Ve velkých městech bývají celkem běžně přechody pro chodce s tlačítkovým semaforem předělené ostrůvkem. Typicky na tramvajových zastávkách ale přechod bývá rozdělen na několik semaforových úseků, každý ovládaný vlastním tlačítkem. V takovém případě se obvykle montují semaforové tlačítka z obou stran sloupu. A má otázka je, které tlačítko ovládá který semafor?
Logická úvaha vede k oběma řešením. Na krajích přechodu bývá
tlačítko zády ke svému úseku, tím pádem by to tak mělo být i na
ostrůvku. Na druhou stranu, na ostrůvku by bylo intuitivnější dát
tlačítko čelem do svého úseku.
Zároveň je tu ještě třetí možnost. Takové přechody bývají na
nejrušnějších křižovatkách, kde tlačítko bývá jen z psychologických
důvodů (doopravdy světlo neovládá). Je možné, že se dvojité tlačítka
montují pouze na místech, kde na stisknutí stejně nezáleží?
Není to žádná objevná otázka, nicméně už nad ní přemýšlím nějakou dobu a zjevně ani ostatní lidé si odpovědí nejsou jistí – běžně vídám preventivní mačkání obou tlačítek. Pokud si ale jste odpovědí jistí, napište jak a proč to tak je. Pokud nevíte, můžete napsat alespoň svou zkušenost.
Zajímavá 0 před 3780 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Přijdu k přechodu, postavím se a koukám směrem, kterým chci přecházet a tisknu tlačítko, které se mi nabízí (otočené ke mě) – nikdy jsem to neviděl jinak.
0 Nominace Nahlásit |
Postav se k nějakému semaforu a stopni si, jak dlouho trvá naskočení zelené bez zmáčknutí tlačítka a jak se zmáčknutím. Asi to budeš muset zkusit někdy v noci.
0
před 3780 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Rozlišil bych samostatné přechody a přechody na křižovatkách. U samostatných přechodů pokud je více tlačítek, tak mají IMHO každý jedinečnou funkci (např. zmáčknu jen ve směru od ostrůvku k chodníku, tak naskoči červená jen autům, tramvaj nemusí dostat stůj). U přechodů na křižovatkách nesouhlasím s jen psychologickými důvody a neovládáním – vždy mají tlačítka roli, ale nemují být na první pohled zřejmá (např. mohou jen ovlivnit rozvícení žlutého blikajícího panáčka pro auta odbočující do kolizního směru). Pokud by tlačitko nic neovlivnilo (např. pevný cyklus), tak se vůbec nemontuje …
0
před 3780 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hornisse,
ovládání je různé, dle druhu a nastavení.
Obecně, přijdete k tlačítku a tím směrem kam chcete jít stisknete.
Počítač vyhodnotí a podle nastavení programu přepne Vaše světlo ve
správný okamžik, kdy je to pro provoz křižovatky nejvhodnější.
Příklad:
cyklus světel je dlouhý (pro celou křižovatku) třeba 2 minuty, to je když
se rozsvítí někm zelená, tak to trvvá do dalšího opět 2 minuty. Pokud
vy se stisknete včas, může se světlo rozsvítit během pár vteřin,
přesně podle nastaveného kolotoče (výměny) světel, nebo budete čekat až
doběhne cyklus.
Jsou i semafory, kde induční smyčka snímá vozidla, a pokud nic nejdede,
rozsvítí světlo pro Vás ihned..
O jáké křižovatce píšete vy?
Dáte GPS?
0
před 3778 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
setapouch: Děkuji za názor. Má to ale tu drobnou chybičku, že v noci bývají přechody pro chodce vypnuté. Ale už mě to taky napadlo a aktuálně mi to připadá jako nejlepší způsob jak to ověřit. Stále ale doufám, že se tu objeví někdo, kdo odpověď opravdu zná.