Sleduje je někdo, má někdo „vyšší“ přehled o tom který učitel je jak dobrý? Moje představa je taková, třeba když vezmu základní školy, tak že by se každýmu učiteli matematiky spočítalo, kolik jeho žáků udělalo úspěšně zkoušky na střední školu z matematiky, a podle toho by dostal nějaké hodnocení. Takový nebo podobný hodnocení by pak měl každej učitel a hned by se vědělo kdo jak na tom je a v případě že by nějaká škola vypsala výběrový řízení na učitele matematiky, tak by se shromáždili kandidáti a vybral by se ten nejlepší. Ty se slabou známkou by pak buď zlepšili svý vyučovací techniky nebo by měli útrum. A klidně by se podle takovýho hodnocení pak mohla udělovat mzda.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? kapka, johana 56, Damiana před 4477 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nepopírám, že metodika hraje velkou roli, ale naučit se to snad má ten
žák.
Ty myslíš že ředitel nemá o svých učitelích přehled. Školy sledovány
jsou. Bylo by dobré si o tom něco zjistit.
Kdo hodnotí-l tebe kolik jsi udělal zmetků ? Vždy v životě trochu platí " podle sebe soudím tebe".
0 Nominace Nahlásit |
Předem chci říct, že nevím, jak to je. Ale nemyslím, že to funguje
tak, jak jste to popsal, bohužel. Myslím, že si to asi hlídá ředitel,
jaké má pod sebou učitele.
Vím jen, že je soutěž Zlatý Amos, ale to je spíš o nejoblíbenějšího
učitele a navrhují ho sami žáci a pak rozhoduje porota.
A do hodin na kontroly chodí inspekce, ale to je jen komedie. Všichni jsme to
zažili, ne? Moje dcera zažila v loňském školním roce inspekci a pak mi
doma pobaveně vyprávěla, jak s nimi angličtinářka poprvé v životě
hrála při hodině nějakou hru a snažila se najednou být děsně zábavná.
Jinak by ji to ani nenapadlo.
0 Nominace Nahlásit |
Není to špatný nápad, myslím, že spousta z těch, kteří mají školu
jako trafiku do důchodu by se chytili za nos a více se sebevzdělávali.
Ovšem, kdo by je hodnotil? V tom by byl zas pěkný bordýlek a ruční
mytí…
Víš, že své učitele ale mohou oznámkovat i žáci?
http://oznamkujucitele.cz/bu.aspx
0 Nominace Nahlásit |
Damiana: jo, to vím, ale k čemu takový známkování vlastně je :) a co o učitelích vypovídá… žáci hodnotěj učitele podle toho jak je maj rádi a rádi maj většinou učitele který jim „nedělaj problémy“ nechaj je v klidu dejchat, ať si dělaj co chtěj, choděj o dvacet minut pozdějc do třídy, nebo si stále někam během vyučování odskakujou a dávaj jim dobrý známky za nic
jakej má potom takový hodnocení učitelů význam? pořád někde čtu jak si lidi stěžjou na diskuzích na český učitele, že sou kničemu a že jde úroveň škol dolů… můj způsob mi připadá jako poměrně (skromnost stranou) :) inteligentní řešení problému
hodnotila by je statistika, jak říkám, zavolalo by se na střední školy na který děcka dělali příjimačky a zjistilo by se kdo byl přijat kdo ne, těch žáků má každej třídní učitel 30, tak by to zas taková námaha nebyla,,,
A když už si zmínila tu trafiku, měli sme na základce jednu hodně dobrou učitelku na zemák, mě měla ráda, ačkoliv jsem tam byl prakticky nejzlobivější dítě…ale nikdy sem neměl problémy, vždycky to vodnes nějakej můj řechtající soused, kterýho poslala za dveře, dala mu poznámku nebo ho rovnou přesadila s tím že se neumí chovat…já byl její oblíbenec…měla pocit že toho hodně vím (tenhle mylnej dojem sem vyvolával u hodně učitelek :)) ..jen kdyby věděla že sem měl ještě v devátý třídě načmáranej na žákovský knížce propiskou kompas, abych vůbec věděl na který straně je východ (vpravo) a na který západ (vlevo) :) ..nicméně to nebyla ujejí chyba, vona byla fakt dobrá a dva roky po tom co sem opustil základku, sem takhle čekal na autobus, a když sem si kupoval orbitky, tak sem na ní narazil…prodávala v tý trafice – v tý boudě u zastávky noviny, žvejkačky, jízdenky a různý další papírový voloviny…ani sem se ji neptal co tam dělá, hned mi řekla že si tak vydělá víc peněz a lidi se k ní chovaj slušně…
Mě se líbí tvůj nápad. 🙂 Zapomněl jsi ještě na holky. Ty hodnotí
kantora hlavně podle toho, jak moc jsou do něj zamilované. Mě třeba můj
manžel učil, takže… 🙂
Podle mě jsou stejně všechna hodnocení – žáci, škola, rodiče –
trochu nedůvěryhodná, protože jsou vždycky nějak ovlivněná. Mě také
měli ve škole rádi, neflákala jsem se, to je fakt – šprt jsem také
rozhodně nebyla. Jen prý studijní typ a spolehlivá a svědomitá studentka.
Ani nevím, jak to přišlo, ale všude se to pak se mnou táhlo… 🙂 Nikdy
jsem se doma nebiflovala! S osazenstvem školy jsem neměla problémy – až
na pár závistivých učitelek – to víš – zlatý Hromnice! 🙂 Osobně
si myslím, že žáci dneska školu dost „ignorují“, protože ví, že
jestli má rodina prašule nebo postavení, jsou z obliga. A bez „školy“
to jde také… ☹ Je spousta dobrých učitelů, jenže i těch, kteří jdou
na ruku nejen rodičům, ale i systému. Jenže to bylo vlastně vždycky. To
jsou pak veškerá hodnocení stejně kontraproduktivní. I s tím tvým
nápadem by se nakonec manipulovalo. Vezmi si, že jsou soukromé střední
školy. A školy, které se perou o každého žáka. Takže nakonec ještě
rády vezmou kdejakého votroubka. Kdo dnes dělá přijímačky? Těch pár
chytřejších, kteří na to mají intelektuálně. Takže jaký by byl
průměr? Kdo by byl ten dobrý učitel?
Nakonec ti nejlepší kantoři stejně odcházejí, protože – kdo by to s jejich pravomocemi a ohodnocením dneska ve školství vydržel. Dříve tam fakt i v tom důchodu „přesluhovali“, ale dneska si najdou jinou „trafiku“. Nebo i tu skutečnou…:-) Znám učitelky, které se o nic nesnaží, přijdou do třídy, řeknou, co mají v osnovách a: pochopil-nepochopil – tvoje smůla. Klidně se tady stavte třeba na hlavu, haranti…:-( Známkování je podle mne stejně přežitek. Žák by se měl hodnotit individuálně ne číslem, které se rozdává všem. Jsem pro to, hodnotit zájem o studium, nadání, schopnosti.
Ty soukromý školy, ty ale berou žáky od každýho učitele, takže tyhle mouchy by nakonec vyhladila statistika :)
A nebo by se mohly udělat koeficienty škol. Třeba školy kde berou každýho desátýho by měli vyšší koeficienty, takže v případě že by žáka vzaly, by měly pro hodnocení učitele větší váhu než třeba u těch soukromejch, kde berou 75% vopičáků.
Jo, to by šlo. Ale už to vidím v reálu – možná moc skepticky – bude ta statistika opravdu fungovat a budou její výsledky akceptovány v praxi? Bude to „chtěno“? Myslím, že dost lidem jde (pokud na to mají), aby se jejich děcko dostalo na prestižní školu – a tam záleží v podstatě na jejím PR. Učitelé tam bývají … řekněme… přispůsobivější…A nejsou to jen střední, ale už i základní školy.
Jo, a teď mě ještě napadá, co ty státní maturity? ještě to funguje?
Taky jde někde najít, kolik procent žádků že školy ji zdolalo? Podle toho by se taky dala určovat nějaká ta školní prestiž…
Tam by tvůj „patent“ mohl fungovat nejlépe, řekla bych… To je snad jediná možnost. Ale to už jsou střední školy. Ty základky mají podle mě utrum, o ty se nikdo moc nestará. Řekla bych, že je to tím, že jsou povinné, ale na vejšku se kdekdo hrne opravdu ze zájmu nebo pro prestiž. Myslím, že kdybys oslovil MŠMTV, měli by být schopni ti odpovědět nebo tě alespoň správně nasměrovat. 🙂