Jak řešit problémy s učiteli kteří když vám řeknou,že když učivu nerozumíte vám řekne že se látku máte naučit sami..Jak se mají řešit tito problémy,něco se dá doma naučit,ale jsou látky které se bez dobrého výkladu pochopit nedají.Za doučování se mi nechce platit…Spolužáci mi nepomohou,protože také účivu nerozumí.Je možné si někomu stěžovat?Máte s tím nějaké zkušenosti?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, da ny před 3748 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím,že chyba nebude jen v učitelích.Chyba bude částečně i na
straně studentů,pokud neposlouchají řádně výklad učitele a nedávají
pozor při hodině,pak se není co divit,že látce nerozumí ,čímž
neodporuju tvému názoru.
Na základce jsem nebyla schopná pochopit výklad učitele a to jsem pozor
dávala,naopak na střední jsem ze stejného učiva dostávala jedničky oproti
základoškolskyým trojkám a čtyřkám.
Asi bych se nestyděla se při hodině přihlásit a přiznat,že učivu
nerozumím a požádat o další vysvětlení,myslím,že by se přidali
i další,kteří učivo nechápou,ale nikdo se nebude chtít přihlásit
jako první.
0 Nominace Nahlásit |
iceT nemá až tak pravdu, že vždy stačí jem pořádně poslouchat…někdy to opravdu vyučující vysvětlí tak, že to většina nechápe…ne všichni umí učit, zvlášť dnes, když předměty učí lidé, kteří jim sami nerozumí a jen odříkají něco tupě z knížky…takže buď shromáždíš všechny ty, co neví wocogou a půjdete za učitelem všichni, že tomu nerozumíte a snad vás většinu neodmítne…a pokud ano, nezbývá než to hnát výš…jenže to mám obavu, že nadřízený bude svého učitele krýt…to bych řešila s rodiči, bohužel přece jen dospělý má větší autoritu, než student…i když tady taky pozor…učitel může rodičům navykládat něco jiného, než je skutečnost, což jsem zjistila, když dcera chodila na střední a opravdu měla pravdu ona, i když profesor tvrdil něco jiného ☹
0 Nominace Nahlásit |
učitelé začnou věcem nerozumět, jakmile se začne jít do hloubky
našprtaných vět a frází. Nemají a nechtějí mít čas na jednotlivce.
Jsou omezeni- vzdělání, jak jej znají, má pro ně určité hranice.
Stěžovat si na to můžeš v ředitelně, ale musíš to mít dokonale
srovnané a musí to mít kompletní hlavu a patu, jelikož ty hranice nejsou
školstvím až tak přesně stanoveny. Když budeš nepřipravena, tvé city
pro vzdělání mohou považovat za dojmy ubohé bonzačky ..společnost moc
učená není a tak ti to dají sežrat, je to tak jednodušší. Až budeš
slavná či známá, tak tě naopak začnou protěžovat ..do té doby jsi pro
ně kus hovězího. Mladí lidé se pocitu, že je nikdo nic nenaučil, zbavují
tak, že se hlásí do různejch suprstar pořadů atd., kde pak mohou vyniknout
i hloupí. Nemohou za to. Každej chce totiž úctu jako ty a proto ve škole
vyrukuj s fakty, že tě pro život učí nedostatečně a že už seš
unavená z toho, jak tě nechtěj vidět být tou lepší, nežli oni jsou
:)
Doplňuji:
už to řekla funna ..je to systém, autoritu učitele budeš respektovat,
i když tě učí nedostatečně.
A nebo, jak říkám, mu jeho nedostatečnost jasně prokaž.
Upravil/a: zjentek
0 Nominace Nahlásit |
Ano, mám s tím cca 17 let zkušeností.
Žádný učitel nemůže někoho něco naučit.
(A už vůbec ne žáka, který se učit nechce.)
Učitel látku vyloží, vysvětlí, procvičí,
ukáže směr a nabídne pomocnou ruku.
Ovšem žáci a studenti musí spolupracovat.
Pokud se celé hodiny baví mezi sebou nebo hrají hry,
nemohou se divit, že na konci hodin ničemu nerozumí.
To hlavní je na žácích a studentech.
Naučit se to musí opravdu oni sami.
Od přelomu 80. a 90. let se setkávám s názorem,
že naučit má učitel. Ideálně tak, aby se děti vše naučily
už ve škole a doma pro to nemusely nic dalšího dělat.
V poslední době mám pocit, že tento názor zastává většina
rodičů
a téměř všechny děti (odmítají se učit, psát úkoly, …)
Zájem se cokoliv (nemíním jen svůj obor)
dozvědět (s výjimkou počítačových her) je výjimkou.
Jestli dnes z cca stovky dětí v ročníku
zajde 5 dětí např. do knihovny, je to hodně…
Doufám, že alespoň u studentů (VŠ) je tomu jinak, že
alespoň u nich existuje zvídavost a touha po vědění …
Přístup učitelů k žákům i k učivu se
od doby mé školní docházky hodně změnil.
Učitelé, s kterými jsem se v době svého působení
ve školství setkala, brali žáky jako své partnery.
Nediktovali jim, co/jak mají dělat.
Místo toho chtěli od žáků spolupráci, samostatný úsudek
a samostatnou práci, což se ne vždy setkalo s pochopením.
Netvrdím, že neexistují učitelé, kteří látku dostatečně
nevysvětlí.
Ale já jsem za 17 let takového nepotkala…
0
před 3747 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nerada bych, aby z toho tady vznikla „přestřelka“.
Evo, je potřeba si uvědomit, že jste s učiteli „na jedné lodi“.
Pokud se nic nenaučíte, skončíte a učitelé nebudou mít koho učit.
Zajímalo by mne, co jste pro lepší pochopení učiva
a/nebo pro zkvalitnění výkladu udělali.
Kolik z vás se přihlásí, když dá učitel před koncem
hodiny prostor pro vaše otázky? Kolik z vás se ptá
v průběhu výkladu na to, čemu nerozumí?
Jak se do výkladu zapojujete a píšete si poznámky?
Víte, že můžete požádat o konzultaci?
Na konzultaci nemůžete přijít s tím, že „ničemu nerozumíte“.
Musí za vámi být vidět nějaká práce a snaha,
učitel musí vidět, že jste snažili něco naučit,
a z vaší práce/snahy uvidí, v čem je problém.