Dobrý den před par dn jsem převzal zboží, které jsem si objednal z internetu. Zboží mi nevyhovuje. Co mám dělat? Mám zboží zaslat na adresu prodejce nebo co? Nejednalo by se o reklamaci ale o vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů. Díky předem
Zajímavá 0 před 1827 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Takže ne reklamace!
…
Upravil/a: Edison
0
před 1827 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V tvém případě přece se nejedná o reklamaci.
Taky teď vracím zboží
Dobří prodejci přikládají ke zboží adresu a návod, jak zboží
vracet.
Takže pokud toto nemáš, najdi si na stránkách prodávajícího jak a kam
zboží vrátit.
0
před 1827 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ze zákona je tuším 6 měsíců promlčecí lhůta na vytknutí vady (reklamaci). Nemusíte rovnou uvádět, co požadujete (vrácení peněz, nápravu vady), pokud to rovnou uvedete, pak dojde ke koncentraci závazku a tuto volbu bude později možné změnit pouze za souhlasu druhé strany. Od vytknutí vady plyne další lhůta, tříletá promlčecí, v rámci které musíte obdržet zjednanou nápravu nebo uplatnit právo u soudu.
0
před 1827 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Prosím, přečti si obchodní podmínky. Každý internetový obchod je má jiné a při vytváření objednávky s nimi souhlasíš! Například jakožto provozovatel eshopu máme v obchodních podmínkách kvůli distribuci ze zahraničí o něco delší doručovací dobu, než je běžné a vždy se zákazníci hrozně diví, že to nemají do druhého dne doma.
0
před 1827 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zase jsou tu bláboly. Pokud je zboží zakoupené z e-shopu, má zákazník možnost zboží vrátit do čtrnácti dnů, bez udání důvodů. Žádné další diskuse a požadavky.
Tw!ste, taky meleš nesmysle. Tvoje doručovací doby nikoho nezajímají. Doba na vrácení zboží zakoupené nepřímo – po internetu – je dána jednoznačně zákonem! To žádné obchodní podmínky NEMOHOU změnit! Teda mohou, ale takové ustanovení, které by šlo proti zákonu je, jak je již patrné, protiprávní, tedy i neplatné, a to i v případě souhlasu spotřebitele.
Edison, nevím jestli si dobře četl co jsem psal, ale nic o době na vrácení zboží jsem nepsal. Neodpovídal jsem mu na dotaz ohledně vrácení zboží, ale dával jsem mu doporučení, aby četl obchodní podmínky, kde je to napsané, když už nezná konkrétní zákon. Zákazník může požadovat vrácení zboží do 14ti dnů. Ale ne od doby vytvoření objednávky, ale od doby převzetí zboží. Doporučuji si přečíst § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Provozovatel eshopu si může napsat do obchodních podmínek co chce, pokud je to v souladu se zákonem. To, že si zákazník nepřečte obchodní podmínky při uzavírání kupní smlouvy není problém provozovatele, ale zákazníka.
Takže jsi vůůůbec neodpověděl na otázku. Jesli sis jen plácal kapsu, nebo jsi nečetl otázku je jiná věc. Já ty věci znám celkem dobře. To je jasné, že od převzetí zboží a ne od objednávky. To dá rozum, jinak by to nemohlo fungovat. Takže Tvoji odpověď nahlašuji jako nemístnou a irelevantní, ať to nezapleveluje vlákno.
Elone, nemať tady. V případě REKLAMACE, což NENÍ tento případ, je vždy nutno uvést, jakým způsobem spotřebitel požaduje řešení. Záruční doba není 6, ale 24 měsíců, pokud není určeno jinak, třeba povahou zboží. Doba na VYŘEŠENÍ reklamace je 30 dní! Prodloužení pouze za souhlasu spotřebitele, jinak má nárok na výměnu zboží, nebo vrácení peněz. Prostě meleš totální nesmysle!!!