Avatar uživatele
4ma

Vyúčtování oprav společných prostor?

V obyt.domě vznikly náklady, které jsou zahrnuty do oprav.spol.prostor /rozbité dveře apod./.Jak se mají rozúčtovat mezi nájemníky? Tyto služby budou rozúčtovány podle počtu osob v domácnosti, ale když např. jeden byt byl užíván nájemníkem pouze 3 měsíce, ostat.měsíce byl v cizině – má se mu také naúčtovat tyto služby jako kdyby užíval byt celý rok?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5421 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dudu

Nevýhodou společného bydlení je m.j. podílení se na společných nákladech. Ať se jedná o náklady fixní nebo mimořádné a nelze-li určit míru zavinění jejich vzniku, je třeba vždy rozpočítávat alikvotně /od metru, od bytu, od osob, za vchod/, jinak si zaděláváte na velké problémy. Vždy by postup měl mít logiku a musí být předem projednán na členské schůzi a odouhlasen. U osob berte bez ohledu na vše ostatní za základ trvale přihlášené a pak i déle přechodně bydlící. Předsedu samosprávy jsem dělal několik let a někdy jsem se nestačil divit jaké ptákoviny kvůli pár korunám lidé dokáží vymyslet. Na úhradě stálých nákladů a poplatků se stále podílejí vyšichni uživatelé bytů i když přes zimu pobývají třeba na Kanárech.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
standa

Já vás nechci strašit, ale nájemník nemá žádnou povinnost podílet se na nákladech na opravu vašeho domu.

Nájemník má povinnost řádně platit nájem v němž by již měla být zakalkulována i částka na případné opravy domu.

Samozřejmě, že vám nic nebrání k tomu, abyste se na nájemníky obrátil s návrhem dohody, který by spočívala v tom, že nad rámec nájemného mohou platit další výdaje (a otázka rozpočítání těchto nákladů na jednotlivé nájemníky podle ´osob´ nebo podle ´podlahové plochy´ jejich bytů nebo i jinak… je podružná).

Problém bude s tím, abyste se dohodli na parametrech těchto budoucích výdajů.


POkud se však jedná o dům ve ´společném´ vlastnictví (SVJ nebo družstvo) tak zde je samozřejmě jiná situace a vše bude tak jak se všichni dohodnete.

Pro tyto účely doporučuji z vlastní zkušenosti, aby se veškeré ´společné´ náklady (elektr.energie ve spol.prostorách, mzda za úklid ve spol.prostorách, drobné i velké opravy na domě a spol.prostorách, náklady na vedení účetnictví, notářské poplatky ap.) byly rozpočítávány jednotným způsobem, a to velikosti vlastnickcých podílů, resp. velikostí podlahové plochy. Jedna se o nejlepší řešení ze všech špatných, které se nabízejí. A nikdy nebude absolutně spravedlivé…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek