Avatar uživatele
FikeCZ

Jaký je rozdíl mezi tím, když dám auto do depozitu a rozeberu na díly, nebo ho nechám ekologicky zlikvidovat atd.?

Zdravím měl bych dotaz..
Mám dvě auta , přes zimu jsem ted jezdil s prožralou felicii kvuli tomu abych s druhym autem ( zadní nahon ) nezustal někde vyset..Někdy v Dubnu končí felicii STK , nechce se mi to už ani zpravovat natož prodavat bylo to opravdu auto na par měsíců. Pokud sem dobře pochopil když ji dám do depozitu po roce auto propadne a nejde už znova přihlasit.. a lze tedy dát jenom na nahradni dily .
Jaký je teda rozdíl mezi tím když dám auto do depozitu a poté ho rozeberu na díly a nebo ho necham ekologicky zlikvidovat s tím ,že papíry zaniknou a auto zustane? .Díky

Původní neotázka
Vozidlo v depozitu propadá

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2848 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dr.luha

Auto podle zákona nelze doma rozebrat. Musí se nechat „ekologicky“ zlikvidovat pověřenou firmou, od které dostaneš papír, na jehož základě úřad vozidlo vyřadí z evidence. Tuším, že nějaké díly lze odmontovat, protože stačí odevzdat jen 60% vozidla, ale asi za něj nedostaneš žádné peníze.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Do depozitu se nedává auto, ale registrační značka. Když auto odhlásíš z evidence, nemusíš za něj platit povinné ručení. Značku můžeš mít v depozitu i neomezenou dobu (když tak mě někdo opravte). Na evidenci vozidel MěÚ ale musí vědět co s tím autem je. Pokud se ti auto podaří opravit natolik, že projde TK, můžeš auto zase přihlásit. Jak je to s trvalým odstraněním z evidence (likvidací) přesně nevím.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Smlouvyzdarm

Pokud se nepletu, tak tuším od minulého roku platí, že pokud je vozidlo v převodu nebo jsou-li spz v depozitu déle než rok a půl je vozidlo automaticky vyřazeno z evidence. Je tomu tak z důvodu, že vozidla v převodu si na sebe nepřepisovali noví vlastníci a vozidla s spézetkami v depozitu tam byla třeba deset let, protože ve skutečnosti již neexistovala (lidé je raději rozprodali na ND než, aby ještě platitli za jejich likvidaci, a to nechci ani mluvit o tom, že k likvidaci jsou oprávněny jen některé firmy, které na tom profitují a prodávají pak náhradní dly z těchto vozidel, prostě jak to znám tak asi „demokratické“ podnikání). Rozdíl tedy v podstatě není žádný je to jen postupný vývoj a důsledek toho, že hlupák vždy něco vymyslí, ale vymyslí to špatně… V totmo případě bylo vymyšleno – chceš odhlásit vozidlo, tak přines doklad o ekologické lividaci. A zároveň bylo vymyšleno – mážeš dát spz do depozitu třeba na sto let. No a samozřejmě lidé nejsou tak hloupí a tak se jim tam začali hromadit spz pro které si nikdo nepřicházel, a proto přišlo nové … pokud si nevyzvedneš do určité lhůty, vozidlo vyřadíme z evidence. Jen bych ještě dodal, že takovéto vozidlo již nelze znovu přihlásit (samozřejmě na jiné doklady by to asi šlo).

Doplnění:
Když jsem vkládal odpověď neviděl jsem ještě reakci dr.luhy. K tomu bych jen dodal …. zákon předpokládá, že pokud chci vozdilo vyřadit z evidence, tak budu muset doložit doklad o ekologické likvidaci, ale co když ho nechci zlikvidovat jen „odhlásit“ „přestat platit“, ale i přes to užívat nějak dále. Jednoduchý příklad – má dvě totožná stará auta. Mají už něco za sebou a tak se rozhodnu, že dále budu užívat jen jedno z nich. To druhé odhlásím (dám spz do depozitu) a udělám to i kdyby ho z evidence nevyřadili (což platilo dříve). Část dílů použiji pro své druhé auto (přece to ekologicky nezlikviduji, abych si tam potom tyto díly koupil na tom samém místě.....). Nějaké díly rozprodám a něco odvezu do sběrného dvora. Domnívám se, že bych tímto postupem nic neporušil a i když neznám přesně dané předpisy, zcela jistě bych takto nejednal v rozporu se smyslem těchto předpisů. Sám jsem to takto udělal se svou starou Škodou 120 a přesně si pamatuji jak na mě vyjela úřednice, když jsem jí řekl, že už si pro ty spz nikdy nepřijdu. V té době jsem to, ale zkoumal a byl jsem si jist, že jsem se tím ničeno nedopustil, protože tenkrát s něčím takový legislativa prostě nepočítala. Auto jsem rozprodal, ale byl jsem samozřejmě také opatrný, na vše co jsem rozprodal jsem si napsal smlouvu nebo nechal doklad, že jsem to odevzdal ve sběrňáku, to jen pro jistou. To víte až někdo vyhodí třeba nějaké díly karoserie, tak na nich třeba najdou výrobní čísla a budou kontaktovat toho, kdo byl vlastníkem dle evidence. Pak je na místě vytáhnout smlouvu a prokázat, že karoserie byla někomu prodána. Nebo i další příklad – může se stát, že vozidlo prostě přestalo splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikací, ale já ho chci užívat třeba na svých rozsáhlých pozemcích kde si po poli můžu jezdit jak chci, protože tam prostě pravidla neplatí. Nebo jsem si prostě vozdilo chtěl vystavit na zahradě...... Za těchto okolností mě nemůže nic donutit, abych ho odvězl na vrakáč a případně za to ještě platil. To mi říká zdravý rozum.....

Upravil/a: Smlouvyzdarm

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Podle mého názoru, dám RZ do depozitu po určené době je vozidlo trvale vyřazeno a pokud mám soukromý pozemek, tak jej můžu mít rok, dva, dvacet a více let, v případě, vypustím olej, brzdovou, chladicí kapalinu, tak bych neměl poškodit životní prostředí a neměl bych mít problém s úřady.

Upravil/a: Kryšpín

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

neplést vyřazení a zánik silničního vozidla.
Pokud máte značky v depozitu (vyřazení), nesmíte nic z vozidla demontovat, viz citace od „Smlouvyzdarm“.
Určitě to není tak, že dám auto do depozita a poté mi ho úřad vyřadí z evidence a pak ho rozeberu?
Tak to určitě není.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Smlouvyzdarm

Myslím, že nejlepší bude tohle:

§ 12
Vyřazení silničního vozidla z provozu

(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností vyřadí silniční vozidlo z provozu

  1. na základě žádosti vlastníka silničního vozidla, nebo
  2. zaniklo-li pojištění odpovědnosti z provozu vozidla5) a ve lhůtě 14 dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nebyla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se téhož silničního vozidla, na základě které vznikla nejpozději uplynutím této lhůty povinnost pojistníka platit pojistné a povinnost pojistitele poskytnout pojistné plnění pro případ pojistné události.

(2) Vlastník silničního vozidla spolu s žádostí o vyřazení silničního vozidla z provozu odevzdá obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou a předloží technický průkaz silničního vozidla k vyznačení záznamu o jeho vyřazení z provozu.

(3) Vlastník silničního vozidla vyřazeného z provozu je povinen

  1. zabezpečit toto vozidlo takovým způsobem, aby neohrožovalo nebo nepoškozovalo životní prostředí, a
  2. neodstraňovat podstatné části vyřazeného silničního vozidla, zejména karoserii s vyznačeným identifikačním číslem silničního vozidla a motor.

(4) Trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.

(5) Bylo-li silniční vozidlo odcizeno, požádá vlastník silničního vozidla o jeho vyřazení z provozu bez zbytečného odkladu poté, co se o odcizení silničního vozidla dozvěděl; k žádosti přiloží policejní protokol. Doklady a tabulky podle odstavce 2 k žádosti přiloží, má-li je k dispozici. Odstavce 3 a 4 se nepoužijí.

(6) Bylo-li silniční vozidlo vyřazeno z provozu podle odstavce 1 písm. b), je vlastník silničního vozidla povinen obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností do 10 dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o vyřazení silničního vozidla z provozu

  1. odevzdat osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou,
  2. předložit technický průkaz silničního vozidla k vyznačení záznamu o jeho vyřazení z provozu a
  3. oznámit údaje podle odstavce 4.

(7) Obecní úřad obce s rozšířenou působností ukončí vyřazení silničního vozidla z provozu na žádost jeho vlastníka, pokud

  1. je k silničnímu vozidlu splněna povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a
  2. má silniční vozidlo platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické kontroly.

(8) Obecní úřad obce s rozšířenou působností současně s rozhodnutím o ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu vrátí vlastníkovi silničního vozidla osvědčení o registraci silničního vozidla a tabulky s přidělenou registrační značkou a vyznačí ukončení vyřazení z provozu v technickém průkazu silničního vozidla. Pokud byl použit postup podle § 7c, obecní úřad obce s rozšířenou působností přidělí k silničnímu vozidlu registrační značku a vydá tabulky s přidělenou registrační značkou.

§ 13
Zánik silničního vozidla

(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše zánik silničního vozidla v registru silničních vozidel na základě

  1. žádosti vlastníka silničního vozidla, pokud silniční vozidlo
  1. bylo předáno provozovateli zařízení ke sběru autovraků23) bez odstranění svých podstatných částí,
  2. bylo ekologicky zlikvidováno oprávněnou osobou v jiném členském státě nebo
  3. bylo zničeno, nebo
  1. oznámení obecního úřadu nebo vlastníka pozemní komunikace, který postupem podle zvláštního zákona24) předal silniční vozidlo provozovateli zařízení ke sběru autovraků.

(2) Zničením silničního motorového vozidla se rozumí takový stav silničního vozidla způsobený jeho havárií, živelní pohromou nebo jiným obdobným způsobem, ve kterém vozidlo nelze předat provozovateli zařízení ke sběru autovraků; za zničení silničního motorového vozidla se nepovažuje jeho rozebrání.

(3) Vlastník silničního vozidla požádá o zápis zániku silničního vozidla nejpozději do 10 dnů ode dne, kdy došlo ke skutečnosti uvedené v odstavci 1 písm. a). K žádosti přiloží

  1. doklad o ekologické likvidaci silničního vozidla vydaný oprávněnou osobou v jiném členském státě, jedná-li se o skutečnost podle odstavce 1 písm. a) bod 2,
  2. doklad potvrzující zničení silničního vozidla, jedná-li se o skutečnost podle odstavce 1 písm. a) bod 3,
  3. technický průkaz silničního vozidla,
  4. osvědčení o registraci silničního vozidla a
  5. všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou.

(4) Doklady a tabulky podle odstavce 3 písm. c) až e) se k žádosti nepřikládají, pokud byly zničeny spolu s vozidlem.

(5) Splnění podmínky podle odstavce 1 písm. a) bod 1 ověří obecní úřad obce s rozšířenou působností v evidenci podle zvláštního právního předpisu23).

(6) Obecní úřad obce s rozšířenou působností při zápisu zániku silničního vozidla dále

  1. odebere osvědčení o registraci silničního vozidla a všechny vydané tabulky s přidělenou registrační značkou a
  2. vyznačí v technickém průkazu silničního vozidla záznam o zániku technické způsobilosti vozidla a skončení platnosti technického průkazu.

před 2848 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek