Podle nejlepších odborníků druhou nejvíce nebezpečnou skupinou na
silnicích jsou senioři, provoz na silnicích se velmi zrychlil a
stařečkové, již nejsou schopni přizpůsobit se vetší rychlosti. A proto
rodinní příslušníci by měli babičkám a dědouškům doporučit nechat
auta v garáži, statistika ÚMAK hovoří jasně.
Jsou tady zkušení matadoři, kteří solidně poradí i když mám do penze
40–60 let / záleží jak vybudujeme rychle a kvalitně kapitalismus / tak
občas i já jedu pomalu podle § 18 odst. 1, zák. 361/2000 Sb., /
multikára, traktor, vlek a.p. / nebylo by vhodné napsat petice, tento paragraf
upravit příp. zrušit, poněvadž rychlost se zvýšila?
Bylo též odborníky několik dalších doporučení na př. jezdit v blízkosti bydliště, max. 60 minut, nemít moc složité ovládání u auta a.p.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 2211 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
nikoliv
Statisticky je dokázáno, že nejnebezpečnější jsou mladí divočáci bez dostatečné praxe a zkušeností, kteří neumí předvídat a mají sklon riskovat. Senioři jezdí úměrně svým schopnostem.
Upravil/a: Kepler
7Kdo udělil odpovědi palec? cukrar, ivzez, Mc Merkurion, Jiří Bohumil, dubraro, EKSOT123, Michala11
před 2211 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
Nejsem sice řidič, ale vidím, jak odpovědně jezdí mí známí z řad
seniorů.
Znají své schopnosti a dovednosti, nepřeceňnují se,
i na silnici dokáží zhodnotit své celoživotní zkušenosti.
Nebojím se k nim nasednout do auta.
Na rozdíl od mladých „nevyježděných bláznů“ či závodníků.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
nikoliv
Také jsem tu stupidnost četl. Jak se zrychlil provoz? Rychlostní limity zůstaly stejné!! Pouze přibylo těch co je nedodržují, na rozdíl od těch starších řidičů.
Milí mladíci, pozpytujte svoje svědomí a neurážejte početnou skupinu našich občanů!
Upravil/a: mosoj
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, cukrar, ivzez, Jiří Bohumil
před 2211 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
Je to individuální, stejně jako u mladších kategorií. A dokonce jsou
nebezpečnější mladí a nezkušení řidiči, kteří přeceňují své
schopnosti a mají malé povědomí odpovědnosti jak vůči sobě, tak
i ostatním účastníkům silničního i městského provozu.
Většina seniorů s tímto takové problémy nemá a dokáže, na základě
svých životních zkušeností, lépe posoudit i své schopnosti a zdravotní
způsobilost a přizpůsobit jim svou účast v dopravě.
Osobně jsem řidičem víc jak 50 let. Za celou svou „šoférskou“ praxi
žádnou havárku. Jako mladší jsem řídil rád a hodně. Ve věku 35–50
let jezdil i do zahraničí tisíce km i s velkým obytným přívěsem.
S přibývajícím věkem, zkušenostmi a nárůstem účastníků v dopravě
jsem ale postupně tuto aktivitu snižoval a dnes již beru „šoférování“
pouze jako nutnost.
A mám i švagra, Pražáka, 85 let a stále a bezpečně jezdí po Praze.
A za celý život rovněž bez havárky. Ale také to už nepřehání, na
dlouhé trasy už, vzhledem k větší únavě, nevyjíždí.
Takže „mlaďoši“ „nechte na hlavě“. Jsem zvědav, zda si takovouto
rekapitulaci, budete moci, v našich letech, rovněž dovolit.:-)))
Upravil/a: Jiří Bohumil
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
Sdělte jaký chcete výsledek, já Vám na to udělám odborný výzkum.
Upravil/a: cukrar
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
Je to individuální a člověk by měl sám vědět, na co si troufnout.
A taky to ve vyšším věku myslím je individuelně řešeno povinnou
lékařskou prohlídkou. Nic bych neměnil.
Dám 2 příklady: Znal jsem stařičkého kněze, tuším měl v té době
87, působil u Litoměřic. A ten často podnikal dálkové výlety – měl
takové auto, nevím, jak se to jmenovalo, na auta moc nejsem. Vydalo se tam
tuším 9 lidí. Ráno v Liťáku naložil zbožné babičky a frčeli na
pouť na Moravu, Slovensko či do Němec. A odpoledne zpět. Na druhou stranu,
jeden takový děda mě jako cyklistu málem srazil v zatáčce.
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
Rozhodně ne víc, než jiné věkové skupiny s podobnými zdravotními problémy.
0 Nominace Nahlásit |
nikoliv
… to sou všechno jen kecy, jestliže jsme zdravý, že můžem chodit do důchodů v 65, tak co do toho remcaj, na práci mladý, na jízdu nikoli ??? … ať si v tom prvně udělaj pořádek …
0 Nominace Nahlásit |
Ano odborníci mají pravdu
Když to říkají odborníci tak to musí být pravda ,a také je ,
dědek vyjede jedenkrát za 14 dní do Lidlu ,jede 40 a smrt v očích ,jinou
cestu ani nezná,tam by jel 30 km/h, reakce u starších lidí jsou fakt
opožděné ,
u nových řidičů zase hrozí špatný odhad ve všem , nemají
zkušenosti .
0
před 2211 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano odborníci mají pravdu
Průkaz vlastním od roku 1967 a řidičem osobního auta jsem 38 roků.
Kromě několika lehkých „výmazů“ na motorce jsem díky bohu neměl
žádnou nehodu. Přesto se nepovažuji za extra řidiče a jezdím sice často
ale nerad. Na silnici se obávám mladých i starých šoférů. Ve svých
téměř sedmdesáti už nezajíždím do centra velkých měst a snažím se
cestovat za menšího provozu. Zastávám názor, že velmi letití senioři za
volant nepatří a zlobím se na lékaře, kteří jim řízení nezakáží.
Razantně bránit rodičům v řízení vozidla však nedoporučuji. Podle sebe
usuzuji, že by to bolelo a často byl tzv. oheň na střeše. Umění účinně
apelovat neovládá každý a vyžaduje to hodně trpělivosti.
Kvůli možnosti návštěv lékaře a pořízení nákupů je snad vhodné
u nás staříků zvážit alternativu vymezení doporučených tras a
domicilů, např. místním inspektorátem.
Upravil/a: dudu
0
před 2211 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek