Zdravím, mám osobní auto Renault Megane a zdá se mi, že má na 5.stupeň docela vysoké otáčky. Od 2000 do 2600 otáček motor tolik ještě nehučí, ale když se přiblíží ručička 2700–3000, tak už motor začne hlučet. Je to takhle i u ostatních vozidel? Vím, že doporučená akcelarace je 2500–3000 otáček. Děkuji.
Zajímavá 0 před 2815 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je normální. Jaké jsou otáčky, závisí na rychlosti. Nevím, jak jsi to myslel s těmi vysokými otáčkami. Samozřejmě, čím vyšší otáčky, tím vyšší hlučnost motoru. A nejen motoru, při vyšší rychlosti se přidává vyšší hluk od kol a aerodynamický hluk.
0 Nominace Nahlásit |
Mno…
Tak jezdi pomaleji…
😉
Ale vážně – aby mohl dostat rozumnou odpověd, musel bys uvést, jaký
motor tam je.
Např. motor, který poslední dobou ovládám nejčastěji, si ve 150 km/h na
šestku tiše brumlá v cca 1700 rpm…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Trochu nechápu souvislost hlučnosti otáček se zařazením konkrétně
pátého rychlostního stupně. Předpokládám, že máš šestistupňovou
převodovku. Na kolik otáček ten pátý stupeň vytáčíš je přece shodné,
jako u ostatních rychlostních stupňů. Hlučnost motoru přece nesouvisí se
zařazením rychlostního stupně, ale pouze s jeho otáčkami. Na jiných
rychlostních stupních Ti motor, při dostoupení těch 2700–3000 otáček,
tolik nehlučí?
Pokud ne a hlučí pouze na ten pátý stupeň, mohlo by jít spíš problém
s převodovkou. Toto vychází z úvahy z výše uvedených faktů.
A akcelerace je zrychlení a tebou uvedené otáčky 2500–3000 Ti dávají
pouze rychlost, v závislosti na zařazeném rychlostním stupni. Akceleraci ti
dává výkon motoru a schopnost motoru dosáhnout určité rychlosti za
jednotku času, třeba rychlost 100 km za 10 sec. Mám dojem, že si celkově
trochu pleteš pojmy a pak je i Tvá otázka poněkud nesrozumitelná.
0
před 2815 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Příspěvek smazán administrátorem.