Avatar uživatele
Lucimia

Reklamace, vrácení peněz

Dnes mi z náušnice (upozorňuji že byla koupena ani ne před měsícem) vypadl kamínek. Naštěstí jsem ho našla. Teď nevím, zda-li budu mít nárok na reklamaci. V záručáku píší, že se na vypadnutí kamene záruka nevztahuje, ale nechápu proč??? Mechanické či jiné poškození je nemožné, dávala jsem na ně pozor a na noc je vždy sundávala. Do kolika dnů má kupující právo na vrácení peněz bez udání důvodu?
Doplňuji:
Právě jsem, už je to asi půl rok zpátky, četla článek o ženě právničce, co znala přesně obchodní právo a věděla, že do „X“ dnů má nárok na vrácení peněz. Moc lidí to právě neví. Reklamovala hračku a asi 3 hodiny strávila v obchodě než se domohla svých práv. Je to hrozné.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5356 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
standa

Pokud jste zboží zakoupila v kamenné prodejně, tak NELZE uplatnit zmiňované ustanovení občanského zákoniku (§ 53/7) o právu spotřebitele od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.

Vypadnutí kamínku z naušnice je TYPICKÝM příkladem pro uplatnění vady prodané věci (§ 619 a násl. Obč.zák.).

Skutečnost, že prodejce uvádí „že se na vypadnutí kamene záruka nevztahuje“ je ireleventní a na uplatnění vašeho práva nemá žádný vliv.

Doporučuji:

  • odeslat ihned zboží prodejci doporučenou poštou
  • k zásilce připojit dopis, kde popíšete skutkový stav…, nejlépe s citacích některých ustanovení Občanského zákoníku (viz zdroj) o uplatňování reklamace
  • připojte kopii prodejního dokladu + kopii záručního listu
  • kopii dopisu adresujte rovněž ´nadřízené´in­stituci prodejního místa…, bude to mít lepší psychologický ú­činek

Již nyní se připravte na ´válku´ a už nyní si začněte připravovat podklady pro žalobu, tj. nejprve:

  • dopis o nedodržení 30ti denní lhůty pro vyřízení reklamace, který odešlete 31.den…, v dopise uveďte náhradní termín do kdy očekáváte vrácení kupní ceny
  • připravte si návrh žaloby, který z praktických (psychologických) důvodů připojte v kopii k dopisu, který budete 31.den posílat

Já vím, že to vypadá téměř paranoidně, ale buď chcete dosáhnout svého a pak se musíte chovat velmi tvrdě a nebo to vše vyšumí do ztracena…

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/obcanzak/cas­t8h2.aspx

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
GangstaHelper

To je tuším pouze u nákupu přes internet, a je to do 14 dnů. V jiných případech to bývá z vlastní vůle prodejce.

Vrácení by vám ale neuznali, když je ta naušnice poškozená. V takovém případě je nutné je dát do reklamace. To, že prý nezlze reklamovat vypadnutý kamínek, to se mi nezdá, že by bylo v souladu se zákonem.

+
Budeme muset počkat na Standu :) Ale myslím, že když nejsou v původním stavu (z jakéhokoli důvodu), tak už toto právo využít nepůjde a bude se muset reklamovat. Ta doba by stejně nebyla více než těch 14 dní jako u nákupu přes internet.

To s tím kamínkem je ale blbost.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
KOLMIX

To, že by neměla jít naušnice vrátit po vypadnutí kamínku je určitě blbost.

V záručáku může být napsáno co chce, ale na toto je prostě zákon. Kdyby to přesto prodejce nechtěl uznat, řešil bych to přes ČOIku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek