Orange mě inspiroval k otázce :),když se divil, co dají přesmyčky
studentům…
Je opravdu úroveň výuky angličtiny (obecně všech jazyků), tak bídná?
Z vlastních zkušeností – 5 let na základní škole – učitel bych
vzdělaný, ale neuměl svůj um prodat a šrotili jsme se pouze slovíčka,
větu už jsme dohromady dali jen stěží. Na gymplu jsme nám profesor
pouštěl animované anglické pohádky, většinou s titulkami, jel podle
knížky z 80. let, kde v úvodní kapitole byla daná gramatika ukázana na
dvou větách a pak příklady. Ke gramatice nám nic dalšího nevysvětlil a
těch pár příkladů jsme hned prosvištěli. Na vysoké vystudovaná
angličtinářka neuměla už ani výslovnost, natož gramatiku, uměla jen
buzerovat.Druhý rok se s námi zaměřila na odbornou angličtinu, kde jsme si
překládali texty stylem, přelož do 5 sekund, když ne, jsi debil a
překládaš další větu..... Takže po 12 letech angličtiny jsem ráda, že
se domluvím rukama nohama, a to jen díky tomu, že jsem rok chodila na kurz…
Vůbec se nedivím, že jsme na tom s jazyky tak špatně. Ne všem jazyky
jdou, ti se jej nejspíš nikdy nenaučí pořádně, ale důležitý je hlavně
přístup vyučujících…
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, RyuzakiKate, Klára K., Orange před 4403 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak já taky něco přidám…
Měl jsem od ZŠ až po střední němčinu, neumím z ní absolutně nic a to jsem měl na sš na vysvědčení 2 nebo 3.
Angličtinu se učím asi rok sám, ze začátku jsem zkoušel učebnice, ale toho jsem nechal – k ničemu. Učil jsem se slovíčka pomocí programu word manager, snažil se číst věci, které mě zajímaly a sledovat různá videa (v mém případě zaměřená na IT).
Dneska mi nedělá problém přečíst si normální článek a pochopit ho dost dobře nebo třeba knížku, ale tam spíš non-fiction zatím. S poslechem nemám ve většině případů problém. Psaní taky docela ujde, ale zatím bych se s tím nikde moc neprezentoval. Největší problém je mluvení, poprvé jsem mluvil se spolubydlícím asi před 3 dnama anglicky, ale snad se časem rozmluvím. Takže asi tak.
1Kdo udělil odpovědi palec? RyuzakiKate
před 4403 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
V podstatě sis už trochu odpověděla sama – důležitý je hlavně
přístup vyučujících. Já jsem na základce měla bezva učitele, který se
to opravdu snažil nás naučit i tou zábavnou formou, ovšem ne žádné
interaktivní tabule, který bych na základních školách nejraději
zakázala, ale formou her, křížovek, soutěží o nálepku a podobně.
Brácha do mě hustil angličtinu ještě dřív, než jsme ji začali ve škole
(4. třída) a fakt mě to bavilo, pak jsem byla nejlepší ze třídy až do
devítky, ale ostatní to příliš nebavilo a říkali, jak angličtina vůbec
není důležitá, přitom to je v dnešní době už samozřejmost. Když jsem
přešla na gymnázium, tam mě to zaskočilo a na vysvědčení byla dvojka,
ale naštěstí už jsem se zmátožila a opět jsem mezi nejlepšíma.
Podle mě je nejvíc potřeba mluvit, mluvit a mluvit. Konverzace je podle mě
nejdůležitější a to se netýká jen angličtiny. K čemu ti budou tisíce
cvičení a doplňovaček, když se ani nedokážeš pořádně na něco zeptat?
Nebo odpovědět, když tě zastaví cizinec? Před rokem jsem byla navštívit
základku a můj oblíbený učitel se mě právě ptal, jestli mi angličtina
vystačila, tak jsem mu právě doporučila, aby se žáky hodně mluvil. Také
si mně stěžoval, jak se ti puberťáci nechtěj vůbec učit, nebaví je to a
jak je postaví před interaktivní tabuli, tak „zvlčej“. Samozřejmě to
je taky o vedlejších aktivitách, koukat na seriály a filmy v originále,
pochytit přízvuk a nějaká ustálená slovní spojení a hlavně POŘÁDNĚ
VYSLOVOVAT! I co jsem na gymplu teď, tak pořád „ráčkujou“ a nemaj
v puse tu horkou bramboru, jak se tak říká… Vždyť je to krása, čím
více jazyků umíš, tím víckrát jsi člověkem… Ještě máme teda
i němčinu, ta mi tolik nejde, protože mě moc nebaví, ale aspoň pořádně
vyslovuju přehlásky, na které ostatní kašlou…
Možná by bylo pak dobrý si na učitele trochu postěžovat nebo mu třeba
něco říct, i když by to mohl brát jako drzost, že ho chceš poučovat, na
to se musí hooodně opatrně… Ovšem dnešní mládež je spíš ráda, že
při hodinách nic nemusí dělat, takže toho „práskače“ by pak asi
neměli moc rádi…
Asi tak, no :)
0 Nominace Nahlásit |
Přesně chápu, co tím myslíš.
U nás na škole se učí angličtina a němčina, a pokud bych měla vzít
z naší třídy průměrného žáka, tak bys zjistila, že neumí ani jeden
jazyk. Ale problém není až tolik v žácích (jistě, někteří se
vyloženě flákají, ale povolání učitelky přece spočívá v tom, že
zaujme ty děti aby se chtěly učit), nýbrž v učitelích.
Na německý jazyk jsme za těch osm let měli asi šest učitelek, ani jedna
nás nic nenaučila, a s angličtinou je to ještě horší. V první a druhé
třídě nás učila naše třídní paní učitelka, ta byla dobrá, bohužel
však odešla ze školy, a dostali jsme pana učitele, a nebudu vůbec
zveličovat, když řeknu, že se ani nesnažil nás něco naučit. Klasickou
hodinu jsme strávili tím, že on nám vyprávěl (v češtině) nějaké
svoje historky ze života (které nebyly zrovna moc vhodné pro děti). Když se
to dozvěděla moje mamka, rozhodla se, že budu chodit na soukromé hodiny (kam
chodím stále a naštěstí jsem za ty dva roky dohnala promrhaných šest let
a umím anglicky poměrně bravurně), protože to byl začátek šesté třídy
a nikdo ze třídy neuměl ani osoby. Na učitele si stěžovalo více rodičů,
nakonec tedy odešel, a dostali jsme učitelku, kterou máme doteď, a není
o nic lepší, než on. Samozřejmě, alespoň se nějak snaží, resp. nám
dává slovíčka atd., bohužel má nějaké problémy (to ovšem byl známý
fakt), dalo by se to nazvat tak, že je moc „hrr“, ale až do té míry, že
nemůže učit na prvním stupni, protože se jí ty děti bojí, upřímně,
většina mých spolužáků se jí bojí taky. Zanedlouho jsem však zjistila,
že se to zhoršuje, dává špatnou motivaci (vchází do naší třídy se
slovy „No jó ježiši to je tak blbá třída“, a když někdo nedonese
úkol, nebo má v testu třeba chybu, okomentuje to slovy „No jasně, proč
byste se měli učit, žejo!? Na pracáku je taky soustu místa… Určitě se
vám bude líbit život se zamětnáním popeláře…“), a bohužel, dost
často si vybíjí zlost na dětech, které anglicky umí trochu lépe, než ty
ostatní (což jsem já a jeden kluk… Z naší třídy, kde je dvacet čtyři
lidí, umí po osmi letech DVA lidi mluvit anglicky, a to jen proto, že jsme
oba chodili do kurzů), což je pro mne bohužel poměrně svízelná situace,
vzhledem k tomu, že umím anglicky lépe než ona. Mamka (a pár dalších
rodičů) to začala nějak řešit, ale žádné změny se neobjevují,
protože pokaždé, když mamka řekne, že už to s ní chce řešit osobně,
tak jí prosím, aby to nedělala, protože by si na mě zasedla ještě
víc.
Nejsmutnější mi na tomhle všem ovšem přijde fakt, že v dnešní době,
pokud se chcete něco naučit, tak nemá vůbec smysl chodit do školy, protože
tam to nemá smysl, takže když chcete opravdu nějaké vzdělání, musíte
chodit do kurzů a soukromých hodin mimo školu…
Prostě jsou ve třídě lepší žáci, horší žáci a průměrní žáci, ti
lepší se v hodině nudí a tak si povídají a dělají „bordel“,
protože to pro ně není dostatečná výzva, ti horší dělají bordel a ti
průměrní by se možná chtěli něco naučit, bohužel nemají možnost,
kvůli tomu, že ti ostatní dělají bordel.
Pardon, že to je tak dlouhé, ale snažila jsem se to zkrátit co
nejvíce 🙂
0
před 3538 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tazalko,
to je omyl, není důležitý přístup vyučujících, ale přístup
žáků – těch,
kdo se cizí jazyk učí.
Dokud budou žáci čekat, že je něco naučí učitelé, nebudou umět
nic.
Učitelé ukazují cestu, ale práci musí žáci vykonat sami (nikomu se
nedá
„nalít nic do hlavy").
0
před 2947 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
omlouvám se za překlepy, slovíčka navíc, omylem jsem klikla na odeslání otázky, když jsem si chtěla svůj text zkontrolovat…