Sice je pravda, že ideální pro startování je mít „všechno ostatní“ vypnuté, ale to je spíš z důvodu odlehčení baterii. Co se světel týče, tak pokud se nepletu, tak H7 lze regulovat, tj. nemělo by ji nijak zvlášť vadit „rozhoupání“ napětí způsobené startováním. Tak či tak není nic snazšího, než to experimentálně ověřit. Prostě pokud je budeš nechávat rozsvícená a nějak často by ti praskaly a tentýž jev se nebude dít u stejných žárovek, pokud budeš světla vypínat, tak to vliv má, jinak ne. Spíš si myslím, že dřív vykur*íš ten vypínač. 🙂 Teď mi došlo, že vlastně mám denní svícení na Fabii I od výrobce a je to tam tak, že vlastně světla ani nejde zhasnou, maximálně přepnout do obrysovek. Při startu předpokládám, že řídicí jednotka vše obslouží dle potřeb komponent vozidla, žádné enormní praskání nepozoruji, chce to mít i kvalitní žárovky.
0 Nominace Nahlásit |
Normální vypínače/zapínače světel zapínají světla až po nastartování.
2Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, aliendrone
před 2569 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na Peugeot Partner mám také světla automaticky zapnutá – s běžícím motorem. Zatím jsem asi za 3–4 roky co jej mám měnil žárovku 2× (H4, ale to je zde myslím jedno). Určitě je pro žárovku lepší když svítí trvale, než když s ní někdo bliká. Ale jestli se vypne, nebo svítí na 30% z důvodu úbytku napětí myslím nebude významný rozdíl. Ale při vlastním startování se u mně žárovky myslím vypínají – stejně jako ostatní méně důležité spotřebiče.
0 Nominace Nahlásit |
To nemá vliv na životnost žárovek. Spíš ubírá na účinnosti startu. Časté tepelné změny ve světlách v chladných obdobích zkrátí jejich ž. Ale to je menší cena, než desetinásobná za zapalování nadměrným vypalováním kontaktů, spojené s opotřebením a možným rozsypánín zevnitř zapalování, kdy pak nejde zámek vytáhnout. Při startování by neměly běžet jiné el spotřebiče, ventilátor, topení, rádio. Možná spíš by se dalo tvrdit, že pomalejším nástupem el napětí při startování se vlákna žárovek chrání postupným zahříváním.