Je to zkomolená zpráva. Poslední změna platí od 1.10.2020, v současnosti není žádná další změna schválena. Ta už dva roky platná změna je popsána tady: https://zdopravy.cz/novela-zakona-konec-vyhod-pro-tatraktory-a-pokuty-pro-soukrome-osoby-s-nakladem-31527/ Pro traktory, jejichž nejvyšší dovolená rychlost nepřesahuje 40 kilometrů v hodině, platí výjimka pro zemědělské a lesnické traktory používané pro zemědělské a lesnické činnosti na tratích v okruhu do 100 km od místa obvyklého odstavení vozidla
0
před 769 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ne vždy.
Pokud je vozidlo, podle schválení typu (schválení jednotlivého vozidla), kategorisováno jako traktor (arciť třeba kategorie T5, tzv. tatraktor), tak ten tachograf mít nemusí – máš to vyloženo tady:
Pokud však tzv. tatraktor používá – k jakémukoli účelu – „tuzemský dopravce provozující dopravu velkými vozidly“, tak aby mohl ten tatraktor jakýmkoli způsobem využít v silniční dopravě (prostě k dopravě něčeho za úplatu pro někoho jiného), tak ten tatraktor tím tachografem vybavit musí. Jinak ho, sice, může vlastnit, může s ním i jezdit po veřejných komunikacích, ale nemůže v něm nic vozit.
Vychází to z novely zákona o silniční dopravě, která byla provedena zákonem č. 115/2020 Sb., kterou byl nahrazen doplněn text „tuzemský dopravce“ textem „provozující silniční dopravu velkými vozidly“, a pak vyjmutí slova „silniční“ před „motorovými vozidly“ (ale to už nevím, kterou novelisací se to stalo, to už si, případně, dohledej). Najednou se zákon o silniční dopravě týká všech vozidel, které dopravce používá ke koncessované silniční dopravě ve smyslu a podle silničního zákona. Prostě a jednoduše, pokud chce dopravce používat k silniční dopravě traktor, musí mít tachograf, právě tou novelisací je pak řidiči přikázáno (a dopravci zajistit) používat tachograf, pokud ve vozidle je (protože podle nařízení č. 561/2006 by ho v traktoru používat nemusel), no a tím jeho řidič musí dodržovat „všecko“. Jediný způsob, jak provozovat silniční dopravu bez tachografu je dnes pivovarský vůz a koně. Nebo, třeba, volský potah.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-115
Nicméně, zemědělec může dál používat tatraktor (nebo, prostě a jednoduše, traktor s konstrukční rychlostí vyšší, než 40 kmph), aniž by byl osazen tachografem, a aniž by jeho řidič vedl evidenci doby řízení a přestávek.
Smyslem úpravy je omezit výhody, které z využívání tatraktorů pro silniční dopravce plynuly. Ony nějaké pořád zůstávají, ale je to omezeno.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-111
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006R0561&from=cs
https://logistika.ekonom.cz/c1-66830540-novela-zakona-o-silnicni-doprave-prinasi-prisnejsi-kontrolu-odpocinku-ridicu-kamionu-i-zmenu-podminek-v-taxisluzbe
0
před 769 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek