Avatar uživatele
anonym

Rád bych dovezl ze zahraničí veterána. Poraďte, jak na to.

Rád bych si koupil starší auto ze zahraničí (z některé ze zemí Skandinávie), které by splňovalo podmínky pro to, aby bylo veteránem a tudíž se mohlo dovézt i přesto, že nesplňuje normu Euro 2 (o euronormách a jejich objektivitě si myslím svoje, ale to je vedlejší). Četl jsem následující článek: http://www.au­to.cz/podvody-s-veterany-vykukove-kazi-povest-74806 a tam jsem se dozvěděl, že je nově možné mít veterána přihlášeného i na černých číslech, tzn. běžných, a není nutné absolvovat periodické atestace a další povinnosti spojené s čísly zelenými. Chci auto vyrobené v rozmezí 1960 – 1983 (aby splňovalo 30 let stáří pro veterána a zároveň se s tím dalo – mimo zimu – denně jezdit). Konkrétní kus zatím vybraný nemám. Zhruba vím, jak mám dané auto v dané zemi přehlásit na převozní značky a zajistit převozní pojištění (pár novějších aut už jsem dovezl), ale jak postupovat v ČR, v tom jsem ztracen. Stačí STK → testovací komise → městský úřad, nebo je nutné absolvovat i další byrokratické veletoče? Díky moc za odpovědi.
Doplňuji:
Barabakan: Díky za odpověď, ale nejde o repliku ani individuálně postavené vozidlo, ale prostě o staré auto (něco takového http://static­.cargurus.com/i­mages/site/2011/05/0­3/11/59/1968_vol­vo_amazon-pic-2069461996871­582576.jpeg nebo takového http://www.phil­seed.com/images/vol­vo-244-1974.jpg – to se ještě rozmyslím). Nemusí jít o volvo, ale prostě na 99 procent půjde o auto, které bylo ve své době sériově vyráběno. A podle klasického zákona (nevím, kterej trouba lobbistickej ho vymýšlel) si nemůžeš dovézt auto, které má emisní normu nižší než Euro 2. Takže tahle krásná auta se dají dovézt jen podle nějaké speciální právní úpravy, o jejíž existenci jsem se dozvěděl z výše uvedeného článku.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz před 4135 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Obecně – pokud budete mít platné skandinávské doklady na černý čísla,a odhlášku ze skandinávské evidence- tak projdete tzv"dovozní STK" a podáte žádost o vzetí do evidence u příslušného DI podle místa bydliště.
Pokud jsou rozumní,měli by Vám během 30 denní lhůty vydat český TP a čísla.
Mohou chtít doplnit nějaké měření emisí,světel nebo brzd,ale nemusí.
Základní poplatek za STK je cca 1500,– ,na DI cca 2000,– + možné kontroly ve STátní zkušebně cca 2000,– za položku.
V skandinávském TP by měla být homologace,u ta­kovéto repliky asi číslo schválení individuálně postaveného vozidla. [Monty]
Tímto děkuji autorovi odpovědi, kterou jsem mírně upravil.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zzzzz

Nevím zda to půjde i u veterána, ale auta pod EURO 2 se pořád vozí. Je na to taková finta. V ČR se koupí papíry, např. z bouračky totalky, a ze zahraničí se přiveze auto na vozíku jako náhradní díly. Udělá se přepis karoserie a je po problému. Jenže takto se vozí auta, ke kterým není problém sehnat doklady. Nevím ale, zda se Vám podaří sehnat doklady na toho konkrétního veterána.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek