Chci se zeptat jestli školní známkování vypovídá něco o inteligenci toho žáka že podle paní učitelky když prý nemáme jedna nebo za 3 ale máme 4–5 tak jsme tupci podle ní tak nevím jestli to vypovídá o té inteligenci žáka nebo je to jen informativní?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? marci1 před 3093 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Definice inteligence se liší. Existuje např. inteligence abstraktní, mechanická a sociální, emoční atd.
Ve škole je důležitá paměť, schopnost učení, pozornost a motivace,
doma pak rodinné prostředí, i když se to těžko do stupnice známek vejde.
.
–
Neznáme názor učitelky, v jaké situaci hodnotí známky a druh
inteligence.
Je pravda, že známky na vysvědčení se často považovaly za výraz inteligence.
Jenže vždy to neplatí. Někdo dostal pěknou známkou za podvádění, jiný za lenost, nebo další na učení kašlou a až koncem roku se snaží známku zlepšit, nebo je některé předměty nebaví. Dobré známky nejsou nezbytným předpokladem dobrého žáka a horší známky nemusí nutně znamenat špatného žáka. .
Úspěšnost ve škole by se měla posuzovat podle dalších kritérií, pohled se liší u jednolivých učitelů. Známka by měla zahrnovat snaživost, přístup žáka, zda látce porozuměl, zda se ji nabifloval, zda má stálý výkon, umí navazovat na učivo starší, aplikovat poučky, logicky myslet, nepoužívá taháky atd
Inteligentní žáci se snaží problémy řešit, rozumět jim a uvědomují
si, jaké a v čem mají nedostatky a na co stačí.
Znají hranicí svých možností, a rozumových schopností, zkrátka kam až
„sahá“ jejich vrozená inteligence a zda vždy k učivu přistupovali tak,
jak měli, nebo se snažili nějakým způsobem proplout..
Pohled není opravdu černobílý.
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?jirka F Nahlásit |
Školní známkování má také jistá pravidla, ale netvrdím, že jsou zcela objektivní. Ale že to vypovídá o schopnosti žáka učit se, o tom jsem přesvědčen. Je spousta inteligentních žáků, kteří se zkrátka cokoliv se naučit odmítají. A tak z nich vyrůstají inteligentní paka.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, i školní známky něco napovídají o inteligenci žáka. Viděl jsi někdy opravdu inteligentního žáka,který nemá žádnou poruchu, že by propadal?
0
před 3093 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jinak mě vysvědčení z 2.ročníku vychází celkem dobře mám 1–3 ale 4 a 5 z ničeho zatím nemám takže uvidím ve třetáku
Já dělám také chyby protože trpím lehkou mentální retardaci slovní zásoba je malá, většina lehké mozkové retardace se diagnostikuje až ve věku školní docházky, kdy má jedinec nejvýraznější problémy: omezenost logického, abstraktního a mechanického myšlení, je lehce opožděna jemná a hrubá motorika, slabší pamět
Ps: poznávací výrazy idiocie a retard se již v současné psychiatrické terminologii nepoužívají!!!