Avatar uživatele
nyjono

Taky někdy s nostalgií vzpomínáte na zimní startování se sytičem? Nebo opakované šlapání na plyn před startem?

😁

https://www.ga­raz.cz/clanek/6-veci-ktere-z-aut-zmizely-nebo-postupne-zmizi-21003159?dop-ab-variant=0&seq-no=1&source=hp&dop_s­ource_zone_na­me=autoweb.sznhp­.box&utm_source=www­.seznam.cz&ut­m_medium=z-boxiku&utm_cam­paign=null


Žigulík bylo moje první auto Takže vím :D
A potom Wartburg. To jsme měli v motoru v hadici zapíchnutou inj.stříkačku a před startováním tam stříkli trochu benzínu. To už bylo lepší než stříkat benzín ke svíčkám :D :D :D

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? briketka10, orwell, aliendrone před 1783 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
briketka10

No jó ani nemyslet. Náš starej Oltcit ne a ne nastartovat
a jednou nám chcípl na křižovatce. Lidí se seběhlo, ale
pomohli ochotně byli jsme mladí. Stejně jsme na to naše
autíčko byli pyšní asi jako každej 😁

Pamatuju ještě po výjezdu z Benzínky je u Glóbusu kopec,
tam nám taky chcíp a to jsme byli absolutně zoufalí..auta
za náma troubila a my stáli a stáli, po chvice jsme vylezli a
začli rozhazovat rukama, jakože budem tlačit nojo to nešlo
žene. A zase nějací dva siláci nám „houžvičkám“ pomohli HURÁ!

Upravil/a: briketka10

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

No jo, Š 120 jinak startovat nešlo, ale že by mi ten problematický zimní provoz chyběl, to říct nemůžu. Já opakovaně šlapal nejen na plyn, ale i na brzdový pedál, když bylo kluzko: český ABS.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

Vůbec na to nevzpomínám, ani na to, že jsem jako kluk startoval i klikou. Staré škodovky 1000MB měli na řemenici jinou matku a protáčeli se se před startem. Felicie, Spartak, Stejšna… ty všechny měli i kliku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

LOL! Nejenže pamatuji, ale dodnes si udržuji zvyk prošlápnout plyn před studeným startem, jakkoliv vím, že je to úplně nanic. (No, vlastně není, když se poštěstí sednout do „historie“ jakou je třeba Favorit, tak jako když najdu!) :)

Pousmál jsem se chlapci s tím sytičem u Poláka – asi mu muselo dát HODNĚ práce přehlédnout jasně svítící oranžovou kontrolku velkou jako kráva (cca 9×30mm) na přístrojovce. :D :D :D Pravda, POKUD měl elektroinstalaci vpořádku, ale zrovna tohle byla easy závada k odstranění.

Ale popravdě – karbec byl MRCHA, stříkačky to HODNĚ vylepšily, zejména ty nízkotlaké vícebodové, když se motor zbavil i rozdělovače. Jenže doby velice spolehlivých jednoduchých motorů jako měla např. Feluše MPi jsou dávno v trapu a ten HNUS (tuna poruchových zbytečností ve jménu ekopodvodu), co v motoru najdeš dneska… :( :( :(

Keplere, nyjono spíš myslí našlapáván plynu před startem z důvodu úplného otevření automatického sytiče (u studeného motoru), jak to mělo třeba Fáčko. Dobře si vzpomínám na scénku, kdy jsem za volant Favoritu sedl poprvé (ještě za totáče) a málem jsem v něm udělal stojku – přesto jsem táhlo sytiče nikde nenašel! (návod je jen pro ty slabší duchem, znáš to ;) :D ) Kámoš se plácal smíchem do stehen [já už zastrčenou hlavu až pod sloupkem řízení – NIC]! Automatický sytič, to ti byla v té době VYMOŽENOST! :D :D :D

Briketko10, garantuji ti, že NEJEN váš Oltcit! Hlavně v zimě měli oltciťáci PEKLO, soused ke mne pořád chodil somrovat o půjčení nabíječky. :D :D :D

Cukrar – kliku měl i Žigul dvanáctka (VAZ 2101), a souhlasím, v zimě (tenkrát ještě nebyly na meteorologických teploměrech hodnoty jako –20°C zbytečností) to byla PARÁDNÍ vychytávka (protočit vytuhlým motorem klikou, než začneš startovat). Dokonce se tak dalo i nastartovat, jakkoliv to nebyl primární účel. Chtělo to ale mít kondici. ;) :D

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Tak sytič se v zimně musel používat. Nicméně vždy jsem si udržoval aku v kondici a se startováním jsem neměl problém ani s Š 100 a jezdil jsem po Šumavě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Vzpomínám a vzpomínám taky na startovací kliku i na morseovku 🙂
Jo, to byly časy…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Funna

teď už ne…ale když se dcera učila řídit auto (už s automatickým sytičem), tak jsem jí říkávala…„buď ráda, že tohle už má automatiku a ne sytič, to bývala v zimě prdel aby to nezdechlo…“…a myslím, že tyhle moje manévry se sytičem (Škoda 120L) byla nejlepší škola, protože se člověk musel naučit soucítit s motorem…dnes to dělá všechno samo a je to skoro nuda 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

nechybí

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
briketka10

alien..
nabíječku jsme si taky furt pučovali od souseda.
Jedna zima byla obzvláště krutá. Bylo –15 chodit
se nedalo ani s popelnicí, jaký byly závěje a pod
nima namrzlej led, natož nastartovat auto 😁

před 1782 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
briketka10

Dochy
můžeš mi vysvětlit..z jakého důvodu opakuješ
mou odpověď?
„No jó ani nemyslet. Náš starej Oltcit ne a ne nastartovat
a jednou nám chcípl na křižovatce.“

před 1782 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

A můžeš ty mně vysvětlit, proč se ptáš na stejnou věc dvakrát?? 😉
pro ostatní:

  • to samé v SZ
  • důvod: daný text vyvolal zmíněnou vzpomínku. Nenapadlo by mně že by citace někomu vadila…

před 1782 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

„No jó ani nemyslet. Náš starej Oltcit ne a ne nastartovat
a jednou nám chcípl na křižovatce.“
Jó to jsem takhle vezl někam v zimním počasí bratránka… 20km v pohodě, pak město a světla… Zastavil jsem a už nenastartoval. Tak jsme v provozu auto odtlačili na stranu, dumali jsme co s tím… A pak povídá: Ty vole dyť tam máš pořád sytič…

před 1784 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Dochy>>> Mně ti z Oltcita v paměti utkvěl (vyjma té proslulé poruchovosti) hlavně ten divný přepínač blinkrů. WTF? :D

před 1784 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Já nemám zkušenosti s oltcitem – asi jsem měl zdůraznit, ale to víš, když člověk píše ze spaní… Já tohle zvěrstvo se sytičem spáchal na Š120.

před 1784 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek