Avatar uživatele
NEnym

Proč většina lidi používá letní a zimní pneu a málokdo UNIVERZÁLNÍ? A kdy ještě přibudou „jarní“ a „podzimní“ pneu? ☹

Doplňuji:
Pro „franku“:

zatímco „letní“ a „zimní“ pneu jsou pro jaro a podzim přímo stvořené…

😉

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: NEnym

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? franku před 4960 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
vodník

Mám pocit,že otázka univerzálnosti pneumatik pro zimní aletní sezonu byla v několika motoristických televizních pořadech vyvrácena přizvanými zástupci výrobců pneumatik,kteří se vyjádřili v tom smyslu,že prodejci prodávající univerzální pneu pouze klamou zákazníky aby zvýšili finanční obrat.Ve zkutečnosti však neexistují a není technicky možné vyrobit pneumatiky které by splnovali požadavky dosud platných norem pro výrobu pneumatik pro letní i zimní provoz současně.Jedině že by tyto normy byly v nečekaně krátké době změněny.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
lola

My máme už druhým rokem celoroční pneu a jsme spokojeni. Jsou úplně normální. Jde jen o to,že za letní a zimní víc utratíte a to stát potřebuje. Nemáte je kde skladovat a můsíte jezdit přezouvat. My máme celý rok pokoj a když bude v červnu sněžit,tak nás to nezaskočí :)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
franku

Protože univerzální pneu není ideální ani v létě,ani v zimě.Spíše jsou to takové jarní a podzimní.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Kdo nepoznal na vlastní kůži v krizové situaci rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou neuvěří. Již mnoho let auto přezouvám. Ne pneumatikách se vzorkem OR 6
( tehdy nazývané také jako univerzální)jsem jezdil v sedmdesátých létech. Tenkrát to stačilo, provoz na silnicích minimální a když se to člověku smýklo, celkem se nic nedělo.

1. Univerzální pneumatiku novela vyhlášky nedovoluje. Takže navíc nebudu jezdit na pneumatikách kterým nevěřím a ještě za to dostanu pokutu.Navíc se hodně pohybuji v horských oblastech a vím jaký je rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou.

Takto má vypadat značení pneumatiky která je v zimě povolena.
http://tn.nova­.cz/magazin/au­ta/bezpecnost-a-zakony/na-zimni-silnice-patri-zimni-pneumatiky.html

Takže pneumatika bez vločky je na kluzké vozovce houby platná. Nemá ty potřebné přilnavé vlastnosti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle

Napadá mě, že ani v případě univerzálních nemusí být ta úspora tak velká… vždyť ty gumy o to rychleji sjezdíte, ne? Kdežto když máte dvoje, ojezdí se dvakrát pomaleji. Problém může být fakt asi jen v tom skladování… ale my máme celý zimní/letní kola mimo sezonu v garáži a ani o nich nevím, takže to tak strašně moc místa zase zabírat nebude… a když máte dvoje disky, je výměna otázka chvilky a průměrně zdatnej chlap to zvládne doma.
Taky myslím, že univerzálky nejsou nejlepší, není to aniryba anirak. Možná stačí na takový to běžný pojíždění domů-práce-nakoupit, ale třeba do hor na lyžování bych se na nich asi nevydala… Prostě na některých místech – a to bezpečnost je – je asi lepší nešetřit…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Já...

Dle mého soudu jsou CELOROČKY ROZUMNÝ KOMPROMIS…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elektrikář

Jezdil jsem na pneumatikách co jsem koupil z novým autem.Pracoval jsem na horách.Na zimní gumy nebylo.Než jsem se vyhrabal ze závějí,mám spálenou spojku.Všecho má své pro a proti.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Celoroční pneumatiky jako kompromis možná tak v případě, že najezdíte pár tisíc kilometrů ročně a to hlavně přes léto. Na sníh patří zimní gumy, to je jasná věc. Kromě toho to přezouvání nestojí moc a třeba pneuservis Praha 8 http://www.pne­umracek.cz/cla­nek/pneuservis to má fakt hodně levné a prakticky na počkání. Ale jako chápu to, že někdo je prostě natolik pohodlný, že si pořídí auto, stroj, ale nechce řešit údržbu.

Avatar uživatele
veselator1

Tak pokud toho člověk moc nenajezdí a nejezdí například s autem někam do hor, tak se celoroční asi vyplatí. Já to zkoušel a moc mi to nevyhovovalo. Místo toho mám teď tedy sadu letních a zimních. Většinou si auto přezouvám sám, jen letos jsem byl nucen udělat výjimku, protože se mi nějak rozbil kompresor, který při výměně používám na dofouknutí. Naštěstí to ale byla jen nějaká blbost a oprava šroubových kompresorů nevyšla až tak draho. Postarali se mi o to tady: https://www.kom­presory-filtry-servis.cz/sluz­by/servis/ser­vis-kompresoru

Nový příspěvek