale přeci jen pro procesor jsou nároky na technologii někde trochu jinde než pro OZ. Nejde jen o ty nanometry, ale předpokládám, že se bude trochu lišit technologie podle toho, jestli chci vyrábět číslicové obvody nebo analogové. Netvrdím, že to u nás nedokáží, jen že to může být problém. A i kdyby dokázali všechno a sehnali plánky a licence, pořád musí připravit výrobu a pochybuju, že to zvládnou za týden.
Dochy>>> Tak jistě, že by příprava výrobního procesu zabrala nějaký čas (tohle nedokážu ani odhadnout), ale prostým faktem je, že TÝDEN NENÍ ani náhodou v diskuzi. O tomto problému (že URČITĚ nastane) se vědělo minimálně PŘED ROKEM (a v patřičných kruzích možná ještě dříve, ostatně bylo to i v médiích), tak jakýpak týden. Času tedy bylo DOSTATEK, jenže jak píši, NENÍ to o tom, že bychom „to nezvládli“ po ryze praktické stránce. :)
Nojo, zvládneme všechno. Je to jen otázkou času a peněz 😉
Tak týden je jasnej, ale i tak je otázka co by ta příprava stále, zda
měsíce, nebo roky.
Další otázkou je, jestli škodovka čeká jen na ty čipy (pak by si to
teoreticky mohla zařídit) nebo zda čeká, až ji subdodavatelé dodají
díly, ve kterých ty čipy jsou použity (což by bylo na zařizování
obtížnější)