Zdravím, zaznamenal jsem poslední týden větší spotřebu chladici
kapaliny. Doléval jsem ji z minima na střed a nechal auto dál stát.
Po noci však hladina kapaliny opět na minimu. Jak je tohle možné?
Zajímavá 0 před 1552 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoved je jednoducha. Zrejma netesnost v chladicim okruhu. Nepodivslx se vam do auta kuny?
0
před 1552 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud auto stojí a přes noc z něj zmizí takové množství, je to celkem velký úbytek. To, že chlazení netěsní je jasné, jiná věc je najít konkrétní příčinu úniku. Výhodou je opečovávaný čistý motor, na něm lze najít snadno „mokré stopy“, kudy kapalina uníká. Dobré je dát pod motor světlý papír, na který chladicí kapalina nakonec skape a pak jít „pozpátku“ (místo uniku nemusí být přímo pod mokrou stopou, kapalina může stékat po agragátu, hadicích atd., než spadne na zem).
Časté příčiny:
Prasklé/zpuchřelé hadice (zejména kolem utahovacích spon)
Prasklina v chladiči
Méně časté příčiny
Těsnění vodní pumpy
Těsnění pod hlavou válců
Prasklý radiátor topení
Vadná mrazová zátka
Jsou i jiné příčiny, ale ty nemá smysl laikovi objasňovat, stejně s tím nic neudělá. Doporučuji zkontrolovat olej – pokud je sytě černý (minerální) nebo má původní barvu (full syntetika), je to dobré, kapalina nemizí do motoru, ale mimo něj. Pokud je z něj ňašedlá emulze a hladina oleje je po čase bez provozu zvýšená, je to průšvih, okamžité přerušení provozu a oprava jsou nutné.
0
před 1552 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejčastěji to muže být vadná stará hadice v okolí chladice, chladič,
0
před 1512 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek