Dobrý den,
v běžném provozu, kde mám přehled jezdím v klidu 50/90/130, ale tyhle situace kdy je neznámá úzká lesní silnice, mám širší auto, hned vedle silnice je příkop a nedá se sjet na krajnici, nevidím do zatáček (a nejhůře ve tmě) mě vždy vystresují a přiznávám, že pak na 90 jezdím jak šnek. Často z každé obce vyjede nějaký „místní“, který má cestu vyježděnou – a nechci mu blokovat provoz – a jsem z toho ještě více ve stresu.
Jak nejlépe a bezpečně dát tomu co je za mnou vědět, že mě má
předjet?
Počkat na nějaký rovnější úsek, zapnout oba blinkry a pomalu začít
brzdit? Připadně jiný postup?
Edit: Díky moc všem! Pravý blinkr a zpomalit 👍
Zajímavá 0 před 83 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Proč proboha DVA blinkry?! Tento současný nešvar mě dost vytáčí. Prostě na vhodném místě dál blinkr ke kraji, ktery vžy znamenal, znamená a bude znamenat „jeď“ … Pokud není vhodné místo k předjetí a vás auto za vámi stresuje, tak prostě zastavit na vhodném místě na kraji a nechat předjet. Ale samozřejmě opět včas dát PRAVÝ blinkr …
0 Nominace Nahlásit |
Stáhni okénko a mávni prackou, ať jede. Tvůj problém vyřešen a harmonie celku obnovena 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
0 Nominace Nahlásit |
V takovém terénu jezdím často. Pokud se za mnou valí netrpělivý a důležitý řidič s áčkem na SPZ, jak už je tu zvykem, dám pravý blinkr a zpomalím, ať jede. On totiž neví, že se stejně dojedeme na prvních světlech dole ve městě. 😁
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě jsi labilní povahy a to není dobré. Mě tohle nerozhází, ale pokud přiletí za mě nějaký „blázen“, nechám jej chvíli „vycukat“ a pak na vhodném místě dám pravý blinkr, lehce zpomalím a nechám jej předjet.
0
před 83 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý den,
rozumím vašim obavám. Jedná se o situaci, která bývá častým zdrojem stresu pro řada motoristů. Podstatné je však vždy myslet na svou bezpečnost a bezpečnost ostatních uživatelů silnice.
Pokud se ocitnete v takovémto stavu, prvně se ujistěte, že je bezpečné umožnit dalším silničním účastníkům, aby vás předjeli. To obnáší prověření, zda-li přední partie vozovky neobsahuje skryté zatáčky, kopce, nebo není dějištěm přecházejících divokých zvířat, například jelenů.
Pokud jste zjistili, že je situace bezpečná, můžete začít jednat podle následujícího:
Nicméně, zapamatujte si, že pokud vás auto za vámi nepředjíždí, mohou existovat bezpečnostní důvody, proč to nedělá.
A nakonec, pokud cítíte, že blokujete provoz, a máte možnost zajet bezpečně mimo cestu – například na odstavný pruh, rozhodně tak učiňte. Buďte však opatrní – některé odstavné pruhy mohou být určeny pro stav nouze, ne na dobrovolné odstavení.
Doufám, že tyto rady byly užitečné a přinesly aspoň nějaký klid do vašeho stresového scénáře jízdy. Bezpečnou cestu!
0
před 83 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zvláštní dotaz, asi jsi mladý.
Ale dobrý: podle toho co popisuješ si kup úplně moc veliký „Z“-ko, prostě nálepku „začátečník“, nejlépe 2× a nalep si jí zepředu i zezadu na auto. Já jsem za každého s touhle nálepkou vděčný (v podstatě by jí mělo mít tak 98% řidičů osobáků, protože při jejich nájezdu budou začínat až do smrti 😅), víš, co můžeš čekat. To za prvé.
Za druhé, věnuje-li se kdo patolízalství, stane se z něj hlupák (jestliže národ, hyne země, jestliže strana, je ztracena revoluce, aby byl ten citát Kim Il Seunga kompletní). Všeobecný rychlostní limit (mimo obec) je, protože je, žádný valný smysl nemá, vznikl kvůli paliva uspoření v době ropné krise a už zůstal.
Je spousta silnic, cest atp. kde platí onen všeobecný rychlostní limit, ale 90 kmph tam prostě jet nelze. A? To je nějaký problém? U nás (a v Evropě obecně) se neosazují silnice značkami s rychlostním limitem, který by odpovídal konstrukční rychlosti silnice a jejímu technickému stavu. To by byli teprve chauffeuři překvapení, protože např. silnice III. třídy nemohou mít konstrukční rychlost vyšší, než 80 kmph (a většina má 50 – 60 kmph) a jak je možné, že na dálnici máme rychlostní limit 130 kmph a normy na dálniční komunikace s konstrukční rychlostí nejvýše 120 kmph, tak na to opravdu neumím odpovědět. Na konstrukční rychlost má také vliv to, s jakým provozem se na silnici počítá, Pokud tam není stavebně oddělené opatření pro chodce a cyklisty (minimálně!), není tam ani pořádná krajnice – což na Tebou popisovaných cestách není – no tak ale potom musíš permanentně předpokládat vyhýbání se chodcům, jízdu za cyklistou atp. A i když je, na takových cestách je i povoz, nebo jezdec na koni, překážka značná.
Reálná bezpečná rychlost se na takových silnicích bude pohybovat někde mezi 40 – 50 kmph. Ale povolena bude 90 kmph. Sakra, nikdo neříká, že tam musí jet všichni ve špalíru rychlostí 40 kmph. Nemusí, co by museli. Ale nesmí se nic stát, jinak jim tu přiměřenou rychlost spočítá soudní znalec na kilometr přesně. Ale to už bude pozdě.
Lidé soudností zrovna neoplývají, to by bylo na delší. Proto to, že si to tam otlemenec v kšiltovce šíbuje na BMW stovkou neznamená, že on je větší kanec. Ne, opravdu nutně ne.
Ty si jeď „svoje“. Si nalep to „Z“-ko a jeď si „svoje“. Otázka je, jestli když Tobě se jeví, že bys jako mohl uhnout a být předjet, jestli se to jeví také tomu, kdo je za Tebou. Ale to je docela jedno. Pokud se na Tebe někdo „lepí“, ať už opravdu lepí, nebo „lepí“ podle Tebe, to je asi, v dané situaci, dokonale nepodstatné, ausgerechnet u takových cest bejvá spousta nájezdů na pole, nebo i vyhýbací místa, tak zapni ten pravý ukazovatel, zajeď tam, zastav vozidlo, nechej convoy, co se za Tebou vytvořil, projet, a pak pokračuj v činnosti.
Jestli se ptáš, jak dát najevo, že jsi připraven na to být předjížděn, no, tak na to ani mezinárodní, ani vnitrostátní, silniční právo nemyslí. Ano, je to v britských Highway Code, tam ano, ovšem ukazování rukou bylo in tak před 90 lety, v dnešním provozu je poněkud nepraktické. Svýho času se zkoušelo, zvlášť na dlouhých a velkých vozidlech, předjížděcí světlo, bylo to zelený světlo vlevo vzadu, které chauffeur rozsvítil, pokud nebyl žádný protivný provoz. Jenže pak se ukázalo, že zajetí kousek na stranu a znamení pravým ukazovatelem funguje, při nejmenším, úplně stejně dobře, tak se to zelený světlo vzadu neujalo.
Je to spíš záležitost chauffeurské etikety, a na tu buď, ve vlastním zájmu, poněkud opatrný. Ono zablikání světlomety znamená na 99% „pouštím tě!“, ovšem podle platného práva je to rovno klaksonu (téměř, ano téměř rovno), prostě je to výstražný signál. Třeba.
Ono když to funguje přesně podle předpisu, tak je to někdy pomalejší, kostrbatější, ale většinou bezpečnější (většinou, no!). Všecko navíc situace spíše komplikuje. Ale to, snad, poznáš časem. Snad, jestli si zlepšíš frustrační odolnost a v provozu přežiješ.
0
před 83 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Něco podobného jsme zažili, když jsme stanovali u Hrabušic, okr. Spišská Nová Ves. Jeli jsme po úzké silnici do Dobšinské ladové jeskyně. Značná část silnice je úzká a bohatá na krkolomné zatáčky. Za námi nalepené 2 auta s nějakou mládeží a pospíchali. Měli jsme v autě dvě děti, tak jsem nechtěl riskovat rychlejší jízdou. Na jednom širším úseku jsme je pustili před nás. Za pár minut jsme je dojeli na parkovišti u jeskyně, pokuřovali a najednou měli dost času. Ani jsem k nim raději nešel, pár jich bylo viditelně „pod vlivem“.
0
před 80 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jo lepič to je síla ještě když drží telefon no k té rychlosti já jezdím do 50 do 90 a na dálnici i jenom kolem 100 v pravém pruhu.
plebs: čísla o ničem nevyprávějí. Na okrskách (a nejen na nich, ale tam je to nejdůležitější) platí to základní a někdy nejpřísnější omezení rychlosti: „řidič smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.“
Elkon, a jaxe cítíš obecně, když takto na cestách děláš tu mamku (ještě pár koleček, aby neřekl že jsem kurwa)? 😃
A ke všemu „tě to nerozhází“, NO TY WOLE!!! 🤦♂️🤦♂️😍