Zdravím měl bych dotaz..
Mám dvě auta , přes zimu jsem ted jezdil s prožralou felicii kvuli tomu
abych s druhym autem ( zadní nahon ) nezustal někde vyset..Někdy v Dubnu
končí felicii STK , nechce se mi to už ani zpravovat natož prodavat bylo to
opravdu auto na par měsíců. Pokud sem dobře pochopil když ji dám do
depozitu po roce auto propadne a nejde už znova přihlasit.. a lze tedy dát
jenom na nahradni dily .
Jaký je teda rozdíl mezi tím když dám auto do depozitu a poté ho rozeberu
na díly a nebo ho necham ekologicky zlikvidovat s tím ,že papíry zaniknou a
auto zustane? .Díky
Původní neotázka
Vozidlo v depozitu propadá
Zajímavá 0 před 2879 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Auto podle zákona nelze doma rozebrat. Musí se nechat „ekologicky“ zlikvidovat pověřenou firmou, od které dostaneš papír, na jehož základě úřad vozidlo vyřadí z evidence. Tuším, že nějaké díly lze odmontovat, protože stačí odevzdat jen 60% vozidla, ale asi za něj nedostaneš žádné peníze.
0 Nominace Nahlásit |
Do depozitu se nedává auto, ale registrační značka. Když auto odhlásíš z evidence, nemusíš za něj platit povinné ručení. Značku můžeš mít v depozitu i neomezenou dobu (když tak mě někdo opravte). Na evidenci vozidel MěÚ ale musí vědět co s tím autem je. Pokud se ti auto podaří opravit natolik, že projde TK, můžeš auto zase přihlásit. Jak je to s trvalým odstraněním z evidence (likvidací) přesně nevím.
0
před 2879 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud se nepletu, tak tuším od minulého roku platí, že pokud je vozidlo v převodu nebo jsou-li spz v depozitu déle než rok a půl je vozidlo automaticky vyřazeno z evidence. Je tomu tak z důvodu, že vozidla v převodu si na sebe nepřepisovali noví vlastníci a vozidla s spézetkami v depozitu tam byla třeba deset let, protože ve skutečnosti již neexistovala (lidé je raději rozprodali na ND než, aby ještě platitli za jejich likvidaci, a to nechci ani mluvit o tom, že k likvidaci jsou oprávněny jen některé firmy, které na tom profitují a prodávají pak náhradní dly z těchto vozidel, prostě jak to znám tak asi „demokratické“ podnikání). Rozdíl tedy v podstatě není žádný je to jen postupný vývoj a důsledek toho, že hlupák vždy něco vymyslí, ale vymyslí to špatně… V totmo případě bylo vymyšleno – chceš odhlásit vozidlo, tak přines doklad o ekologické lividaci. A zároveň bylo vymyšleno – mážeš dát spz do depozitu třeba na sto let. No a samozřejmě lidé nejsou tak hloupí a tak se jim tam začali hromadit spz pro které si nikdo nepřicházel, a proto přišlo nové … pokud si nevyzvedneš do určité lhůty, vozidlo vyřadíme z evidence. Jen bych ještě dodal, že takovéto vozidlo již nelze znovu přihlásit (samozřejmě na jiné doklady by to asi šlo).
Doplnění:
Když jsem vkládal odpověď neviděl jsem ještě reakci dr.luhy. K tomu bych
jen dodal …. zákon předpokládá, že pokud chci vozdilo vyřadit
z evidence, tak budu muset doložit doklad o ekologické likvidaci, ale co
když ho nechci zlikvidovat jen „odhlásit“ „přestat platit“, ale
i přes to užívat nějak dále. Jednoduchý příklad – má dvě totožná
stará auta. Mají už něco za sebou a tak se rozhodnu, že dále budu užívat
jen jedno z nich. To druhé odhlásím (dám spz do depozitu) a udělám to
i kdyby ho z evidence nevyřadili (což platilo dříve). Část dílů
použiji pro své druhé auto (přece to ekologicky nezlikviduji, abych si tam
potom tyto díly koupil na tom samém místě.....). Nějaké díly rozprodám a
něco odvezu do sběrného dvora. Domnívám se, že bych tímto postupem nic
neporušil a i když neznám přesně dané předpisy, zcela jistě bych takto
nejednal v rozporu se smyslem těchto předpisů. Sám jsem to takto udělal se
svou starou Škodou 120 a přesně si pamatuji jak na mě vyjela úřednice,
když jsem jí řekl, že už si pro ty spz nikdy nepřijdu. V té době jsem
to, ale zkoumal a byl jsem si jist, že jsem se tím ničeno nedopustil,
protože tenkrát s něčím takový legislativa prostě nepočítala. Auto
jsem rozprodal, ale byl jsem samozřejmě také opatrný, na vše co jsem
rozprodal jsem si napsal smlouvu nebo nechal doklad, že jsem to odevzdal ve
sběrňáku, to jen pro jistou. To víte až někdo vyhodí třeba nějaké
díly karoserie, tak na nich třeba najdou výrobní čísla a budou kontaktovat
toho, kdo byl vlastníkem dle evidence. Pak je na místě vytáhnout smlouvu a
prokázat, že karoserie byla někomu prodána. Nebo i další příklad –
může se stát, že vozidlo prostě přestalo splňovat podmínky pro provoz na
pozemních komunikací, ale já ho chci užívat třeba na svých rozsáhlých
pozemcích kde si po poli můžu jezdit jak chci, protože tam prostě pravidla
neplatí. Nebo jsem si prostě vozdilo chtěl vystavit na zahradě...... Za
těchto okolností mě nemůže nic donutit, abych ho odvězl na vrakáč a
případně za to ještě platil. To mi říká zdravý rozum.....
Upravil/a: Smlouvyzdarm
0
před 2879 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého názoru, dám RZ do depozitu po určené době je vozidlo trvale vyřazeno a pokud mám soukromý pozemek, tak jej můžu mít rok, dva, dvacet a více let, v případě, vypustím olej, brzdovou, chladicí kapalinu, tak bych neměl poškodit životní prostředí a neměl bych mít problém s úřady.
Upravil/a: Kryšpín
0
před 2878 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
neplést vyřazení a zánik silničního vozidla.
Pokud máte značky v depozitu (vyřazení), nesmíte nic z vozidla
demontovat, viz citace od „Smlouvyzdarm“.
Určitě to není tak, že dám auto do depozita a poté mi ho úřad vyřadí
z evidence a pak ho rozeberu?
Tak to určitě není.
0
před 2876 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že nejlepší bude tohle:
§ 12
Vyřazení silničního vozidla z provozu
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností vyřadí silniční vozidlo z provozu
(2) Vlastník silničního vozidla spolu s žádostí o vyřazení silničního vozidla z provozu odevzdá obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou a předloží technický průkaz silničního vozidla k vyznačení záznamu o jeho vyřazení z provozu.
(3) Vlastník silničního vozidla vyřazeného z provozu je povinen
(4) Trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.
(5) Bylo-li silniční vozidlo odcizeno, požádá vlastník silničního vozidla o jeho vyřazení z provozu bez zbytečného odkladu poté, co se o odcizení silničního vozidla dozvěděl; k žádosti přiloží policejní protokol. Doklady a tabulky podle odstavce 2 k žádosti přiloží, má-li je k dispozici. Odstavce 3 a 4 se nepoužijí.
(6) Bylo-li silniční vozidlo vyřazeno z provozu podle odstavce 1 písm. b), je vlastník silničního vozidla povinen obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností do 10 dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o vyřazení silničního vozidla z provozu
(7) Obecní úřad obce s rozšířenou působností ukončí vyřazení silničního vozidla z provozu na žádost jeho vlastníka, pokud
(8) Obecní úřad obce s rozšířenou působností současně s rozhodnutím o ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu vrátí vlastníkovi silničního vozidla osvědčení o registraci silničního vozidla a tabulky s přidělenou registrační značkou a vyznačí ukončení vyřazení z provozu v technickém průkazu silničního vozidla. Pokud byl použit postup podle § 7c, obecní úřad obce s rozšířenou působností přidělí k silničnímu vozidlu registrační značku a vydá tabulky s přidělenou registrační značkou.
§ 13
Zánik silničního vozidla
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše zánik silničního vozidla v registru silničních vozidel na základě
(2) Zničením silničního motorového vozidla se rozumí takový stav silničního vozidla způsobený jeho havárií, živelní pohromou nebo jiným obdobným způsobem, ve kterém vozidlo nelze předat provozovateli zařízení ke sběru autovraků; za zničení silničního motorového vozidla se nepovažuje jeho rozebrání.
(3) Vlastník silničního vozidla požádá o zápis zániku silničního vozidla nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy došlo ke skutečnosti uvedené v odstavci 1 písm. a). K žádosti přiloží
(4) Doklady a tabulky podle odstavce 3 písm. c) až e) se k žádosti nepřikládají, pokud byly zničeny spolu s vozidlem.
(5) Splnění podmínky podle odstavce 1 písm. a) bod 1 ověří obecní úřad obce s rozšířenou působností v evidenci podle zvláštního právního předpisu23).
(6) Obecní úřad obce s rozšířenou působností při zápisu zániku silničního vozidla dále