Zdravím, tohle jsem našel na ETestech a vůbec si stím nevím rady. Proč je to takhle? Proč bych ho měl pouštět?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Freddy cz před 739 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Protože řízení provozu světelným signalisačním zařízením má přednost před obecnou úpravou provozu na pozemních komunikacích, jakož i úpravou danou svislým dopravním značením.
Jestliže je, tedy, provoz řízen světelným signalisačním zařízením, pro řidiče odbočujícího vlevo platí doktrína o zachování přímého směru, a proto dává přednost všem řidičům motorových i nemotorových vozidel, jezdcům na zvířeti, průvodcům vedených a hnaných zvířat se zvířaty a organisovaným útvarům chodců, kteří zachovávají přímý směr (platným právem kodifikované zvykové právo).
Naprosto stejné by to bylo, kdyby se do té křižovatky postavil policista (hasič, celník …) se směrovkou a začal řídit provoz v křižovatce tzv. pokyny policisty (bez ohledu na to, jestli to policista je, prostě, pokyny policisty). V tom případě, dejme tomu, by měl řidič vozidla z výhledu na světelném signalisačním zařízení návěst „volno“, ale jestliže by policista dával pokynem návěst „stůj“, pak by řidič vozidla z výhledu nemohl pokračovat v jízdě.
Jestliže by bylo světelné signalisační zařízení v poruše, např. pro výpadek proudu (prostě: vůbec by nesvítilo na něm nic), pak řidič vozidla z výhledu pojede první, protože doktrína o zachování přímého směru je derogována svislým dopravním značením, podle kterého řidič vozidla z výhledu pokračuje po hlavní pozemní komunikaci, a má tedy přednost v jízdě.
Naprosto stejné by to bylo, kdyby na tom světelném signalisačním zařízení blikalo střední světlo v barvě autožluti.
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Rokio, dadapoky
před 739 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?dadapoky Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.